وقتیكه شوراي علمانخواست دامن يك ملا بالا شود
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۲۲    ۱۳۹۶/۴/۱۶ کد خبر: 135571 منبع: پرینت

وقتیكه شوراي علماي باميان نخواست دامن يك ملا بالا شود.
سال ٢٠٠٦ بود. يك ملا از شيدان عقد نكاح يك دختر يتيم و زير سن را با يك مرد در حدود ٢٥ ساله بسته كرده بود. بعد آن مرد آن دختر را مشروب الكلي داده، سر آن طفل از پس و پيش تجاوز مي كند.

دختر در شفاخانه باميان بستري مي شود و موضوع به دفتر حقوق بشر گزارش داده مي شود. يك كميسيون متشكل از دفتر حقوق بشر, شوراي ولايتي باميان، سارنوالي و محكمه باميان تشكيل مي شود. اعضاي كميسيون از مادر دختر و ملاي قريه تحقيق را شروع مي كند.

كميسيون متوجه مي شود كه ملا ي كه عقد نكاح را جاري كرده، سواد كافي ندارد و عقد بستن را هم خوب نميداند. ملا به شوراي علماي باميان مي رود و از ریيس شوراي علما تقاضاي كمك مي كند.

ریيس شوراي علما از كميسيون مي خواهد كه فقط دختر را از مرد جدا كند و طلاق دختر را شوراي علما جاري ميكند و به كميسيون ميگوي: "حال كه اين اتفاق افتاده، نبايد دامن ملا بالا شود.

نوت: جلسه كميسيون در دفتر شوراي مركزي شهيدان بود و من هم آن روز در جلسه بودم. من با تصميم جلسه مخالفت كردم اما چونكه فقط ناظر در جلسه بودم حق راي در تصميم كميسيون نداشتم.

عبدالله برات
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شایعه
بامیان
نظرات بینندگان:

>>>   چرا بعضی ملاهاسراپا تسلیم نفس شیطانی خود هستند؟؟
چون مسلمان هستند وشیطان دارند !!!
کفارکه چنین جرایمی را انجام نمیدهند دلیلش اینست که شیطان ندارند.

>>>   مردم اوغانستان فقط مانده که یک دم در عقب دربیارند

>>>   خود تان اعتراف دارید که آن شخص سواد کافی نداشته است چرا به یک صنف اهانت می کنید؟ اگر دین ندارید لا اقل آزاد مرد باشید. اگر دین ندارید حد اقل غیرت داشته باشید.

>>>   پوشالی‌ترین و مضحک‌ترین نوع ناسیونالیسم، ناسیونالیسم اوغانی است.
اوغانان برای زمین زدن جنبش‌های مدنی فارسی‌زبانان، بهترین راه را در پیوند زدن توهمات هوتکی با احساسات تاریخی فارسی‌زبانان دیده‌اند.

فهم تاریخی فارسی‌زبانان از خود، دشمن درجه‌ی ناسیونالیسم اوغانی است، ازین‌رو، بر فارسیوانان است که هوشمندی نشان داده و بازی گوسفندی قبیله را به همان خود گوسفندان حوالت دهند

>>>   ریس جمهور غنی:
در افغانستان عدالت نیست چون 98 فیصد زندانی ها پشتون است و هزاره ها. و تاجک ها هیچ زندانی ندارد و همیشه درس خوانده است.

>>>   بسم تعالی
درود بر ملت غیور خراسان بزرگ؛
درد همه ما تبعیض و حذف سیستماتیک است.
مگر ما(تاجیک،هزاره،اوزبیک،ترکمن،بلوچ، پشه یی...) چه کم داریم که در مقابل قوم کوچک تروریست پرور کم بیاریم و این همه داد و فغان سر دهیم؟
این همه"شهید حبیب الله کلکانی،شهید مزاری،شهید مسعود،شهید ربانی،شهید کاظمی،شهید سیدخیلی،شهید داوود،شهید..." را کی ها کشتند؟
مارشال فهیم را کی ها زهر دادند؟
کی ها به زور ما را افغان میسازند؟
کی ها به تظاهرات ما انتحاری می کنند؟
کی ها تقلب می کنند؟
کی ها انتحار و انفجار می کنند؟
طالب کیست؟
داعش کیست؟
حقانی کیست؟
هزاره کش کیست؟
علیه جنرال دوستم کی دسیسه ساخت؟
پدرام را کی به مرگ تهدید کرد؟
مگر نماینده های پشتون در مجلس نمایندگان نگفتند که تاجیک به تاجیکستان اوزبیک به اوزبیکستان و هزاره هم به گورستان بروید افغانستان از پشتون ها است.؟
بیایید دست به دست هم داده در مقابل تبعیض یک مشت واحد شویم.
به والله قسم که هزار سال دیگر هم تحمل کنید شما مهاجر خطاب می شوید و پشتون های پاکستان عزیزتر از شما خواهد بود.
به حرف چند تن افراد انگشت نشان که از طرف قبیله در مقابل پول و مقام خریده شده اند و صدای عدالتخواهی شما به نفع آنها نیست گوش ندهید.
لایک و کامنت و فحش و دشنام بی معنی تان دردی را درمان نمیکند از همه شما خواهش میکنم این پیام را شریک سازید تا ملت ما بیدار شوند.
یما سیاووش

>>>   اول ملا بعد شوهر همین طفل که به او تجاوز کرده، باید اعدام شوند.

>>>   پدر این طفل که فرزندش را در عوض پول جهت تجاوز جنسی به کسی میدهد، باید اعدام شود.

>>>   فدا محمد تورانیان
قره باغ را دریابید : فاشیزم اوغانی در تلاش است تا برنامه های کتابچه شیطان(سقاوی دوم) را گام به گام عملی کند که هدف نخست شان جابجایی ناقلین در شمال است . زمین های للم روستاهای تاجیک نشین کوهدامن به ویژه از تاجیکان قره باغ به شدت در حال غصب است که این برنامه توسط انورخان اوریاخیل ، اشخاصی بنام حاجی منجی و شمالی از جلال آباد پسران خاله قمندان زرداد سروبی برنامه ریزی شده و توسط حضرت علی موسی زی ، عبدالصمد خلازیی ، شاه آغا خلازیی ، قندآغا خلازیی ، غلام حضرت پوپلزی ، عبدالواحد لنگری از ماما خیلی های بنده ، جان آغا رییس انکشاف قریه ی باغعارق کاکای بنده ، سیدرحمان ملک قریه ی باغعارق و تعدادی از بارسوخ های جعلی این روستاها و افراد مسلح انورخان اوریاخیل عملی میشود . قابل یاد آوریست که تا کنون صدها جریب زمین را فروخته اند و مردم را به زور تفنگ خاموش ساخته اند در حالیکه همین خاکفروش ها خود از همین مردم ترسو میترسند . کوچی های از لوگر و از جاهای دیگر قرار است که در این زمین ها جابجا شوند . هشدار میدهم که قره باغ در آینده سد مستحکم افراط گراها در برابر مردم شمال و شمالیان خواهد شد که بنابراین اگر جلوی این خاکفروشی گرفته نشود دهنه ی غوری دیگری در شمال کابل بنام قره باغ شکل خواهد گرفت . قره باغ امروزه کانون مواد مخدر و قاچاق اسلحه شده است و به زودی لانه ی تروریزم خواهد شد

>>>   Ayendagan
من که غنی را خوش ندارم بخاطر غلط بودن این سیاست ها غنی
۱ با جنگسالار یک جا شده حتی جنگسالار را تقویه کرده گلبدین را آورد
۲ غنی در خارج تحصیلات خود را کرده اما بسیار تعصبات قومی را دامن می زند
۳ غنی در رس سکتور های امنیتی چرا انسان های بی کفایت و ضعیف را تعین کرده تا طالبان و داعش تقویه شود
۴ غنی تمام قرارداد های که پول زیاد دارد برای خیشاوند و دوست های خود میدهد مثال به برادر بی بی گل داده پروژه نو را که میلیارد ها دالر دزدی شده
۵ غنی سیاست های خارجی غلط بازی میکند کشور ما را مواجی با منطقه میکند به خاطر منافع آمریکا و انگلیس عربستان
۶ خانم غنی زیاد کلان کار است روز مره میلون ها دالر را از طریق سرایی شاه زاده به دختر و بچه خود امریکا احواله میدهد
۷ غنی در زمان کرزی هم کار های خوب نکرده پول های خارجی را کنترول و دزدی کره
۸ غنی وقتی در بانک کار میکرد پول های مردم را دزدی کرد
۹ غنی در دانشگاه کابل که ریس بود بچه های هزاره تاجک ازبک را از دانشگاه خارج کرد گفت شما درس نخوانید چون شما پشتون نیستید
۱۰ غنی تکلیف روانی دارد
۱۱ برادر های پشتون ما را با اقوام دیگر مواجی کرده غنی
۱۲ غنی یک بزرگترین خدمت که قابل بخشیش نیست گلبدین را آورده از لست سیاه کشیده

>>>   "شاه سلطان حسین صفوی" آخرین پادشاه صفویه هنگام تهاجم افغانها وقتی کشور را از دست رفته میدید، علمای اسلام را جمع و از آنان راه حل میخواهد!
روحانیون نیز با حیرت از این که چگونه این نابخردان کافر جسارت دست درازی به ملک صاحب الزمان را داشته اند، به سلطان اطمینان دادند با استعانت از خداوند و استغاثه از حضرت ولی عصر آنان را ناکام خواهند گذاشت
سپس ضمن برپایی مجالس دعا و روضه دستور طبخ آش نذری مخصوصی را نیز صادر فرمودند!
اما چیزی نگذشت که خبر آوردند، افغان ها به دروازه های اصفهان رسیده اند
آش پخته شد، اما پیش از توزیع آن، لشکریان افغان وارد کاخ شده و سلطان را دستگیر و آش نذری را هم میان سربازان خود توزیع نمودند..!

هشت سال بعد، نادر شاه افشار برخاست و افغان ها را از ایران بیرون راند.
او در اولین اقدام دستور داد تا همه آخوندهای کشور را در پایتخت گرد آوردند.
سپس رو به نمایندگان آنها کرد و پرسید:
کار شما سیصد هزار نفر در این مملکت چیست؟!
مرجع و بزرگشان پیش آمده و گفت:
قربانت گردم؛ این ها لشکر دعا و استغاثه به دامان خداوند باری تعالی هستند!
بطور مثال هنگامی که دلاور مردان شما به جنگ می روند، اینان با دعا پیروزی شان را تضمین می کنند!
نادر شاه فریاد زد:
....ها! وقتی اشرف افغان با ۳۰۰۰۰ نفر اصفهان را فتح کرد، شما ۳۰۰۰۰۰ نفر اگر بجای دعا در مقابل او ایستادگی کرده بودید این روزهای سیاه بر ما نمی رفت!
سپس با تجهیز آنان به وسائل و تجهیزات کشاورزی آنها را روانه ی زمین های اطراف شهر های شان کرده و به کشاورزی وا داشت...
زندگینامه نادرشاه
اثر جونز هنوی

>>>   Saboor Raheel
چه کسانی حالا شعار "وحدت ملی" سر می دهند؟ وقتی فاشیزم دویمه سقوی چهار نعل می تازد، یک تا هم از این وحدت خواهان سربلند نکردند و نمی کنند. در برابر تلویزیون فاشیست تاجیک دشمن و جمعیت دشمن و ازبک و هزاره دشمن ژوندون هیچیک از این وحدت ملی خواهان سر بلند نکردند. در برابر اظهارات فارسی ستیزانۀ حکمتیار و غنی که با دری خواندن زبان فارسی قصد تخریب این زبان و کوچک ساختنش را دارند، هیچ حرفی از این مشتاقان سینه چاک وحدت ملی نشنیدیم مگر حالا که مردم دربرابر تمامیتخواهی فاشیزم سر بلند کرده اند از هرجا صدای "وحدت ملی" شنیده می شود. اما اگر دقت شود و آنها را دنبال کنید، رشته های همه شان به ارگ می رسد.

ازینرو، به این منادیان دروغین و این وحدت طلبان کرایی و مزدور باید گفت که این آهنگ منافقانه و مزورانه تان را در پسخانه های خانه های تان بخوانید و مزد تان را حلال کنید. مردم می دانند که وحدت ملی شما چه معنی می دهد!

مردم با یکدیگر مشکل ندارند. مردم با ارگ و برنامه های یکطرفه آن مشکل دارند. این ارگ است که با تقسیم ناعادلانه ثروتها و فرصتها و قدرت تصمیم گیری زمینه رویارویی قومی را فراهم میکند تا نفاق بیندازد و حکومت کند. قصد انداختن مردم به جان یکدیگر را دولت محصول تقلب و تسلیم دارد. به این منادیان فرمایشی وحدت ملی باید گفته شود که اگر صداقت دارید و صدای تان از روی تزویر و مزدوری نیست، بروید یخن ارگ را بگیرید تا به عدالت اجتماعی تن بدهد. وحدت ملی تنها با تامین عدالت اجتماعی می تواند تامین شود. راه جلوگیری از بحران قومی از ارگ می گذرد.

سوراخ دعا را گم کرده اید!

>>>   .قتیکه یک فرد بیسواد بنام ملا نکاه کسی را بسته میکند و بعدا افشا میشود باید ریشش تراشیده و چپه بالای خر سوار و رویش سیاه و در ملح عام گشتانده شود چرا که اودین و علم را فریب داده است تنها اهانت به یک صنف بیسواد خائن و خودخواه که با دین بازی میکنند کافی نیست بلکه باید سخت ترین جزا داده شوند .
راستکار

>>>   عبدالله برات راتمام مردم بامیان می شناسنداوسالهای قبل به عبدالله ....معروف است
شهیدانی

>>>   Agha Juyan
اشرف غنی و باند مافیایی اش باید مجازات شوند!
چون این جنایتکاران همه منابع و قدرت کشور را بشکل غیر عادلانه در اختیار قوم خویش که کمتر از 22 درصد نفوس کشور را شکل میدهند، قرار داده اند و تقریبأ 80 درصد شهروندان کشور را نا دیده گرفته و از هیچ نوع دسیسه و جنایتی بر علیه آنها دریغ نمیکنند، ولی وقتی این فاشیست بی وجدان پشت میز خطابه قرار میگیرد با بیشرمی تمام به دروغ از وحدت ملی و مشارکت مردم و... سخن میگوید و میخواهد با این سخنان بی بنیادش در چشم مردم و جامعه جهانی خاک بپاشد.
قدرت باید به مردم بر گردانده شود تا خراسان/افغانستان به صلح و آرامش برسد.

>>>   خداگر پرده بردارد دامن بجایش حتی چپن شورای علما بالا میشود هرچه از حد بگذرد رسوا شود

>>>   یما سیاوش: تو خو ....باسواد برامدی، بجای این که به مرد مظلوم افغانستان یک سخنی بجای بزنی خود را با سخنان به عوده مسخره میسازی افسوس به آن شیر که مادرت برای تو داده است برای تو جای بیسار شرم و خجالت است. از تفرقه انداختن کدام سوده به دسته کسه نمه اید برای وحدت و برادری کار کند.

>>>   اولا این آخوند بیسواد اعدام شود، چون که نماینده خدا است ، خدای که انون بالا نظاره گر بنده های همچو آدم بنده های نا خلف هستند ، اما افسوس که توسط دین چه کثافت کاری صورت می گیرد ، صدای از هیچ کسی بر نمی آید چون که قضیه رو نمی توانی سیاسی کنی ،مانند آقای ایچی ، و این یه چیزی خیلی عادی در جامعه افغانستان است هر روز جنایت هولناک از بدتر صورت می گیرد اما کو قانون و عدالت ،در کشور که قانون بی قانونی کند نا فرمانی وظیفه است .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است