فلسطینی ها از مذاکره با آمریکا ناامید شده اند
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۵۹    ۱۳۹۶/۴/۵ کد خبر: 135043 منبع: پرینت

به دنبال مذاکرات «فشرده» «جرد کوشنر» داماد رییس جمهوری آمریکا و یکی از مشاوران ارشد کاخ سفید، فلسطینی ها از این مذاکرات ناامید شده اند.

به گزارش پایگاه اینترنتی هیل، گفته می شود که «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا گزارشی را درباره روند صلح بین فلسطینی ها و صهیونیست ها به دنبال مذاکرات «فشرده» بین «جیسون گرین بلات» نماینده ترامپ در امور خاورمیانه و کوشنر درباره این مساله دریافت خواهد کرد.
روزنامه صهیونیستی هاآرتص گزارش داده که مقام های فلسطینی از دیدارشان با این دو نفر که به نمایندگی از آمریکا به سرزمین های اشغالی سفر کرده بودند، «بشدت ناامید» هستند.

پیشتر روزنامه عرب زبان «الحیات» با استناد به نسخه ترجمه شده روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، مذاکرات کوشنر و گرین بلات را با «محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، «فشرده» توصیف کرده بود. گفته می شود محمود عباس از تاکید کوشنر بر خواسته ها و مطالبات «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی خشمگین است.

هاآرتص به نقل از یک مقام ارشد فلسطینی نوشت: «به نظر می رسد کوشنر و گرین بلات مشاوران نتانیاهو بودند و همچون یک داور بی طرف رفتار نمی کردند. ما از آنها خواستیم به طور شفاف درباره مسائل اصلی این درگیری موضع گیری کنند.

در این گزارش همچنین ادعا شده است که هیات نماینده ترامپ از خودداری عباس در محکوم کردن حمله اخیر با چاقو در بیت المقدس خودداری کرده است. به تازگی یک جوان فلسطینی با چاقو به یک نظامی صهیونیست حمله کرد و ضرباتی به گردن او وارد کرد و او را از پای در آورد.

یک مقام فلسطینی به روزنامه الحیات گفته است که ترامپ پس از دریافت گزارشی درباره نتایج این نشست ها، درباره ادامه مذاکرات تصمیم گیری خواهد کرد.
کوشنر اوایل هفته گذشته به عنوان اولین تلاش دولت ترامپ برای میانجی گری در روند صلح، سفر به منطقه خاورمیانه را آغاز کرد. کوشنر وظیفه هدایت تلاش های صلح را اندکی پس از به قدرت رسیدن ترامپ برعهده گرفت.

ترامپ بارها گفته است که صلح بین فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی چیزی است که وی به عنوان رییس جمهوری می تواند به آن دست یابد.
وی آوریل (فروردین) گذشته گفت: من می خواهم شاهد صلح بین فلسطینی ها و اسرائیلی ها (صهیونیست ها) باشم. دلیلی وجود ندارد که صلحی بین آنها وجود نداشته باشد.
ترامپ ماه گذشته نیز در دیدار با عباس گفت، یافتن توافق صلح آسان تر از حد انتظار خواهد بود.

وی در دیدار با عباس و مشاورانش افزود: به صراحت می گویم که دستیابی به یک راه حل ممکن است آن قدر که برخی سالها فکر می کردند، دشوار نباشد.
به گزارش ایرنا، کاخ سفید روز چهارشنبه در بیانیه ای خبری درباره دیدارکوشنر از فلسطین اشغالی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی نقشی محوری در خاورمیانه دارد.
کاخ سفید این مذاکرات را سازنده توصیف کرد اما از اشاره به جزییات آن خودداری کرد.

ترامپ چندی پیش به کوشنر گفته بود «اگر نتوانی در خاورمیانه صلح برقرار کنی، هیچ فرد دیگری نیز از عهده آن بر نخواهد آمد» اما به گفته ناظران کوشنر که فاقد سابقه دیپلماتیک است، درک اندکی درباره فلسطینی ها و پیچیدگی سیاست خاورمیانه دارد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فلسطین
آمریکا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است