دسترسی تمام ولایت ها به فایبر نوری تا پایان سال
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۰    ۱۳۹۶/۳/۲۸ کد خبر: 134703 منبع: پرینت

تا پایان سال جاری خورشیدی تمامی ولایت ها به شبکه فایبر نوری وصل می شوند.

سید احمدشاه سادات، سرپرست وزارت مخابرات و تکنولوژی معلوماتی در یک نشست خبری در کابل گفته است که تاکنون ۲۵ ولایت کشور از طریق فایبر نوری به یکدیگر وصل شده اند و در سال ۲۰۱۷ ، ۹ ولایت دیگر که شامل ولایت‌های پنجشیر، سرپل، نیمروز، فراه، غور، ارزگان، نورستان، بادغیس و دایکندی نیز با وصل شدن فایبر نوری به خدمات تلفن و اینترنت دسترسی پیدا خواهند کرد.

این مقام وزارت مخابرات وعده داده است که پس از وصل شدن ۹ ولایت باقی مانده به فایبر نوری، این وزارت روند وصل سازی ولسوالی‌ها، مکاتب و خانه‌های مسکونی را نیز به شبکه فایبر نوری آغاز می‌کند.

در حال حاضر ۵ شرکت مخابراتی در کشور خدمات تلفنی و اینترنتی عرضه می‌کنند اما شهروندان همواره از عدم دسترسی به اینترنت ارزان و باکیفیت شاکی بوده‌اند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شبکه فایبر نوری
وزارت مخابرات و تکنولوژی
نظرات بینندگان:

>>>   ده هامرتبه امیرزی سنگین همین را گفت : فیبر فیبر فیبر فیبر فیبر فیبر فیبر فیبر فیبر فیبر وهم افتتاح کرد ! درچشم مردم خاک زدن وتبلیغ ناروا برای فریب دادن به همین میگویند ،
وقتی درولایت فراه موبایل افغان تیلی کام آماده شد امیرزی سنگین نرفت که آنرا افتتاح کند ومعطل ساخت تا روشن موبایلش را فعال وسیم کارت هارا توزیع ، امیرزی بعدا رفت وافغان تیلی کام را افتتاح کرد امیرزیجرایم سنگینی را انجام داد

>>>   10 سال است که آوازه این فایبر نورس هست چند وزیر امد و رفت این نوید را داد این برای تمام وزیر ها و سرپرست ها یک بازی دادن مردم است و بس.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است