اخراج اجباری پناهجوی افغانستانی از انگلیس
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۴۶    ۱۳۹۶/۳/۲۸ کد خبر: 134717 منبع: پرینت

ویدیوی اخراج اجباری پناهجوی افغانستانی از انگلیس خبرساز شد.

اگر ثابت شود که انگلیس یک پناهجوی افغانستانی را با چنین روشی از کشور خارج می کند و او را سیلی می زند برای انگلیس یک رسوایی حقوق بشری خواهد بود که پی آمد های باگواری برای انگلیس خواهد داشت.

انتشار ویدیویی که ظاهرا اخراج اجباری یک پناهجوی افغانستانی از انگلیس را نشان می‌دهد، در شبکه‌ های اجتماعی خبرساز شده است. این ویدیو را روز گذشته یک کاربر فیسبوک به نام اعتراز علی منتشر کرده و مدعی شده که آن را در یکی هواپیماهای خطوط هوایی ترکیه در فرودگاه هیثروی لندن فیلم‌ برداری کرده است.

اعتزاز علی گفته که این هواپیما قرار بود به مقصد استانبول پرواز کند. در این ویدیو مردی دیده می‌شود که به نظر می‌رسد او را به اجبار سوار هواپیما کرده‌اند.

در بخشی از ویدیو، این مرد با فریاد می‌گوید که افغانستانی است و دولت انگلیس او را به زور به افغانستان برمی‌گرداند.

او از مسافران می‌خواهد که فیلم این صحنه را به رسانه‌ها بفرستند.

در این ویدیو یک مرد و یک زن دیگر هم دیده می‌شوند که به نظر می‌رسد قصد دارند مرد افغانستانی را آرام کنند و او را در هواپیما نگهدارند.

این گزارش نخست در بی بی سی و سپس در رسانه های دیگر منتشر شده است.

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پناهجو
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   وقتی به نظر تعداد زیاد مردم ما خارجی ها سزاوار کشتن ومردن هستند چون نمی خواهند مانند مابه جنت بروند واز حور وغلمان شیروعسل های جویبار استفاده کنند
آنها هم مارا نمی خواهند

>>>   واقعا شرم اور است
یوسف زی

>>>   بسیارخوب شد. افغانی ها فرصت طلب اند!!!

>>>   بهمین قسم به حدی افغان ها درخارج از کشور بی حرمت میشوند که هیچ اندازه ندارد همین اکنون مردی را از ایران اخراج نمودنده اند که زن واولاد هایش بدون سرنوشت درایران وخودش درافغانستان میباشد تا کنون هیچ چاره ندارد ووزارت مهاجرین هم درزمینه کدام توجه ندارد
حمیدالله

>>>   چی فکر میکنید که اگر خروج اجباری نباشد و پناهنده گانی که درخواست پناهندگی آنان رد شده است، از صد ها هزار نفر در اروپا، چند نفر شان داوطلبانه به کشور باز خواهند گشت؟
خروج اجباری در صورتی ممنوع قرار داده میشود که از صد نفر پناهنده رد شده، نود و هشت نفر اش داوطلبانه به کشورشان عودت کنند و دو نفر آن بگوید که ما نمیخواهیم که به وطن خویش عودت کنیم.
بعدآ پولیس از آنها دلیل عدم عودت شان را به کشور شان جویا میشود، اگر دلیل معقول بود ،پذیرفته میشود و اگر غیر معقول بود ،رد میشود و پناهنده نظر به قانون ه وطن اش فرستاده میشود و در صورت مقاومت پناهنده، پولیس مجبور است از زور کار بگیرد.
مقاومت در مقابل قانون در حقیقت جرم است و جرم مجازات دارد.
اگر پولیس ترا میگوید که در چوکی طیاره آرام بنشین و به وطن ات عودت کن و تو مقاومت میکنی و سرتنبه گی میکنی و دست پولیس را گاز میگیری و یا در مقابل پولیس، گاو زوری میکنی، یک سیلی جانانه در بغل گوش ات میخوری.
در غرب قانون قانون است، همه در برابر قانون مساوی هستند.
اگر یک ملیاردر باشی و پول مالیات خود را نه پرداخته باشی، پولیس پشت خانه ات می آید و دست هایت را اولچک میکند و ترا به زندان میبرد.

>>>   چه جالب همسایه غربی که میگن حاجت فیلم نیست ماخودمان اقرارمیکنیم نه یک نفرنه صدونه هزارکه سالانه ششصد هزارافغان اخراج میکنیم .سفارت افغانستان درتهران کادو وبسته دریافت میکند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است