مجلس سنا نگران اوضاع امنیتی کشور است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۰    ۱۳۹۶/۴/۱۹ کد خبر: 135688 منبع: پرینت

مجلس سنا نسبت به اوضاع امنیتی کشور ابراز نگرانی کرده می گوید که اگر تدابیر برای بهبود اوضاع روی دست گرفته نشود، وضعیت امنیتی بدتر خواهد شد.

به گزارش نگاه، برخی اعضای این مجلس از نهادهای امنیتی می خواهند تا توجه جدی در بهبود اوضاع امنیتی کشور داشته باشند.

درهمین حال اعضای این مجلس از مخالفان مسلح دولت می خواهند تا دست از جنگ برداشته و به پروسه صلح بپیوندند.

شماری از اعضای مجلس سنا در جلسه عمومی روز یکشنبه این مجلس از بدتر شدن وضعیت امنیتی در بخش های از کشور ابراز نگرانی کردند.

آنان هشدار می دهند در صورتیکه به وضعیت امنیتی کشور توجه جدی نشود، وضعیت امنیتی با گذشت هر روز بدتر خواهد شد.

اعضای مجلس سنا از نهادی های امنیتی خواستند تا توجه جدی برای بهبود اوضاع امنیتی کشور داشته باشند.

درهمین حال اعضای این مجلس از مخالفان مسلح دولت می خواهند تا دست از جنگ بردارند و به پروسه صلح بپیوندند.

ازسوی هم اعضای مجلس سنا در جلسه عمومی امروز شان از مداخله برخی حلقات و وجود فساد در پروسه انتقال حجاج ابراز نگرانی کردند.

اعضای مجلس سنا پروسه حج را یک پروسه ملی دانستند و تاکید داشتند که نباید به پروسه حج مداخله صورت بگیرد.

هیات اداری مجلس سنا خواستار بررسی جدی این موضوع شد و از رهبران حکومت وحدت ملی خواست، کسانیکه متهم به فساد شده اند باید به ارگان های عدلی و قضایی معرفی شوند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجلس سنا
امنیت
نظرات بینندگان:

>>>   ما چهل سال است نگران اوضاع امنیتی هستیم اما مجلس حالی خبر شده که اوضاع خوب نیست گناه شان نیست بیچارا ده غمی جم کردن مال و منال هستند

>>>   مجلس نگران اینست که رخصتی های تابستانی آمد پول سفرخرچ ومیله دبی ار چطور از جیب وزرا بکشیم چی را بهانه سازیم بودجه انکشافی امنیت یا چیز دیگر

>>>   امنیت کشور یا امنیت خود ؟؟

>>>   حج کردن که به فساد صورت گیرد، برای من سوال بر انگیز است، به دلیل این که این حج برای رضای کیست؟ و..... میخواهم دوستان و خواننده گان گرامی در این زمینه مرا در روشنایی قرار دهند.
ن ن

>>>   هر لمپن و بیمار خبرنگار بوده نمی تواند!
کسی بنام نوید دزدانه وارد محیط خصوصی خواهری ما شده وبدون اجازه به فلمبرداری شروع وبا سرو وضع لوچکانه اش آبرو وحیثیت دیگران را زیرنام ژورنالست وخبرنگار بباد میدهد
اگر کسی در خانه خود همین فرد داخل شود وشروع به فلم گیری کند عکس العمل این نادان چی خواهد بود؟؟؟

>>>   مجلس سنا هچ تشویش نکنید هچ گپی نمی شود خا طر جمع در غم عیش و نو ش تا ن با شید

>>>   Mohaiuddin Mahdi
دو نکته، و دو خاطره:
گفته شد که هر دو جانبِ افغانستان و پاکستان -به وساطت سناتوران امریکایی- موافقه کردند که علیه پایگاههایِ «دهشت افگنان»، در مناطق دو سوی مرز، عملیات نظامی نمایند.
یک روز بعد از اعلان این توافق، شورایِ امنیتِ سازمان ملل متحد نامِ طالبان پاکستانی و جمعیت الاحرار را به عنوان دهشت افگن، درج فهرست سیاه نمود. ادعا می شود که این دو گروه در داخل افغانستان پایگاه و پناهگاه دارند.
اما شورایِ امنیت سازمان ملل در باره‌یِ طالبان افغانی چنین تصمیمی نگرفته؛ چون دولتهایِ افغانستان نه تنها چنین تقاضایی را مطرح نکرده اند، بلکه با حذفِ نامِ عده ای از این فهرست، «حلقه‌یِ برادران» را وسیع تر نیز ساخته اند.
نکته‌ی‌ اول اینکه: (بنا بر مجوز فوق) پاکستان حق دارد به بهانه‌یِ سرکوب دو گروه مذکور، هر نقطه ای از خاک افغانستان در اینسویِ خط دیورند را مورد حمله قرار دهد؛ در حالیکه افغانستان از داشتن چنین حقی محروم است، زیرا طالبان افغانی، در فهرست سیاه مذکور نیستند، یعنی مجوز بین المللی برای حمله بر آنان در خاک پاکستان در دست نیست!
نکته‌یِ دوم ( که یکبار دیگر نیز به آن اشاره کرده ام) اینست که درج نشدن نامِ طالبان افغانی در فهرست سیاه، به برخی از کشورهایِ منطقه، فرصت تعامل با آنان را فراهم می کند. چنانکه پاکستان با استفاده از همین نکته، توانسته ائتلاف اعلان ناشده ای از کشورها را، برای مشروعیت بخشیدن به طالبان به وجود بیاورد.
و اماخاطره‌یِ اول از آن دو:
زمان حامد کرزی بود، و موافقت نامه‌یِ استراتژیک افغانستان با امریکا، موضوع بحث جلسه‌یِ استجوابه‌یِ ولسی جرگه. وزرایِ عضوِ شورایِ امنیت -به اضافه‌یِ مشاور امنیت ملی- به این جلسه فرا خوانده شده بودند. من از مشاور امنیت ملی(که تهیه کننده و نویسنده‌یِ این موافقت نامه بود) پرسیدم: چرا نام طالبان را - به عنوان دشمن- در این سند مهم درج نکرده اید؟ او که پاسخ سوال من را می دانست، از دادن جواب امتناع نمود؛ وزیری از روی ساده لوحی( که می پنداشت با ارائه‌یِ پاسخ به سوال من، ابراز وجود خواهد کرد) گفت: اگر نام شان درج این سند می شد، در آن صورت آنان حاضر به مذاکره نمی شدند؟!
خاطره‌یِ دوم: وقتی با یکی از مامورین سفارت کشور چین در کابل ملاقات داشتم. از او پرسیدم: آیا به کدام کشوری اجازه می دهید که میان دولت و مخالفین نظامی شما میانجیگری کند؟ گفت نه، چون مخالفین نظامی ما دشمن دولت چین، و شامل فهرست سیاه شورایِ امنیت ملل متحد هستند؛ در حالیکه دولت شما طالبان را دشمن نمی خواند!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است