رویدادهای سوریه در دوشنبه 29 جوزای 96
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۲۹    ۱۳۹۶/۳/۲۹ کد خبر: 134779 منبع: پرینت

** بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهونیستی در اراضی اشغالی فلسطین، گفت که 'دولتش در درگیری خونین و وحشتناک سوریه که مصیبت های بزرگی را به بار آورده است، دخالت نمی کند'.
وی اعلام کرد که بیش از 2 هزار نفر از سوری ها در اسراییل مداوا شده اند.

** ارتش و نیروهای مسلح سوریه شهر الرصافه در جنوب رقه را از اشغال گروه تروریستی تکفیری داعش آزاد کردند.
ارتش سوریه در این محور چندین روستا را آزاد و شماری از تروریست ها را به هلاکت رساندند.

** روسیه اجرای تفاهم نامه نظامی با آمریکا برای جلوگیری از وقوع حوادث هوایی در سوریه را به دنبال سرنگونی جنگنده سوخو-22 این کشور توسط ایتلاف آمریکایی متوقف کرد.
بنا بر اعلام فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه، یکشنبه شب جنگنده های ایتلاف آمریکایی یک جنگنده سوری را هنگام عملیات علیه گروه تروریستی تکفیری داعش در منطقه الرصافه جنوب رقه، هدف قرار داده، سرنگون کردند.
وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه ای سرنگونی هواپیمای سوری توسط جنگنده های ایتلاف آمریکایی را نقض آشکار قوانین بین المللی خواند.

** گروه های مسلح حاضر در غوطه شرقی بار دیگر با نقض توافق ایجاد مناطق کاهش تنش، محله های مسکونی پایتخت سوریه را با 15 گلوله خمپاره هدف قرار دادند که بر اثر برخورد خمپاره تروریست ها به منطقه الدخانیه در ریف دمشق یک شهروند سوری کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند.

** ولید فارس استاد لبنانی دانشگاه اطلاعات ملی آمریکا مستقر در واشنگتن در صفحه شخصی خود در توئیتر، شلیک چند موشک از سوی سپاه به مواضع گروه تروریستی داعش در دیرالزور سوریه، را حامل پیام روشنی برای آمریکا و ایتلاف عربی خواند.

** ولادیمیر جباراف مقام ارشد روسیه ضمن هشدار در باره سرنگونی بمب افکن سوخو-22 نیروی هوایی سوریه توسط جنگنده های ایتلاف آمریکایی، اعلام کرد که این اقدام ممکن است منجر به پاسخ ارتش سوریه شود.
فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه اعلام کرد که یکشنبه شب جنگنده های ایتلاف موسوم به بین المللی یک جنگنده سوری را هنگام عملیات علیه گروه تروریستی تکفیری داعش در منطقه الرصافه جنوب رقه، هدف قرار داده اند.

** در حالی که آل سعود از حامیان اصلی گروه های تروریستی در منطقه می باشد، سلمان الانصاری رییس کمیته امور روابط عمومی آمریکا - عربستان (ساپراک) موسوم به لابی سعودی با انتشار یک اینفوگرافیک (داده نگاشت)، از قطر به عنوان حامی گروه های تروریستی در سوریه یاد کرد.

** خبرگزاری فرانسه ادعا کرد که سرنگونی هواپیمای نظامی سوریه توسط جنگنده های آمریکایی و درگیری بی سابقه نیروهای دولتی با افراد مسلح مورد حمایت واشنگتن از یک سو و شلیک موشک های بالستیک ایران به مواضع داعش در دیرالزور در شرق سوریه موجب تشدید تشنج بین المللی در خاک سوریه شده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سوریه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است