تهدید ایتالیا برای بستن بنادر به روی مهاجران خارجی
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۶    ۱۳۹۶/۴/۹ کد خبر: 135223 منبع: پرینت

ایتالیا از اتحادیه اروپا خواست تا برای پذیرش مهاجران آفریقایی کمک کند و در غیر این صورت بنادر خود را به روی مهاجران خارجی خواهد بست.

به گزارش رویترز، ایتالیا که با فشارهای شدید ناشی از موج فزاینده ورود مهاجران و پناهجویان آفریقایی روبرو است، از اتحادیه اروپا خواست تا برای مقابله با بحران مهاجران خارجی به کمک این کشور بشتابد.

بر اساس این گزارش ایتالیا هشدار داده است که بنادر خود را به روی کشتی های امداد و نجات خواهد بست تا فشار بر شرکای اروپایی اش را افزایش دهد. منابع آگاه این مساله را اعلام کرده اند.

مائوریزیو ماساری سفیر رم در اتحادیه اروپا در دیدار با دیمیتریس آوراموپولوس کمیسر مهاجرت اتحادیه اروپا تاکید کرد: وضعیتی که ما با آن روبرو هستیم ، کاملا جدی است و اروپا نمی توان نسبت به این اوضاع بی توجه باشد. یک منبع آگاه دولت ایتالیا این مطلب را اعلام کرده است.

یک مقام دیگر دولت ایتالیا نیز تصریح کرد: ایده مسدود کردن بنادر ایتالیا به روی کشتی های امداد و نجات که با پرچم کشورهای خارجی تردد می کنند، در این دیدار مورد مذاکره قرار گرفته است.

این منبع آگاه گفت: این اقدام شرکای اروپایی را مجبور خواهد کرد تا مهاجران خارجی را قبول کنند چرا که بسیاری از خیریه هایی که کشتی های نجات و امداد برای آنها کار می کنند، در سایر کشورهای اروپایی از جمله مالت و آلمان مستقر هستند.

ایتالیا از سال 2014 میلادی با ورود بیش از 500 هزار مهاجر خارجی با قایق روبرو بوده است. تعداد مهاجران خارجی که از ابتدای امسال تاکنون وارد ایتالیا شده اند نسبت به سال قبل 14 درصد رشد داشته و به بیش از 75 هزار نفر رسیده است.

ایتالیا ورودی اصلی مهاجران و پناهجویان خارجی به خصوص از کشورهای آفریقایی به شمار می رود. این در حالی است که اکثر کشورهای همسایه ایتالیا مرزهای خود را به روی مهاجران بسته اند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ایتالیا
مهاجر
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است