آمریکا به دنبال حفظ دستاوردهای خود در افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۱    ۱۳۹۶/۴/۲ کد خبر: 134936 منبع: پرینت

مقام های آمریکا گفته اند که تصمیم گرفته اند که چهار سرباز دیگر آمریکایی به افغانستان اعزام شوند.
به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، زلمی وردک آگاه مسایل نظامی در برنامه «نگاه» در خصوص دلیل تغییر عقیده آمریکا برای افزایش نیروهایشان در افغانستان بیان داشت: با آمدن ترامپ به رییس جمهوری آمریکا، کسانی که مطالعات عمیقی از مسایل نظامی افغانستان داشتند، ترامپ را روشن کردند که افغانستان در مرحله ای بسیار خطرناک قرار دارد، اگر ما سربازان خود را در اینجا افزایش ندهیم دستاوردهایی را که در اینجا داریم، از دست می دهیم.

وی افزود: وگرنه برای افغانستان فقط هزار نفر نیروی امنیتی آمریکایی، برای تجهیز و آموزش کافی است و نیاز به این تعداد بالا نیست. آمریکایی ها نمی خواهند دستاوردهایی را که در این سال ها در افغانستان به دست آورده اند، از دست دهند.

این آگاه نظامی، در ارتباط با دستاوردهای آمریکا در افغانستان که به دنبال حفظ آن هستند می گوید: یکی از دستاوردهای آنها این است که آنها افغانستان را به دست خود گرفته اند، و از موادمخدر، منابع زیرزمینی آن به راحتی استفاده می کنند. دوم اینکه، از افغانستان تمام مناطق آسیا در تحت کنترل شان است. دستاورد سوم آنها این است که به کشورهای جامعه جهانی نشان می دهند که ما همانطور که قبلا بن لادن و القاعده را از بین بردیم، داعش را نیز از بین می بریم پس بنابراین می گویند که باید در افغانستان باشند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   این اگاه مسائل نظامی اشتباه می کند امریکا با تقویت داعش به جنگ ملت افغانستان میرود و هرگز امریکا علیه نابودی داعش هیچ اقدامی نخواهد کرد . حبیب الله یوسف زی

>>>   نویسنده محترم دست آورد چهارم امریکا را فراموش کرده اند که ( طالب ) است که گوشه و کنار کشور را گرفته است و یکی از دست آورد های بزرگ امریکا در اوغانستان است که به هیچ قیمتی آنرا از دست نمیدهد . بالای این پروژه خود ملیون ها دالر سرمایه گذاری کرده است که از رییس جمهور گرفته تا یک اربکی شامل آن میباشد . این از بزرگترین دست آورد های این چندین ساله است. خراسان زاده

>>>   بعد از اظهارات نظامی های امریکای در صدد برامدیم وتفحص وجستجو کردیم تا کدام دست اوردی خارجی ها را ظرف تقریبا چهار دهه بیابیم هیچ اثری مثبتی در کار کرد های انها نیافتیم مگر جنگ ویرانی وتباهی چیزی به نظر نرسید وشاید همین نکات از دید انها دست اورد باشد چیز هایراکه در ابتدا وعده سپرده بودند دموکراسی ومبارزه با تروریزم وازبین بردن مواد مخدر بود که تاثیرات انها را به ذره بین هم نمیتوان یافت وبجای ان اشغال وتقویت تروریست وتکثبر مواد مخدر را به ارمغان اوردند گذشته از همه تهاجم فرهنگی شگرفی را به راه انداختند که تا سالهای دراز درین ورطه غرق گردیده نجات ازین تلاطم برای افغانها محال وناممکن گردیده است میگویند{مصایب قوم عند قوم فوایده}یعنی مصیبت یک قوم برای قوم دیگر سودمند تمام میشود اینجاست که ویرانی وقتل وکشتار ملت ما بی دینی وفحاشی واادی لجام گسخته ای کشور ما ازبین رفتن موسسه های لشکری وکشوری ما نابودی بنیه های اقتصادی وطن عزیز وبه یغما رفتن معادن واثار فرهنگی همه وهمه تبعات منفی ان اگر برای ما مصیبت است و بلا وبربادی برای انها دست اورد است ساختن طالب وداعش وحکمتیار وهمراهان برای ما رنج است ومحنت برای انها دست اورد ازین رو میخواهند با زیادت عساکر شان این همه دست اورد هارا حفظ نمایند انا لله وانا الیه راجعون
شیخ علی بلخابی سرپلی

>>>   امریکا تخته خیز خود را از دست نخواهد داد و به تهدید همسایه های افغانستان ادامه میدهد

>>>   پیام وزیر خارجه آلمان به مردم افغانستان :
به جای فرار از کشورتان، کار چند صد نفر سران و رهبران خائن تان را یکسره کنید !
اگر 30 مليون جمعیت شما نميتواند كار فقط چند صد نفر سران خائن و فقط چند هزار طالب بى سر و پا را يكسره كند ، در اين گناه ما چيست ؟ فرار راه حل معضله نيست ،فقط يك مليون همدست شويد ، ميتوانيد كه هر تحول مثبتى را كه خواسته باشيد بوجود بياوريد .مهم اين است كه به خود باور داشته باشيد و بس.نشنيده اي كه گويند : زور ملت زور خداست!
پس قوت خود را در تحول كشور خود استفاده كنيد ، نه در فرار
برگرفته از صفحه communi

>>>   چـــهــــار سرباز ؟؟؟

>>>   اگر امریکا واقعا بخواهد ازدست آورد هایعنی دموکراسی حقوق بشر وازادی بیان دفاع کند باید ریشه جنگ را از کشور بر چیند. برنامه دی دی آر بیدون تبعیض تطبیق گردد. اینکه می گویند مادر افغانستان در حال شکست هستیم قابل باور نیست. جهان کاملا درتمام عرصه هاتغیر بنیادی نموده دیگر باایجاد گروه های جنگی وچریکی نمیتوان کشور ها را سقوط داد مثال روشن سوریه. سقوط شوروی بدست مجاهدین یک چانس طلایی به تمام جهان بود هر روزعید نیست که آدم ها کلچه بخورند. تاجایکه تجربه نشان داده کشور هاي آسیای میانه حاضر نیستند درکشور شان جنگ باشد آنها مزه آزادی وابادی را خوب فهمیدند. وقتی روسها مواضع داعش رادر سوریه هدف قرار دادند .هدف قرار دادن مواضع داعش در کشور خیلی ها آسان است حتا توره بوره .بصفت یک تبعه افغان مشوره میدهم بهر ترتیبی می شود صلح واقعی درکشور تامین گردد فاصله ایجاد شده بین دولت ومردم ازبین برده شود تمام بنیاد های دولتی تکمیل است .با ایجادوتطبیق حکومتداری خوب تمام منافع آمریکا وافغانستان تامین میگردد .واین به نفع هردو کشور است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است