نشست کابل هیچ دستاورد عملی نداشت
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۴۵    ۱۳۹۶/۴/۵ کد خبر: 135029 منبع: پرینت

نشست کابل با حضور دولت ها و سازمان ها در کابل برگزار شد. آیا نشست کابل دولت های واگرا را همگرا خواهد ساخت؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)،داکتر محمداکرم عارفی استاد دانشگاه در برنامه «مثبت و منفی» با بیان اینکه بسیار سخت است که بگوییم این نشست می تواند به نتیجه ای برسد، افزود: اعضای شرکت کننده این نشست بسیار متنوع هستند. حداقل ما می توانیم بگوییم که برخی کشورهای منطقه ای هستند که هیچ موقعی همسو با جامعه جهانی در امر مبارزه با تروریزم قرار نگرفته اند، آنها سیاست خاص کشور خود را با سیاست خاص منطقه ای خود تعقیب می کنند. در این میان به نظر می رسد که اروپایی ها حداقل در مورد افغانستان علاقمند مبارزه و علاقمند مهار تروریزم هستند.اما همین کشورها هم باز هم در خاورمیانه و در بعضی جاهای دیگر، در جهت استفاده ابزاری از تروریزم قرار دارند و متهم هستند که از بعضی گروه های تروریستی حمایت می کنند این تنوع را ما می بینیم.

وی افزود: بعضی کشورها مثل افغانستان که قربانی تروریزم هستند نه تروریزم در اینجا ابزاری در اختیارشان قرار دارد و نه این سیاست را در پیش گرفته اند. اینطور یک تنوع را در ترکیب دولت ها می بینیم که با توجه به این تنوع و تفاوت ها در سیاست و علایقی که نسبت به مبارزه با تروریزم دارند بسیار بعید است که دستاورد نظری و سیاسی اینها به یک نتیجه عملی منجر شود.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   مه قبلآ نیز برایتان در همین سایت تذکر دادم، که اگر نشت کابل نتیجه داد خوب، در غیر آنصورت باید این مذاکرات صلح را هرکدام از اعضأ اشتراک کننده این نشست، بطور یک جانبه و یا چند جانبه، با افغانستان و پاکستان به پیش ببرند، بالاخره یک روزی نی ی روزی شاید شاهد نتایج مثبت این نشست ها باشیم.
فعلآ کشور چین مذاکرات اش را با دولت های افغانستان و پاکستان شروع کرده است. شاید به سال یک کشور دیگر رهبری این گفتگوها را به عهده بگیرد. ما فضل خدا در روی کره زمین خویش دوصد کشور داریم. باید به هرکدام آنها وقت بدهیم که درین مذاکرات شرکت کنند و سهم خود را ادا کنند. شما نباید اینقدر پسیمیزم و منفی باف و بی صبر و حوصله باشید.
فضل خدا شما مسلمان هستید و نباید در هر کار از عجله کار بگیرید. عجله کار شیطان است و خداوند شما را به صبر و تحمل و شکیبایی امر میکند. چنانچه میفرمایند:
ان الله مع الصابرین، هرچند این صبر تا قیامت باشد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است