رویدادهای ترکیه در چهارشنبه 31 جوزای 96
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۳۲    ۱۳۹۶/۳/۳۱ کد خبر: 134888 منبع: پرینت

** براساس اعلام دانشگاه 18 مارس چاناک قلعه؛ دکترای اعطایی این دانشگاه به هاکان شوکور نماینده سابق مجلس و بازیکن مشهور فوتبال ترکیه به اتهام عضویت وی در گروه فتح الله گولن پس گرفته شد.
این دانشگاه امروز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که به دلیل اعتقاد راسخ مردم و اعضای دانشگاه نسبت به نامشروع بودن اعمال و ارتباطات گروه گولن و حامیانش، این دانشگاه دکترای افتخاری اعطا شده به هاکان شوکور در سال 2012 را از او پس گرفت.

** نورالدین جانیکلی معاون نخست وزیر ترکیه، راهپیمایی اعتراضی کمال قلیچدار اوغلو و اعضای حزب جمهوری خواه خلق ترکیه با نام عدالت را به معنای حمایت و پشتیبانی از گروه گولن تفسیر کرد.
صدها نفر از معترضان دولت و حزب حاکم ترکیه با هماهنگی و هدایت کمال قلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوری خواه خلق ترکیه با تجمع در پایتخت این کشور، راهپیمایی 450 کیلومتری از آنکارا تا استانبول را آغاز کردند.
این راهپیمایی در اعتراض به صدور حکم 25 سال زندان برای انیس بربراوغلو نماینده مجلس ترکیه و عضو حزب جمهوری خواه خلق(ج.ح.پ) ترکیه انجام می شود.

** پایگاه اطلاع رسانی صهیونیستی 'عاروتض شوع' اعلام کرد که ترکیه با هدف به دست آوردن جاپایی در بیت المقدس، علاوه بر صرف ده ها میلیون دلار هزینه برای این شهر باعث بالاگرفتن تنش ها بین ساکنان عرب و اسرائیلی آن شده است.
این رسانه با استناد به نتایج تحقیقات صورت گرفته، ادعا کرد که از سال 2004میلادی، 63 میلیون دالر کمک های سازمان های مردم نهاد و دولت ترکیه در اختیار آن دسته از نهادهای بیت المقدس شرقی قرار گرفته است که وظیفه دفاع و تقویت از میراث مسلمانان را به عهده دارند.

** سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در دیدار با 'ژان ایو له دریان' وزیر خارجه فرانسه، ضمن تاکید بر اهمیت اقدامات و رویکردهای مسکو، تهران و آنکارا در راستای برقراری امنیت در سوریه و تقویت آتش بس در این کشور؛ گفت که اگر ابتکار ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه تحقق یابد، برای نخستین بار وضعیتی بروز می کند که شرکت کنندگان در آتش بس، تروریست ها و گروه های مخالف برقراری پیمان ترک مخاصمه متمایز می شوند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترکیه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است