وزارت کار و امور اجتماعی یا وزارت رخصتی ها
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۱    ۱۳۹۶/۴/۱ کد خبر: 134916 منبع: پرینت

ما یک وزارتی داریم به نام وزارت کار و امور اجتماعی و شهدا و معلولین؛ حالا این وزارت تا جایی که من خبر دارم برای انبوهی از بیکاران نه تنها کاری نکرده بلکه گفته است این مشکل خودتان است، بروید کار کنید.

شما از بچه ربانی و مجددی و خلیلی و فهیم و شهرانی چه کمی دارید که کار نمی کنید، یا همین بچه حکمتیار را ببینید اصلا بیکار نیست...در موضوع امور اجتماعی هم فعلا بی غرض است، اجتماع می داند و مشکلات خودش، بحث شهدا هم که جداست.

این وزارت به اندازه رسانه ها و موسسات بین المللی نمی شود که حداقل آمار شهدا را لیست کند تا بدانیم ما چند شهید دادیم در ماه گذشته، معلولین هم که ظاهرا یا باید گدایی کنند و یا هم در سرک ها نقش ترافیک شهری را ایفاء کنند و در مجموع زیاد شانس داشته باشند در خانه بنشینند و منتظر خواست خدا باشند.

با این اوصاف وزارت کار و امور اجتماعی و شهدا و معلولین که خودشان هم از خواندن اسم وزارت نفس شان کشیده می شود، در طول چند سال اخیر فقط یادم می آید که اینها تلاش دارند روزهای رخصتی را مکتوب بدهند که چند روز در کشور رخصتی عمومی باشد یا نباشد و حالا یک ابداع دیگر کردند و مکتوب نوشتند که ایها الناس وقتی میگوییم سه روز رخصتی یعنی سه روز رخصتی؛ باز نروید دور از چشم ما سه روز دیگر هم به صلاحیت شیرین گل و گل پیکی غیب و غرُب شوید.

در نتیجه اگر حکومت لطف کند نام این روزارت را به وزارت امور رخصتی ها و مدت رخصتی ها تغییر دهند ممنون می شویم.

مهدی ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزارت کار و امور اجتماعی
نظرات بینندگان:

>>>   از کشوری که یک تقویم مدون با مشخص نمودن روزهای رخصتی ندارد چه انتظاری می توان از وزارتها بخصوص این وزارت عریض و طویل (حداقل در قسمت نامش) داشت. در افغانستان همه چیز به سخره گرفته شده است.

>>>   اگر حکومت همه رخصتی های یک سال را یکبار مسلسل اجرا کند حتما شش ماه رخصتی عمومی اعلان میشود

>>>   این وزارت هیچگاه رخصتی ها را به وقت و زمان آن اعلام نگرده است معمولا رخصتی عید را در شب عید و یا یک روز بعد از عید اعلام کرده است . رخصتی های مانند عاشورا و میلاد نبی ص که ده الی دوازده روز قبل معلوم میشود در شب آن و یا یک روز بعد اعلام میکند باید از قبل اعلان نماید تا ادارات مطابق ان برنامه های روز رخصتی خود را آماده سازند .
بنا این وزارت در اعلان رخصتی هم ناکام است شاید این ناکامی را هم بدوش پاکستان بیاندازند زیرا دولت ما عادت دارد که تمام ناکامی های خود را بدوش پاکستان می اندازد و خود را بی عیب و خالی از هر گناه و خطا حساب مینماید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است