به جای تفنگچه و پتاقی، قلم و کتابچه بیاورید (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۴    ۱۳۹۶/۴/۶ کد خبر: 135063 منبع: پرینت

کودکان افغانستان کتاب و قلم می خواهند ولی تجار سلاح های پلاستیکی و پتاقی وارد می کنند. این در حالی است که جنگ، خشونت، سرقت های مسلحانه و فیلم های خشونت آمیز در سینماها به نمایش گذاشته می شود و نوجوانان چنین فیلم هایی را با علاقه می بینند.

در قندوز ده‌ ها تن از اطفال طی یک کمپاین از تاجران خواستند تا به عوض تفنگچه‌ های پلاستیکی و پتاقی قلم کتابچه و دیگر بازیچه‌ های سالم را برای آنان از خارج کشور وارد کنند.

این اطفال که با شماری از مقام‌ های دولتی و فرهنگیان به جاده‌ های شهر قندوز ریخته بودند و با خود شعارهای را نیز حمل می‌کردند در آستانه فرا رسیدن عید سعید فطر از مقام‌ های امنیتی این ولایت خواستند تا در روزهای عید از پتاقی‌ ها و فیرهای خودسرانه جلوگیری کنند تا شب و روز عید به مردم این ولایت نگرانی خلق نشود.

در این تظاهرات آنها از مقام‌ های امنیتی خواستند تا سلاح‌ های پلاستیکی و پتاقی را از نزد دکانداران جمع آوری کنند. این اطفال شعارهای دست داشته شان را به دکانداران توزیع کردند و از آنها خواستند تا از فروش این اشیای ممنوعه و خشونت آمیز خودداری نمایند.


افغانستان قندوز کودکان تفنگچه کتاب

افغانستان قندوز کودکان تفنگچه کتاب



منجم زاده

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قندوز
کودکان
نظرات بینندگان:

>>>   اگر خود دولت دراین کار دست نداشته باشد تجار هم هرگز چنین خیانت را کرده نمیتواند .
همین دولت مداران خودشان از پول چور وچپاول تجارت میکنند باز تفنگچه وپتاقی وارد میکنند تاکه نسل این کشور از ابتدای زنده گی تا آخر همرای جنگ ووحشت بزرگ شود.
اگرتجار وارد میکند پس چرا گمرک اجازه میدهد؟

>>>   هرکس تفنگچه وپتاقی وارد میکند وهرکسیکه جلواین کاررانمیگیرد هردو خاین است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است