وانگ ای: افغانستان باثبات، برای ثبات منطقه مهم است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۰    ۱۳۹۶/۴/۴ کد خبر: 135012 منبع: پرینت

در شرایط دشوار در زمینه تامین صلح و ثبات با افغانستان همکاری می کنیم.

به نقل از ریاست جمهوری، وانگ ای، وزیر امور خارجه جمهوری چین در دیدار با رییس جمهور کشور گفته است که کشورش در سال جاری کار مسکن سازی را در افغانستان عملاً آغاز خواهد کرد و بر اساس برنامه های جدید، همکاری های چین با افغانستان در سه سال آینده بیشتر می گردد.

وزیر امور خارجه چین، درباره تنش ها میان افغانستان و پاکستان گفته است که در سفر به پاکستان از مقامات آن کشور خواهم خواست که در زمینه بهبود مناسبات با افغانستان نیت نیک خویش را نشان دهند و طالبان و شبکه حقانی را کنترول نمایند تا بالای مردم ملکی افغانستان حملات تروریستی را انجام ندهند.

وی افزود که پاکستان بالای طالبان تاثیر دارد و از این کشور خواهیم خواست که از این نفوذ خویش استفاده نماید. پاکستان در این راستا ابراز آمادگی کرده است و ما از آن تقاضا خواهیم کرد که به آن جنبه عملی بخشد.

وی افزوده است که هدف سفر من به افغانستان، قبولاندن شرایط ما بالای افغانستان و پاکستان نیست، بلکه برای ما همکاری منطقوی مهم است و می خواهیم در این شرایط دشوار در زمینه تامین صلح و ثبات با افغانستان همکاری نماییم.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزیرخارجه چین
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   چه جالب ، بیچاره افغانستان که از خودش عرضه ندارد و همسایه ها آش دوغ ،هر کس یرای مطلب خود دلبری کند، همسایه ها اگه خیلی کشور افغانستان رو دوست دارد چرا نمی گذارند که این کشور بیچاره حتی نفس راحت بکشد ، و در این کشور منافع همه هم در خطر و هم منفعت دارد، اگر خود افغانستانی ها دست به کار نشن باید فاتحه همه رو خوند ،چین خودش شریک تجاری پاکستان است و از جاده ابرشیم و چاه بهار و دیگه مرکز ترانسپورتی منفعت می برد، بسه دیگه .

>>>   مردم افغانستان باید از جامعه جهانی،بشمول کشور های همسایه و کشور های برادر مسلمان عربی و غیر عربی و کشور های دوست مانند هند و کشور های اروپایی و قدرت های بین المللی مانند امریکا و روسیه،نهایت تشکر و ابراز سپاس و امتنان کنند که درین چهل سال جنگ افغانستان،تلاش های صمیمانه خویش را بخاطر تامین صلح در افغانستان انجام دادند.
اما این که در افغانستان صلح تأمین نمیشود،شاید اراده خدا در آن نباشد.
بنأ شما نباید این کشور ها را مقصر جنگ در افغانستان بدانید،بلکه بخن صاحب اراده را بگیرید که چرا اراده او بخاطر صلح در افغانستان نرفته است.
هرچند مردم همیشه نماز میخوانند و روزه میگیرند و برای آرامی کسور دعا میکنند،اما فکر میکنم که از زیر دل دعا نمی کنند و ار همین خاطر در کشور آرامی نمی اًید.
بهر صورت از همین سه قدرت یکی شان در نا آرامی کشور مسؤل هستند:
یا کشور های خارجی توسط مداخله شان،یا مردم بخاطر دعای پوفکی شان و یا هم خدا بخاطر بی پروایی و بی اراده گی خویش.
انتخاب با شما است.
منتهی مثل مسابقات ذهنی،شما تنها یک جواب را میتوانید انتخاب کنید،نه هرسه جواب را.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است