رویدادهای عراق در یکشنبه 4 سرطان 96
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۲۱    ۱۳۹۶/۴/۵ کد خبر: 135033 منبع: پرینت

** یک انتحاری داعشی با انفجار خود در میان جمعی از عناصر گروه تروریستی داعش در غرب استان الانبار، شش تن از سرکرده های خود را به هلاکت رساند.
قطری السمرمد از فرماندهان نیروهای عشایر الانبار گفت که فرد انتحاری در جریان برنامه اعدام تعدادی از عناصر داعش به اتهام تماس با نیروهای امنیتی عراق، در شهر مرزی القائم در غرب استان الانبار اقدام به انفجار خود کرد.

** به گزارش یک منبع محلی در استان کرکوک، تشکیلات موسوم به دادگاه شرعی گروه تروریستی داعش در شهر الحویجه واقع در 55 کیلومتری جنوب غرب این شهر در اولین روز عید فطر حکم ذبح هفت غیرنظامی را به اتهام تماس با نیروهای عراق صادر و عناصر این گروه تروریستی بعد از اقامه نماز عید در برابر انظار مردم اقدام به اجرای احکام کردند.
منبع عراقی اعلام کرده است که عناصر تروریستی مانند قصابان گوسفند، بعد از ذبح این افراد، گوشت بدن آن ها را تکه تکه کرده و تکه های گوشت را در کیسه هایی در اطراف الحویجه پراکنده کرده اند.

** اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا (ACLU) از گلداسمیت قاضی فدرال در میشیگان خواست تا زمانی که پرونده شهروندان عراقی در حال بررسی است، ممنوعیت اخراج عراقی ها تمدید شود.
مارک گلداسمیت پنجشنبه گذشته دستور داد تا زمانی که وی در حال تصمیم گیری در خصوص پرونده عراقی ها است، اخراج آن ها دستکم تا دو هفته دیگر معلق شود.
این دستور شامل هزار و 400 عراقی در سراسر ایالات متحده می شود که احتمال اخراج آن ها از این کشور بالا است.

** فرمانده نیروهای مبارزه با تروریسم عراق شامگاه شنبه اعلام کرد که نیروهای امنیتی از آغاز عملیات آزادسازی بخش قدیمی موصل تاکنون 10 هزار نفر از ساکنان این منطقه را از محاصره داعش آزاد و به مناطق امن منتقل کردند.
بنا بر اظهارات عبدالوهاب الساعدی، نیروهای عراقی دیروز با ایجاد گذرگاه های امن، امکان فرار صدها نفر از ساکنان بخش قدیمی موصل را فراهم کردند و کنترل منطقه باب البیض در بخش قدیمی موصل را به طور کامل به دست گرفتند.
عملیات آزادسازی بخش غربی موصل توسط نیروهای عراقی در اول اسفندماه سال گذشته (19فوریه 2017) آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

** نیروهای بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) شامگاه شنبه اعلام کرد که یک پرنده هدایت پذیر از دور (پهپاد) متعلق به عناصر داعش را در منطقه مرزی عراق و سوریه شناسایی و سرنگون کرده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عراق
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است