سیلاب هم نتوانست تروریست پاکستانی را متوقف کند
مقداری از کمک های جهانی به علت عدم سازمان دهی درست به دست طالبان می افتد به همین علت جامعه جهانی در کمک نمودن به پاکستان با دقت عمل می کند 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۱    ۱۳۸۹/۶/۳ کد خبر: 13556 منبع: پرینت

میلیون ها انسان در اثر سیلاب در پاکستان جان خود را ازدست می دهند ولی خشونت در آن کشور همچنان ادامه دارد و طالبان به کشتن مردم به نام اسلام ادامه می دهند.
طبق گزارش اشپیگل آنلاین آلمان روز دوشنبه 23 اگوست در سرمقاله خود این خبر را منتشرنموده است.
در دو حمله جداگانه در دو مدرسه ای در شمال غرب وزیرستان دست کم 33 نفر کشته شدند.
روز دوشنبه 23 اگوست دو بمب در مدرسه مذهبی در شمال غرب نورستان منفجر شد که یک نفر حمله کننده انتحاری با منفجر ساختن خود 16 نفر را بکام مرگ فرو برد.
طبق گزارشات نیروهای امنیتی پاکستان طالبان مسؤولیت این حمله را به عهده گرفتند.
در منطقه کورام در وزیرستان شمال غربی دو حمله بمب در جمع بزرگان قبایلی که در یک مدرسه جمع شده بودند 7 نفر کشته شدند.
بقول مقامات امنیتی محل می گویند هر دو حمله در نزدیکی مرز افغانستان صورت گرفته است.
از 18 ماه قبل در مناطق مرزی افغانستان جنگ شدیدی بین نیروهای امنیتی و افراط گرایان همچنان ادامه دارد.
حمله به دو مسجد توسط طالبان زمانی منتشر می شود که میلیون ها پاکستانی نسبت به سیلاب های اخیر در پاکستان جان خود را از دست می دهند و نزدیک به دو هزار نفر آمار رسمی تلفاتی است که مقامات پاکستانی آنرا منتشر نموده اند.
این حادثه اسفناک در پاکستان تمام جهان را به مشغول ساخته و همدردی مردم جهان را برای کمک به مردم پاکستان در پی داشته است و کمک میلیون ها دالر به پاکستان سرازیر شده است و صد ها داکتر و نرس برای رسیدگی به مریضان در مناطق سیلاب زده مشغول خدمت به مردم پاکستان می باشند.
مردم و دولت افغانستان با اظهار همدردی به مردم مسلمان پاکستان کمک های ناچیز به اندازه ی توان خود به این کشور تقدیم نموده است.
روزانه هزاران مرد ، زن و کودک درحال از بین رفتن اند و به جرات می توان گفت که مردم پاکستان در یک عزای عمومی بسر می برند.
ولی طالبان پاکستانی و القاعده و ده ها گروه نام نهاد اسلامی مانند لشکرطیبه ، سپاه صحابه و ده ها سازمان دیگر که علیه افغانستان در جنگ می باشد باید در چنین شرایط سرنوشت ساز در کنار مردم خود قرار گیرند و تلاش خود برای نجات هموطنان مسلمان خود بکار ببرند ولی آنها زخم مردم پاکستان را شدید تر ساخته و جان شانرا با بمب و نارنجک و راکت انداز از بین می برند.
با این فاجعه گسترده در پاکستان طالبان برای چند هفته ای می باید اسلحه خود را بر زمین گذاشته به کمک میلیونها آواره هموطنان خود می شتافتند ولی آنان خشونت و دشمنی با مردم مسلمان پاکستان و افغانستان را سرلوحه حرکت های غیر اسلامی و غیرانسانی خود نموده اند.
این در حقیقت آزمایشی است برای مردم پاکستان و افغانستان که دوست و دشمن خود را بهتر بشناسند. آنان که بنام اسلام می جنگند و مسلمانان را می کشند و در زمانی که میلیون ها مسلمان و هموطن شان در معرض مرگ قرار دارند از کمک به آنان غفلت می کنند جواب مردم و خدا را چه خواهند گفت.
گفته می شود مقداری از کمک های جهانی به علت عدم سازمان دهی درست به دست طالبان می افتد به همین علت جامعه جهانی در کمک نمودن به پاکستان با دقت عمل می کند.
به عقیده بسیاری از کارشناسان ، پاکستان به عنوان باشکاه تروریسم پروری در میان کشورهای منطقه محسوب می گردد. از عمده دلایل اطلاق این عنوان به پاکستان وجود چندین هزار مدرسه مذهبی و حضور گروهای تروریستی در خاک این کشور می باشد.
کار افراط گرایان پاکستانی بنام اسلام حالا به جای رسیده که ازمدارس دینی که جای تعلیم قرآن و احکام الهې وخدمت به انسانهاست ، کشتن مسلمانان، سربریدن ، و مکتب آتش زدن ها تدریس می شود.
آخرین گزارش طالبان از ولایت هرات حاکی ازآن است که به اراده بعضی ازعلمای پاکستان ، طالبان به شهروندان هرات هشدار داده اند که دختران بالا تر از 9 سال را به مکاتب نفرستند در غیر آن خانواده ها مورد خشم طالبان قرار خواهند گرفت.

محمود منجم زاده برلین المان


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   نان ترورست ها ده روغن است سیلاب هم کمک شان کرد که کمک قانونی شوند.

>>>   با سلام از نظر بنده مهم ترین راه حل برای از بین بردن طالبان بمباران اتمی مناطق مرزی است و باید تدابیر شدید تری بین مرزهای افغانستان و پاکستان بنا شود و جلوی کمک های بین المللی از سمت کشورهای افراط گرا مثل ایران عربستان که دائم در حال کمک هستند را گرفت و اگرنه با نفوذی که آنها در منطقه دارند سخت میشود تا بنیاد سلسله خون آشام وهابیت و طالبان را از بین برد.
محمد علی غلامپور از مشهد-ایران

>>>   گل گفتی

>>>   همه این تروریستها پنجاپیهای پاکستانی عربها و چیچینیها است.
کابلی

>>>   انانکه بر مسلمانان خشم میکنند زود است که خدا بر انان خشم کنند

>>>   سلام امید اینکه عافیت داشته باشید...
نمیدانم چرا ما مسلمانها خود ما زمینه را برای فرصت طلبان مساعد داشته که همیش تفرقه نفاق کشمکش خونریزی را میان ما ببار بیاورند......خداوند متعال خود میفرماید که بزرکترین گناه در روی زمین عبارت اند از قتل مومن توسط مومن است پس بیایید این خونریزی را پایان دهیم چرا باهم برادر دوست نباشیم چرا در ابادی وطن سهم نگیر م بجای اینکه همیش در زیر سطح جنگ بسر ببریم
مرتضی سیرت .....محصل سال دوم اقتصاد کشور هندوستان

>>>   ریشه اصلی تروریست عربستان است من مطمعینم باز هم شرایط پاکستان خوب است!!! شاهید باشید ده سال بعد وضعیت پاکستان را نگاه کنید.
سهیل کابلی

>>>   شری بر پا خواست که به خیر تروریست ها تمام شد.
مریم

>>>   ای هموطن عزیز طالبان کی ها اند زاده غربی ها است برای ناامنی در منطقه برای غرب مهم نیست که افغانستان باشد یا پاکستان حلا امریکا میخواهد این ناامنی تاسرحدات اسیایی میانه راه پیدا کند تا نا امنی ها باعث شود کشورهای فقیر در گیر با کشور های که تولیدات بیشتر دارند ، باشد که خود از این منجلاب ازاد باشند .افغانستان فعلا کشوریست که هیچ نوع سیاست خارجی ندارد و متاثر از هر نوع اختلافات است بطور مثال دو کشور باهم صلح کنند افغانستان متاثر میشود . اگر دو کشور با در گیر باشد افغانستان متاثر میشود اگر کشور های بزرگ دنیا باهم روی مسله یی باهم بحث کنند ویا اختلاف نظر به میان اید یاز هم افغانستان متاثر میگردد.
سوال ایجا است اگر او ضاع ممالک اسیایی روبه وخامت است افغانستان به کی پناه ببرد . امروز امریکایی ها حیران اند اگر باانگلیس سر مناقشه را بگیرد ، ممالکی که تحت سیاست خارجی انگلیس است از دست اش میرود . مانند پیمان های اپکت و پیمان ناتو و امثال اینها
در این اتش افغانستان همیشه مسورد و ام چه باد کرد ؟

>>>   یک بمب اتمی در مناطیق قبایلی بیندازد و به حکم خدا همه ترو ریسم نا بود میشود بعدا دنیا امنیت میشود چه برسد افغانستان .

>>>   اگر میخواهید که افغانستان ارام شود . باید عربستان و پاکستان از نقشه جهان حذف شود

>>>   بمب اتمی باید در عربستان و پاکستان انداخته شود

>>>   عربستان باید دست از سر مرم بیچاره افغان بر دارد.
جمشید از خیر خانه

>>>   او بیدر طالیبا و القائیده از پاکستان و عربستان انگلیس امریکا اسرایل تقویه و کمک میشه. چیکنیم که زور کرزی نمیرسه.
خوشال خان

>>>   ای مردم خدا را فراموش نکنید.

>>>   اوی اگر عربستانه ازدنیا حدف کردی باز بطرف کدام قبله نمازت را بخوانند؟

>>>   اقای خدا دوست.
ما خدای طالبان و القائیده را هیچ وقت نمیخواهیم.
خدا یک و یگانه است .و هیچ شکی در این نیست.
ادم کشتن بمب انداختن سنگسار کردن بینی بریدن نکاح کردن دختر 12 ساله به مرد 50 ساله در دین اسلام حرام است. اما در دین طالبان و وهابیها جائیز است.
کابلی

>>>   روی خودرا طرف خداوند میکنم و نماز میخوانم.

>>>   اين بلا ي سيل را پاكستاني ها جدي بيگيرند چون اين هوشدار است من به سران پاكستان خصوصا آن سران آ اس آي و آن مرد سرتا پا جنايت كار كه هميشه بلاهارا مي فرستد افغانستان فكر ميكند خدا نميداند ولي خدا از اعمال همه آگاه است هر كس براي ديگران بلا بفرستد بايد منتظر بلاي غيبي باشد چون چوب خدا بي صدا است دير يا زود همه بلا هارا بر ميگرداند به كسانيكه بلا را فرستاده به ديگران مطمين باشند

>>>   بسیار بد است این کارها این نشان از این میدهد که طالبان فقط خونریز است
همانطور که در مقاله اشاره شده است دشمن مشترک دو کشور طالبان و کسانی که حمایت از این گروه میکند است

>>>   سلام با همه دوستان عزیز.
با امیدی صلح و آرامش هرچی زوتر در افغانستان عزیزی ما .

>>>   طالبان یعنی ..... ها، آنها نه دین داند و نه هم خدا، در حقیقت آنها از خدای جهل و نادانی و خشم که خود می پندارند یهنی شیطان پیروی می کنند. طالبان همه گمارهان و مشرکان هستند که در واقعیت از دایره اسلامیت خارج شده اند و حتی پا از اوامر محمدی ص و ایزدی فراتر گذاشته اند و هر کسی یا گروهی و یاهم دولتی با آنها همکاری کنند در وقع با خدا ج و پیامبرش ص دشمنی را روا داشته است.
حامد احمدی از شهر کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است