در مورد حوادث اخیر هرات چه می دانید
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۱    ۱۳۹۶/۳/۳۰ کد خبر: 134818 منبع: پرینت

هیات بلندپایه وزارت داخله وارد هرات گردید. قرار است این هیات، حوادث و رخدادهای 3 ماه اخیر از آغاز سال 1396 هرات را بررسی کند.

ریاست این هیات را جنرال عبدالجمیل کوهستانی، رییس عمومی مبارزه با جرایم وزارت داخله، به عهده دارد. رییس تحقیقات ریاست استخبارات، نماینده ریاست عمومی مبارزه با تروریزم و نماینده عمومی ریاست تفتیش وزارت داخله دیگر اعضای این هیات اند.

فرصتی فراهم شد تا من هم در ترکیب یک گروه از اهالی هرات، با این هیات دیداری در باغ آزادی داشته باشم. استاد شهیر، سعد خطیبی رییس اتاق تجارت، داکتر مصدق، فیض‌زاده رییس اصناف و پیشه‌وران، خادم، استاد عبدالقدیر صالحی، نجیم احمد جمشیدی، بهاالدین رحیمی رییس اتحادیه صرافان، نماینده نفت و گاز، سید عثمان کلالی عضو شورای مشورتی هرات و فوشنجی رییس وکلای گذر در این نشست حضور داشتند.

تمام اعضای گروه به نوبت سخن گفتند و نقد و نظرهای ارزنده‌ای مطرح گردید. یکی از نکات مورد تاکید گروه دخالت‌های اعضای شورای ملی و شورای ولایتی در مقرری‌های اخیر هرات بوده است. هر چند شاید به دلیل عدم حضور نمایندگانی از شوراهای ملی و ولایتی، سعی شد که گناه ناکارآمدی، به گردن نمایندگان شوراها، انداخته شود.

به هر صورت من در قسمتی از سخنان خود بر اساس حدیث شریف: «رحم الله امرء عرف قدر نفسه» خطاب به رییس هیات، گفتم: اگر اطمینان ندارید که از عهده درست تحقیق بر می‌آیید، بهتر است که از ادامه کار طرف نظر کنید.

همچنین خطاب به والی هرات و در غیاب قوماندان امنیه و رییس امنیت ملی از آنان خواستم تا اگر بر کارایی شان در جهت بهبود اوضاع توانایی ندارند؛ استعفا بدهند و بگذارند تا کسان دیگری زمام امور را به دست گیرند و بیش از این بر مردم هرات ستم نکنند.

هیات تعهد سپرد که تمام نکات و نقد و نظرهای گروه را با امانت تمام به مرکز انتقال دهد. با این وجود بعید به نظر می‌رسد که حضور این هیات بتواند از مشکلات شهر هرات بکاهد؛ زیرا قبل از این نیز هیات‌هایی از این قماش، برای حل مشکلات مردم هرات، به این ولایت آمدند؛ اما نتیجه دلخواه مردم به دست نیامده است. بر روی این نکته نیز تأکید گردید که صبر مردم هرات، دیگر به سر رسیده و اگر دولت مرکزی در راستای حل مشکلات این ولایت کاری انجام ندهد، بعید نیست که خود مردم در اولین فرصت دست به کار شوند و برائت شان را از دولت مرکزی اعلام دارند.

سید مسعود حسینی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هرات
وزارت داخله
نظرات بینندگان:

>>>   Najib Salam
به مرگ هيچ عسكر و افسرداجير اين حكومت ديگر نبايد اشك ريخت ، اينها به رخ مردم به امر حاكمان قاتل شليك مى كنند و به قتل مى رسانند. به مرگ اينها حتا به دست طالب و داعش هم نگرييد حتا اگر عضو فاميل تان هم باشد!

>>>   بخشي از سخنان وزير امور داخله كشور، هنگام غم‌شريكي با خانواده اعجاز الحق شهيد.
- شب مهمان داشتم مه، فاتحه آمده بودند، احوال آمد گفتند امشب بالاي خيمه حمله است.
- گوشي را گرفته (سوق اداره) را زنگ زدم، او هم جواب نداد.
- مه هم بسيار ناآرام خواب بودم، خوابم برد. نزديك بود كه در نماز صبح هم بيدار شده نتوانم.
- پس از نماز آمدم وزارت، معمولاً مه صبح وقت به وزارت ميروم، هموجه باز از جريان خبر شدم كه ايطو يك اتفاق افتاده و بسيار ناراحت شدم.
- زنگ زدم گفتند دو نفر شهيد شده و چند نفر زخمي.
- باز مره هموجه جاي ده جاي خدايي باز خواب برد...
- تقدير مقدرات الهي است دگه پس و پيش نميشد، وقتش تعيين بود. داعيهء اي جوان برحق بود، عدالت مي‌خواست...
- در مجموع چند نفر زخمي شده بود؟ (از برادر شهيد مي‌پرسد در مجموع چند نفر زخمي شده بود؟!)
- دقيق است كه در كوچه گلفروشي اي اتفاق افتاده؟
- مه حتمن به جديت اي حادثه ره پيگيري ميكنم...و و و ...
من از مفصل این باب مجملی گفتم
تو خود ز مجمل من رو مفصلی برخوان
احمد کاوان

>>>   هرگاه نتیجه به مرکز انتقال کند جوابی جز مرمی و گلوله به رخ مردم هرات از طرف دولت چیزی دیگری نیست زیرا دولت در گذشته داد خواهی مردم کابل را به گلوله پاسخ گفته است

>>>   خیلی بجا، قربان احساس نیک شما !!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است