دستپاچگی حكومت از احتمال سقوط
اشرف غني در اين روزها مصروف تطميع کردن بسياري از كساني است كه معتقد به كدام هدف سياسي کلان ملی نيستند و تنها چيزي كه براي شان مهم است و اولویت دارد منافع شخصي شان می باشد 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۸    ۱۳۹۶/۴/۳۱ کد خبر: 136187 منبع: پرینت

حكومت هایي كه با بحران مشروعيت سياسي روبرو می شوند و پايگاه هاي مردمي خود را از دست می دهند ناگزير مي شوند تا دست به هر اقدام فراقانونی و غیرعادلانه برای حفظ خودکامگی و بقای قدرت شان بزنند. اين روش ها و اقدامات مي تواند شامل تصاميم غیراخلاقی، ضدمنافع ملی و نقص صریح قانون اساسی کشور باشد.

آوازه ممانعت، راه اندازی جنگ روانی علیه شخصیت های سیاسی و جلوگیری از حضور آنها در صحنه های سیاست افغانستان، يكي از همان اقدامات قومگرایانه، فرا قانوني و دیکتاتورمشربانه است كه اشرف غنی از ترس سقوط حكومت وحدت ملي و جلوگیری از دادخواهی حق طلبانه نماینده های مردم به آن مبادرت ورزيد است.

انزجار و نفرت سرتاسري از حكومت نابكار و فسادپيشه اشرف غني سبب شده است تا ایتلاف ها و سنگرهاي جديد سياسي در برابر اين حكومت نابکار و به خصوص شخص اشرف غني به وجود آيد. در هر كشوري كه حكومت ها نتوانند به مردم خدمت كنند و دارايي هاي ملي در معرض غارت و دستبرد چپاولگران در سطح رده هاي بالاي حكومت قرار گيرد، نخبه هاي سياسي درصدد آن مي شوند تا با ايجاد تشكل ها و جریان های اپوزیسیون، حكومت هاي فاسد را ساقط سازند و اجازه ندهند تا حكومت هاي فسادپيشه و بي كفايت بر زندگي شان بیشتر از این حاكم باشند.

حكومت اشرف غني با سرنوشت فروپاشی رژیم های دیکتاتوری و فسادپیشه که علیه مردم شان ظلم و استبداد روا داشته اند، روبرو شده است. شرایط ذهني براي سقوط رژیم غنی و حلقه مشکوک آن كاملا آماده شده است. اكثريت مردم عزیز ما و اقوام شريف كشور خواهان آن اند تا حكومت بديل و موقت به جاي اين حكومت انحصارگرا و مستبد زمام امور را به دست گیرد، تا زمينه براي عملي شدن توافقنامه حكومت وحدت ملي آماده شود. مردم افغانستان باور به آوردن اصلاحات سياسي دارند، تا از طریق این اصلاحات زمينه براي مشاركت سياسي گسترده مردم در تمام سطوح آن مساعد شود.

ساختار هاي سياسي اقتدارگرا، انحصار قدرت را به وجود مي آورد و مشاركت سياسي مردم را محدود مي سازد و سبب بلند رفتن نارضايتي هاي وسيع در ميان گروه هاي اجتماعي مي شود. ایتلاف نجات افغانستان به حيث يك حركت سياسي جديد در صحنه سياسي كشور مي تواند با آوردن فشارهاي لازم این حکومت خودکامه و مستبد را وادار به آوردن اصلاحات سازد.

برگزاري مجلس بزرگان(لوی جرگه) تعديل قانون اساسي زمينه آوردن اصلاحات سياسي را فراهم مي كند و در ساختار سياسي تغيیرات قابل ملاحظه را به وجود مي آورد. حكومت اشرف غني با توسل به ابزار های فراقانونی و سرکوبگر مي خواهد از آوردن اصلاحات جلوگيري كند. به همین دلیل است که اشرف غني در اين روزها مصروف تطميع کردن بسياري از كساني است كه معتقد به كدام هدف سياسي کلان ملی نيستند و تنها چيزي كه براي شان مهم است و اولویت دارد منافع شخصي شان می باشد که به خاطر حفظ این منافع و شرایط موجود در هم سویی با اشرف غنی از هیچ نوع معامله گری، خیانت و جنایت دریغ نمی ورزند.

كساني كه سیاست ملی روشن نداشته باشند، معتقد به منافع ملي نباشند و در هر حادثه درصدد تامين منافع شخصي خود باشند، بزرگترين مشكل را در صف مبارزين ملي، و در صفوف كساني كه به منافع كشور و نجات كشور از بحران هاي سياسي و اقتصادي فكر مي كنند به وجود مي آورند. همچو شخصيت ها در طول مبارزات آزادي خواهانه ملت ها هميشه جانب قدرت هاي نامشروع را گرفته اند و به اهداف آزادي خواهان و وطندوستان خيانت كرده اند اما در شرایط فعلي مردم افغانستان و شخصيت هاي سياسي و وطندوست تصاميم خود را براي آوردن تغیير گرفته اند. فريبكاران و تقلبكاران چهره هاي شان مشخص شده است. این حلقه حاکم و مشکوک اعتماد مردم را نسبت به خود از دست داده اند و به هر ابزار غیرقانونی و سرکوبگر كه دست بزنند، توانایی جلوگیری و ایستادگی در مقابل اراده مردم را که براي آوردن تغيیر و اصلاحات مبارزه و جانبازی می کنند را ندارند.

احمدضیا مسعود


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سقوط حکومت
اشرف غنی
ایتلاف نجات
نظرات بینندگان:

>>>   گفته می شود که مناسبات عبدالله با غنی برسربرکناری مصطفی مستور خراب شده است.

>>>   ‎شمالی دزد زارباشه بماچی
‎همه دزدايش عیار باشه به ماچ
‎شبا در دزدی وروزها به چوکی
‎امریکایا انتظار باشه به ماچي

>>>   یک چوکی برای احمد ضیا مسعود ویک چوکی برای انوار الحق احـدی حتما باید داده شود

>>>   جناب مسعود:این ها از خصوصیات خود شماست :
((كساني كه سیاست ملی روشن نداشته باشند، معتقد به منافع ملي نباشند و در هر حادثه درصدد تامين منافع شخصي خود باشند، بزرگترين مشكل را در صف مبارزين ملي، و در صفوف كساني كه به منافع كشور و نجات كشور از بحران هاي سياسي و اقتصادي فكر مي كنند به وجود مي آورند. همچو شخصيت ها در طول مبارزات آزادي خواهانه ملت ها هميشه جانب قدرت هاي نامشروع را گرفته اند و به اهداف آزادي خواهان و وطندوستان خيانت كرده اند اما در شرایط فعلي مردم افغانستان و شخصيت هاي سياسي و وطندوست تصاميم خود را براي آوردن تغیير گرفته اند. فريبكاران و تقلبكاران چهره هاي شان مشخص شده است. این حلقه حاکم و مشکوک اعتماد مردم را نسبت به خود از دست داده اند و به هر ابزار غیرقانونی و سرکوبگر كه دست بزنند، توانایی جلوگیری و ایستادگی در مقابل اراده مردم را که براي آوردن تغيیر و اصلاحات مبارزه و جانبازی می کنند را ندارند.))

>>>   شرم و خجالت بکشید از حیثیت وحیا خیلی فقیر استین...
کابلی

>>>   افغان های بی مسئولیت وبی وطن!
110 دستگاه باطری دربند برق سلما منفجر شد
جاوید «زیارتجاهی» گزارش کرد.
خدا عاقبت بند سلما را بخیر کند.
کمترازیک هفته میشود که بخشی ازسیستم های تولید برق دربند سلما ازسوی مهندسان هندی به کارمندان افغان شرکت برشنا سپرده شده است ، اما درنخستین دست آورد های این افراد غیر مسلکی ، دیروز یک صد وده باطری برق درین بخش درنتیجه یی بی پروائی های این کارمندان منفجرشده اند.
ارزش هریک این باطری ها پنج هزاردالرگفته شده است ، ونمونه های آنان دربازارهای کشورهای همسایه وجود ندارد
گفته میشود هنگامی که این باطری ها منفجرشدند ، مسئولان افغان این بخش ، سرگرم ماهی گیری دربند سلما بودند
ر

>>>   احمد ضیاء مسعود نه! احمد ضیاع مسعود! ضیاع عنی وقت ضایع کن، که هم وقت خود را ضایع میکندو هم وقت مردم را! اگر این آقا داماد ربانی و برادر احمدشاه مسعود نمیبود، باور کنید در پس کوچه های سیاست هم جای پای نمیداشت اما برکت جهاد مردم افغانستان این اعجوبه را در کرسی سیاست نشان! این آقا را بگویید که ضجه و زاری شان بیش ازین کاربرد ندارد، بوی بگویید شکر است که پول دارد، برود و بسطح استعداد خود سک دکانک را باز نموده و روزش را بگزراند البته که به پول دکانک ها ضرورت هم ندارد اما برای دور رفتن از بازار سیاست که عقلش به آن کار نمیکند، این برایش بهترین راهکار است، یک پیشنهاد هم به رسانه ها! مسئولین محترم رسانه ها! مگر آدمهای چیز فهم در این وطن کم اند که شما جسته جسته احمدضیاع مسعود را برای اخبار سازی انتخاب میکنید؟ آخر این بیچاره اذیان میگوید و نیاز دارد که به شفاخانۀ عقلی و بصری مرا جعه نماید.
میهن زرغون

>>>   اقای احمد ضیا مسعود.
اینکه حکومت فعلی یک حکومت دیکتاتور قومی فاشیستی و حکومتی که بیشرمانه چندین بار مردم خود را انتحاری و یا هم به تیر تفنگ بست هیچ جای شکی نیست. اما شما یک شخص اگاه و نهایت تحصیل کرده و از همه مهمتر برادر قهرمان ملی چطور با عجله خواستید به قوم خود پشت کنید و از یک دیکتاتور که شما هم خوب شناخت از ایشان داشتید حمایت کنید؟
به شما توصیه بسیار محکم دارم. بروید با استاد عطا و اتلاف نجات یگجاه شده و بر علیه این دولت فاشیست مبارزه کنید. اگر نه یک روزی بسیار دیر خواهد بود.

>>>   پلان ارگ پشتون سازی شمال است و نابودی جمعیت جنبش وحدت.

>>>   پسر بیست ساله هیبت الله سرگروپ اشــرار در هلمند انتحاری کرده است آیا پسر جناب اشرف غنی رئیس جمهور حاضر است یک شب را درهلمند بحیث مهمان والی سپری کند؟؟

>>>   به حکومت فاشیست بایدبگویم دیره غنی یا حکومت غنی

>>>   ضیاگل جان خوب چوکی را گرفتی.نفرهای خود را مقرر کردی.پول ملت را زهر جان ات ه.راه اولادت شودکردی. باز رفتی به تبلیغات همراه بچه ربانی.خوب کرد. غنی پس کردشما را.لیاقت چوکی را ندارید.چی کردی به جوانهای بیچاره.رفتی دزد ها را از بندی خانه کشوی. شهرک جور می کردی.یادات رفته. خداوند همه شما را شرمانده.هنوز کجا است. به خون ملت بازی می کنید. شما ....ها.نعلت خدا ند به روزی کی داخل کابل شدید. شما را غنی در کوره اتش بندازد.بسوزید. از شر شما مردم خلاص شود. بسیار یک شیطان استی.اقلا ماندی برادر خود ولی باش.طرح میدهد.در این جنایت ها خود را شامل نمی کند.همین معدن پنجشیر را چور کردید.چی کردید.به خود شما.

>>>   Raheel
اگر کسی چنین پیامی در مورد وضعیت شمال و خاموشی و بیکارگی سران شمال فرستاده باشد، نظر تان چیست؟

"وزیر، وکیل، والی، ولسوال و قوماندان و جهادی و مقاومتگر دیگر سری برای گشتاندن و چشمی برای دیدن به چشم مردم نباید داشته باشند.

شمال زیر ستم ستوران فاشیزم ارگ سقوط می کند. شما بروید و پولها و مقامهای تان را در دربار غنی نگهدارید!

به یاد داشته باشید! روی سنگ گور تان کسی مجاهد و مقاومتگر نخواهد نوشت مگر مخنثان و بردگان زر که قلادۀ فاشیزم را به گردان انداختید تا مقام و چوکی بگیرید و ناموس مردم تان را به تاراج و حراج بگذارید.
بدخشان، تخار، کندز، بغلان، فاریاب و غور در آتش می سوزد. و شما تماشا می کنید. نه حکومتی تان کاری می کند و نه برون از حکومت. آن که در حکومت است به نواله و اسخوانی که برایش انداخته اند، قانع و خاموش است و آن که برون از حکومت است "در انتظار یکی پاره استخوان" دم می جنباند.

اگر چنین نیست، شما کجایید؟ مگر مرده اید؟"

>>>   احمدشاه مسعود دررشته نظامی آدم لایق وشایشته بود، البته درمناطق کوهستانی مانند پنجشیر، امااینکه آیا اوسیاسی هم بود یانه جای حرف است، اگرهم بوده باشد، بعد ازشهادت شان، سیاست مال وثروت نیست که به اولادش ارث برسد، سیاست علم است که افراد باید آن را تحصیل کند، اما مردم بخاطر پدرش به او اعتماد کرده است دلیل نمیشود که یک شبه راه صدساله راطی کرده باشد ویک سیاست مدار شده باشد، بهتراست که سیاست راعلمی وتجربی بدست آورد، افراد تحصیل کرده بادرجه دکترا لایق وصاحبنظر وزرنگ ترازیشان بسیاروجود دارد، اما بخاطر نبودشایسته سالاری موقعیت پیدانکرده است. لذا بعض رفتارهای احمدضیا صاحب خام ونسنجیده است.

>>>   ضياجان حكومت دست وپاچه نيست بلكه تو خواب مى بينى ميگويند ازموده را ازمودن خطاست تو بايد وبأيد منتظر جواب دهى جنايات وخيانت هاى كه در زمامدارى خود ودار ودسته شما صورت گرفته أنتظار بكش بسيار زود پسرش صورت ميگيرد

>>>   نماینده خاص غنی کمی سر حال بیا وکوشش نکن ارواع برادرت مرحوم ات نا خوشنود سازی .
عبدالله ریحان

>>>   شعارهای ضد آمریکایی و ضد امپریالیستی عوامل جمهوری اسلامی ایران متحد طالبان و کمونیستهای ورشکسته در افغانستان عامل اصلی دلسردی و دوری مردم از اهداف و برنامه های دموکراتیک و صلح آمیز متفقین غرب و در مقابل موجب گسترش ایدئولوژی افراطی و بنیادگرایی اسلامی طالبان گشته است، کسانی که بر علیه آمریکا و دموکراسی و قوانین حقوق بشر جهان تبلیغ کرده و شعار می دهند، در اصل بطور مستقیم و یا غیر مستقیم نمایندهً سیاسی و تبلیغاتچی طالبان و القاعده و داعش و جمهوری اسلامی ایران بوده و آتش بیار و هیزم کش بی ثباتی و جنگ و نا امنی و رقابت و جنگهای مذهبی و فرقه ایی در افغانستان و دیگر کشورهای مسلمان می باشند.
زنده باد آزادی و دموکراسی.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است