چگونه استانکزی دست خالی به کابل بازگشت
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۲۳    ۱۳۹۶/۴/۱۶ کد خبر: 135572 منبع: پرینت

بدنبال فاصله گرفتن ملت از حکومت و فاصله گرفتن زمامداران کلیدی از نظام و کسانیکه در حد احتمال انتظار داشتند که شاید این حکومت برآمده از تقلب و گوش مالی جان کری بتواند خدماتی را برای مردم مظلوم افغانستان انجام بدهد اما گذشت زمان ثابت کرد که این نظام فقط در فکر جابجای تیم خود است و حتی عبدالله نتوانست از امتیازات برخاسته از تفاهمنامه ی سیاسی یعنی پنجاه پنجاه استفاده کند یا درایت نداشت و یا هم مهر سکوت بر لبانش زده اند.

آغاز ماجرای ترس و لرز غنی:
بعد از عملی شدن برنامه های ماجرا جویانه ی ارگ بخاطر ترور و از بین بردن شخصیت های منتقد نظام، غنی، اتمر و استانکزی به ترتیب تعداد از منتقدین نظام بخاطر تحقق اهداف شان که برای مردم وعده کرده بودند ناچار دست به یک ایتلاف بزرگ زدند هنوز این ایتلاف به پختگی سیاسی شان نرسیده بود که ناگهان ارگ و قانون شکنان دور و بر غنی احمدزی را به لرزه دراورد و معصوم استانکزی را به پا بوسی ایتلاف جدید به ترکیه فرستادند.

جریان پیشنهادهای استانکزی را شما خبر دارید.
حفظ دوسیه ی ایشچی، دادن صلاحیت های دوباره به جنرال دوستم معاون اول و سایر موضوعات دیگر و...

جواب دوستم به قاصد غنی یعنی استانکزی:
برو به غنی احمدزی بگو که در دوران داکتر نجیب ما چنین جنجال با نجیب کردیم وزیر امنیت ملی یعقوبی از طریق مخابره با من در صحبت بود و از من خواست که دیگر از دوری با نجیب دست بکش و بیا دوباره کابل داکتر نجیب خودت را به صفت برادر دوست دارد.
من برای یعقوبی گفتم که تو مرا در مخابره مصروف ساختی اما من خبر دارم که نجیب طیاره های جیت را برای از بین بردن من بلند کرده از طرف من برای داکتر نجیب بگو که حال ماندن والایت نیستم و چنين هم کردم.

حال برو به غنی بگو که منتظر سرنوشت داکتر نجیب باش.
بعد از این جواب از سوی دوستم، استانکزی دوباره به کابل آمد

مصطفی فرزاد


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
استانکزی
جنرال دوستم
نظرات بینندگان:

>>>   به والله بالله و ثم تا لله که من یک پشتون استم از مشرقی هیچ حقوق حقه و مسلم ما را اشرف و اتمر و ستا نکزی ملحدین و کمو نست های فکری نه دادند و بل غصب کردن به امید ان روزی که جنرال صا حب دوستم که خود از توده های فقیر و غریب برخا سته نه تنها به صفت رهبر ازبیک ها بلکه به صفت یک زعیم ملی اشرف و اتمر وستانکزی و دار ودسته رژیم دست نشانده جا ن کیری را از پا در اورد و این سران رژیم وطنفروش را لچ و برهنه سا خته و اجساد مردار شا ن را تو سط جر ثقیل ها در جاده های کا بل بگذراند که مردم بالای شا ن سرگین و تف نثا رکنند .
شیر شا ه

>>>   موءتلفين عزيز!
ملت انتظار دارد كه ديگر يكپارچگي تان را حفظ كنيد و به دادن امتياز تيم غني كه شمشير عريان بخاطر نابودي شما به دست دارند فريب نخوريد. انها يه خاطر نابودي اقوام غير پشتون با كمونيستهاي پشتون،ملا،طالب،داعش،مجاهد وتكنوكرات پشتون اتحاد كرده اند تا شمارا نابود كنند. شما بايد بدانيد كه اوردن حكمتيار در چنين شرايطي بخاطر همين است. به نظر من هيچ فرقي بين طالب ، داعش ، تكنوكرات پشتون وجود ندارد همه انها بخاطر در قبضه داشتن نظام متحد ويكدست اند شما ميدانيد كه پشتونيت نزد انها اوليت والويت است نسبت به اسلام واسلاميت.
شما با اتحاد ويكپارچگي نه تنها ميتوانيد حقوق اقوام تاجيك، هزاره وازبك را از كام انها بگيريد بلكه شما ميتوانيد عدالت اسلامي را در جامعه بر قرار كنيد.
غني و تيّم انحصار گرش را در ارگ به انحصار بكشانيد انها امروز از وهدت شما به لرزه افتاده اند ، خواب از چشمان شان رميده گند درون شان به تنبان هايشان چكيده وممكن با مكر وهيل ايكه دارند مستقيم وغير مستقيم از شما معذرت خواهي كنند اما بدانيد كه اين همه به خاطر تفرق وشكستن وحدت شما خواهد بود.اميد وارم ارزو ها واميد هاي مردم تان را به ياس ونوميدي مبدل نسازيد.
قاقب

>>>   تیم فاشیست دوباره برای فریب دوستم رفته بود

>>>   اشرف غنی داکتر نجیب هست که مدارا کند و درضمن قوای ائتلاف هم مثل روسیه با کسی رحم نمیکند این ارمان را دوستم به گور برد
اریامهر از کابل

>>>   من فکر میکنم این گفته ها از جناب جنرال دوستم نباشدبرای کسیکه نوشته اید خوب است که به جرم تان اعتراف کردید عامل همه یی بد بختی کنونی شما هستید و دیگر اینکه متاسفانه حالا دیگر اشرف غنی تنها نیست زیزا هم حمایت ملی دارند هم بین المللی .

>>>   دریک دست قران و در دست دیگر شمشیر

>>>   چه کسی زمام دار کلیدی میباشد
آیا منظور شما دوستم استء
دوستم انسان خائین است که بارها بالای مردم خود تجاوز نموده است ،نمونه بار اخیر تجاور به یک موی سفید مانند احمد اشچی .
بخدا شرم است به شما جناب نویسنده محترم که یک انسان لوطت کار و آدم کش را رهبر کلیدی میدانید.
کمی از خدا بترسید و انسان های چپاول گر ، قاتل و آدم کش دفاع نکنید.
امید رحمانی

>>>   غني ادم بسيار بي غيرت و ترسو است. او كه در سنين هفتادسلگي اش قرار دارد اسم فاميلي اش را(احمدزي) را بعد از هفتاد سال حذف كرد اين خود يك نوع ترس است.اينكه ميگوييد غني تنها نيست نيروهاي امريكايي از او حمايت ميكند بايد اذ گذشته نه چندان دور تان (نجيب)پند بگيريد. نيروهاي خارجي هميشه در افغانستان باقي نميمانند بزودي انها اين كشور را ترك ميكنند ومزدورانشان را چون غني، كرزي.... تنها ميگذارند تا توسط مردم به دار اويخته شوند.
مهرائين

>>>   دوستم يك خاين ملى است او با كارمل ،پرچمى نجيب اله ، ربانى ، وأحزاب مختلف وكرزاي خيانت كرده وديگران دوستم ان دوستم سابق نيست كه كه چيز بخواهد بكند چندان امتحان خوب برأى ملت نداده و هر روزيكه روز حسابدهى برسد از او حساب گرفته ميشود

>>>   أريا مهر
بدان كه قوت هاي ائتلاف اگر قادر ميبودند حاجت به اينقدر مصرف و در بدري نبود ، اين كشور ها نه دين دارند و نه أهين انها در غم من و تو نيستند انها فقط كشورش را ميخواهند طولاني مدت در جنگ نگاه دارند .
شمايان به ياد داريد كه جبه نجات افغانستان تا زمانيكه عمل نكرد قوت هايايتلافي كه سما أزان نام ميبريد نه توانستند هيچ موفقيتي در مقابل طالب پيداا كنند ، مجاهدين زور ائتلافا را ميداند اين سما بي غيرت ها ايد كه ترس و نراس داريد

>>>   دوستم رانباید دست کم گرفت. اوکسی است که حکومت داکترنجیب ازپادرآورد.

>>>   غنی ازحد خود بیرون شده یی سرنگون شده وبه جهنم میروی
جراغ ظلم ظالم تادم محشرنمی سوزد
اگرسوزدشبی سوزدشبی دیگرنمی سوزد

>>>   میگویند وقتی غنی کوچی استانکزی را نزد جنرال دوستم فرستاده بود برای اینکه اعتماد دوستم را جلب کند از همان چال قدیم قبیله استفاده کرده و یک جلد قرآن کریم را که در حاشیه آن در نوشته ئی جان جنرال دوستم را تضمین نموده و به او وعده های زیادی داده بود هم فرستاده بود.
جنرال خندیدند و در جواب گفتند برادر با این نامردی های که در تاریخ به ثبت گذاشته اید بلاخره هر خامی پخته خواهد شد و هیچ شیری توسط عین گروه شغال ها دوبار شکار نخواهد شد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است