سرباز آمریکایی برای حمایت مالی از داعش متهم شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۹    ۱۳۹۶/۵/۱ کد خبر: 136215 منبع: پرینت

هیات عالی منصفه فدرال یک سرباز آمریکایی را در هاوایی به تلاش برای حمایت مالی از گروه تروریستی داعش متهم کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، اتهام گروهبان یکم « ایکایکا کانگ» روز گذشته و پس از دستگیری وی در تاریخ 8 ژوییه (17 سرطان) توسط تیم «سلاح ها و تاکتیک های ویژه» پولیس فدرال آمریکا موسوم به «SWAT» مطرح شده است.

طبق این حکم وی بدون قرار وثیقه در بازداشت است.
«برنی بروار» وکیل کانگ که از سوی دادگاه منصوب شده است، پس از بازداشت این سرباز آمریکایی گفت که درخواست ارزیابی سلامت روانی وی را خواهد داد.
بروار گفت که موکلش احتمالا از مشکلات روانی مربوط به دوران سربازی رنج می برده که دولت از آن آگاه بوده اما از درمان آن غفلت کرده است.

پولیس فدرال آمریکا در شکایتنامه جنایی خود گفته است که کانگ پس از شنیدن اتهام خود در ارتباط با گروه داعش، قصد تیراندازی جمعی داشته است.

رویترز پیشتر گزارش داده بود که این سرباز آمریکایی که در عراق و افغانستان خدمت کرده، حمایت هایی را از جمله در زمینه تامین یک هواپیمای بدون سرنشین و آموزش های رزمی در اختیار تندروهای داعش قرار داده است.

پولیس فدرال آمریکا گفته است که این سرباز که متخصص کنترل ترافیک هوایی است به دنبال یک سال تحقیقات پنهانی بازداشت شده است.
طبق آنچه که در اظهارنامه وی آمده است، این سرباز به «ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش ابراز وفاداری کرده و فیلم های آموزشی را در اختیار داعش قرار داده است.

وی همچنین به تلاش برای ارایه اسناد محرمانه و سایر اسناد نظامی حساس به گروه داعش متهم است؛ اسنادی که می توانست به داعش در تاکتیک های رزمی کمک کند اما اف بی آی می گوید هیچ یک از این اسناد در اختیار داعش قرار نگرفته است.

روزنامه سوری الثوره چندی پیش در گزارشی حمایت آمریکا از داعش را عامل ماندگاری این گروه تروریستی عنوان کرد.
«علی نصرالله» نویسنده این مقاله افزود: پشتیبانی آمریکا و ایتلاف متجاوز آن از تروریست ها، برعمر این گروه و مناطق تحت اشغال آن افزود و ظلم، ویرانی و کشتار را افزایش داد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
داعش
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است