وضعیت ناگوار کشور و خستگی مردم از جنگ تحمیلی
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۶    ۱۳۹۶/۴/۱۵ کد خبر: 135528 منبع: پرینت

شراپیط کشور وخستگی مردم ایجاب می کند تا هر چه زودتر برای خاتمه جنگ با همکاری جامعه بین المللی و کشورهای دوست افغانستان راه و چاره اساسی جستجو شود و جنگ در کشور ما خاتمه بیدا کند.
همانطوریکه همه می دانید جنگ پدیده شوم و نامیمون است که از جمله بدترین اختراعات انسان در تاریخ بشر است که بکرامت ذاتی انسان هیچ سازگاری ندارد زیرا جنگ زندگی انسان را نابود می کند و دنیا را برای انسان جهنم می سازد، فکر و اندیشه انسان را منقلب گردانیده و انسان را به ستیزه جویی و انتقام گیری بیشتر ی وامی دارد. طوریکه روان فرد و جامعه را منقلب ساخته درست را نادرست و نادرست را درست می نمایاند.

اثرات منفی جنگ ارزش های انسانی و معنوی را کمرنگ ساخته فکر و اندیشه انسان را به انحراف می کشاند و سبب عقب ماندگی بیشتر می گردد. انسانیکه تا دیروز همنوعان خود را به دیده ی قدر و احترام می نگریست و انسان های دیگر را بحیث عضو پیکر خود دانسته و بگفته شیخ سعدی رح که چه خوب و زیبا گفته است:
بنی آدم اعضای یک پیکر اند -- که در آفرینش زیک گوهر اند
جو عضو بدرد آورد روزگار -- دیگر عضوها را نماند قرار
تو که از غمی دیگران بی غمی -- نشاید که نامت نهند آدمی

همان انسان امروز بواسطه فضای جنگ از همه وجودش تنفر و انتقام گیری به مشام می رسد. همنوایی انسانی دوستی و غم شریکی برادری و هم وطنی همه و همه بفراموشی سپرده شده و بجز انتقام گیری و ادامه جنگ و خون ریزی به چیز دیگری فکر کرده نمی تواند که لازم است تا فضای جنگی در کشور ما تغییر بیدا کند و هرچه زودتر برای خاتمه جنگ راه و چاره ای اساسی پیدا شود و تب و تلاش های جدی تری برای صلح و ثبات در کشور صورت گیرد تا مردم ما بتوانند در برتو صلح و امنیت آسایش داپمی را بیاری خداوند (ج) بدست آورند و در آرامش زندگی کرده و به باز سازی کشور ویران خود ببردازند.

وماذالک علی الله بعزیز والسلام
سید محمد خیر خواه


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنگ
مردم
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است