به دیدگاه های مخالفان مسلح احترام می گذاریم
 
تاریخ انتشار:   ۰۱:۴۹    ۱۳۹۶/۴/۲۱ کد خبر: 135765 منبع: پرینت

در راهبرد تازه‌ی شورای عالی صلح به دیدگاه‌های مخالفان مسلح دولت، احترام گذاشته خواهد شد.

محمد کریم خلیلی، رییس شورای عالی صلح در نخستین نشست اعضای رهبری این شورا می گوید که اینبار گفتگوهای صلح با رویکرد جدید دنبال خواهد شد؛ اولویت شورا پایان خشونت‌ها در کشور است و در این راستا تلاش ها ادامه خواهد داشت.

خلیلی گفته است که باید درک کنیم که صلح به معنای تسلیمی طالبان نیست و صلح به معنای امتیازدهی خلاف قانون نیز به آنها نیز نمی‌باشد. ما باید به راهکاری فکر کنیم که خیر دو طرف در آن نهفته باشد.

در راهبرد جدید شورای عالی صلح، برپایان خشونت‌ها، شناساسی نقاط ضغف روند صلح و شریک کردن پیشرفت‌ها در این روند با مردم، تاکید شده است.

گفتنی است تا کنون میلیون ها دالر بدون حساب در بخش صلح با مخالفان مسلح هزینه شده است اما تا هنوز این شورا موفق نشده است دستکم طالبان را به میز مذاکره بکشاند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خلیلی
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   آقای خلیلی! یک بار مذاکره کردی، غرب کابل و بامیان و شخصیت های طراز اول حزب وحدت را دست بسته تحویل طالبان دادی این بار برای این مردم چه خوابی دیده ای؟

>>>   آيا غير از احترام كردن و خايه مالي نمودن كار ديگري هم بلد استيد. به قاتل و آدمكش چرا بايد احترام كرد اي مردك بي غيرت ؟ به ديگاه طالبان غير از خودشان ديگر كي اهميت ميدهد؟

>>>   در حالی که اشغالگران در حال افزایش نیرو های خود در خاک افغانستان هستند؛ صحبت کردن از صلح امکان پذیر نخواهد بود ـ
حبیب الله یوسف زی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است