چرا آمریکا جنگنده سوریه را سرنگون کرد؟
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۱۰    ۱۳۹۶/۳/۳۰ کد خبر: 134790 منبع: پرینت

جنگنده‌های آمریکا یک جنگنده سوری را که در حال بمباران داعش در ریف جنوبی رقه بود، سرنگون کردند و واشنگتن مدعی شد که این جنگنده، مواضع نیروهای تحت حمایت آمریکا را هدف قرار داده بود.

وزارت دفاع آمریکا روز گذشته اعلام کرد که جنگنده‌های وابسته به ایتلاف این کشور در سوریه، یک جنگنده سوری را در نزدیکی تقاطع مهم «الرصافه» (۵۰ کیلومتری جنوب غرب رقه و ۳۰ کیلومتری شهر راهبردی الطبقه) سرنگون کرده‌اند.

وزارت دفاع آمریکا مدعی شد که علت هدف قرار دادن جنگنده سوری، این بود که این جنگنده مواضع نزدیک به نیروهای تحت حمایت آمریکا را هدف قرار داد.

ارتش سوریه نیز با انتشار بیانیه ای تصریح کرد که ایتلاف آمریکا، یک جنگنده سوری را هنگامی که در ریف جنوبی رقه در حال بمباران داعش بود، سرنگون کرده است.

«ریزان حدو» عضو «شورای دموکراتیک سوریه» و تحلیلگر سیاسی کُرد در این زمینه تأکید کرد، عبارتی که آمریکا استفاده کرده نشان میدهد که جنگنده سوری، نیروهای دموکراتیک سوریه موسوم به «قسد» (بیشتر عناصر آن کُرد هستند) را هدف قرار نداده است و بدین ترتیب روایت دمشق در خصوص حمله به مواضع داعش صحیح است.

به گفته حدو، اینجا است که بهانه از دست آمریکا گرفته میشود؛ آمریکایی که قصد فتنه افروزی و متشنج کردن اوضاع میان ارتش سوریه و نیروهای دموکراتیک سوریه را دارد و این موضع تأثیر منفی بر اوضاع «قامشلی، حلب و عفرین» خواهد داشت و سبب خواهد شد که ارتش سوریه و نیروهای دموکرات وارد جنگ حاشیه ای شوند که به ضرر جنگ برای مقابله با تروریسم بود.

وی در پایان تأکید کرد که به عنوان یک شهروند کُرد سوریه حق دارد که به همه طرفها بگوید که کرامت راهبردش در مبارزه با تروریسم به او اجازه نمیدهند که اسب تروایی باشد که آمریکا یا هر طرف دیگری برای ورود به سوریه سوار بر آن شود؛ از این روی باید آمریکا علت سرنگونی جنگنده سوریه را بدون اینکه حمایت از نیروهای دموکراتیک سوریه را بهانه قرار دهد، بیان کند؛ زیرا که جنگنده سوری مواضع نیروهای دموکراتیک را هدف قرار نداده بود.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
سوریه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است