رویدادهای سوریه در چهارشنبه 31 جوزای 96
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۳۱    ۱۳۹۶/۳/۳۱ کد خبر: 134887 منبع: پرینت

** دبیرکل سازمان ملل متحد از افزایش تنش نظامی در سوریه و حمله اخیر به یک فروند هواپیما و پهپاد در آسمان این کشور ابراز نگرانی کرد.
اظهارات گوترش پس از آن صورت می گیرد که یک فروند هواپیمای جنگی ارتش سوریه توسط جنگنده آمریکایی عضو ایتلاف بین المللی سرنگون شد.
سوریه طی شش سال گذشته درگیر مناقشه ای است که با دخالت غرب و برخی کشورهای مرتجع منطقه آغاز شده و تاکنون بیش از 320 هزار کشته برجای گذاشته است.

** 'بثینه شعبان' مشاور سیاسی و رسانه ای رییس جمهوری سوریه در همایش روز جهانی قدس گفت که دشمنان همه راهبردهای خود را بر تنها گذاشتن سوریه بنیان نهادند و گمان نمی کردند که ایران، روسیه و حزب الله اینگونه در کنار ما بایستند.
وی پیشروی ارتش سوریه و هم پیمان های آن به سوی گذرگاه التنف و رسیدن به مرز عراق را دستاوردی تاریخی و مبارک خواند و تاکید کرد که اتحاد عراق و سوریه؛ همچنین هماهنگی میان سوریه، عراق و ایران ده ها سال ممنوع بود و از آن جلوگیری می کردند.

** ارتش و نیروهای مردمی سوریه با پشتیبانی نیروهای مقاومت در ادامه مبارزه با گروه های تروریستی، با پیشروی در محور دکوه در جنوب شرق استان ریف دمشق بر منطقه بئرالقصب مسلط شدند.
گروه تروریستی داعش که طی روزهای اخیر شکست های سنگینی را از محور مقاومت دریافت کرده، با استفاده از وضعیت نامناسب جوی و افزایش سرعت باد و ریزگردها و کاهش میدان دید به مواضع ارتش در محور پانوراما و دو محله الرشدیه و الحویقه در دیرالزور حمله کردند که با مقاومت یگان های ارتش در درگیری با تروریست های تکفیری مواجه شدند و نهایتا حمله کور آن ها ناکام ماند.

** بشار اسد رییس‌ جمهوری سوریه که ریاست نشست کابینه این کشور در مقر دولت دمشق در 'کفر سوسه' را برعهده داشت، طرح ملی اصلاحات اداری سوریه را کلید زد که هدف از آن، ایجاد سیستمی واحد و همگون برای تمامی وزارتخانه‌های این کشور است.

** سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در دیدار با 'ژان ایو له دریان' وزیر خارجه فرانسه، ضمن تاکید بر اهمیت اقدامات و رویکردهای مسکو، تهران و آنکارا در راستای برقراری امنیت در سوریه و تقویت آتش بس در این کشور؛ گفت که اگر ابتکار ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه تحقق یابد، برای نخستین بار وضعیتی بروز می کند که شرکت کنندگان در آتش بس، تروریست ها و گروه های مخالف برقراری پیمان ترک مخاصمه متمایز می شوند.

** ائتلاف ضدداعش به سرکردگی آمریکا سه شنبه شب ضمن تایید کشته شدن مفتی داعش در سوریه، تاکید کرد که 'ترکی بن علی' که خود را به عنوان مفتی داعش منصوب کرده بود، در حملات 31 می به شهرک المیادین سوریه و در نزدیکی مرزهای این کشور با عراق به هلاکت رسیده است.
شهرک المیادین در استان دیرالزور و در مرز بین سوریه و عراق واقع شده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سوریه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است