اینها از بیرون بر مردم تحمیل شدند
اکثر این سران بر اموری که متصدی هستند آگاه نیستند و به لحاظ معنوی در جایگاهی نیستند که خودشان از متن یک حرکت بیرون آمده باشند. آنها از بیرون به مردم افغانستان تحمیل شده اند 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۴۷    ۱۳۹۶/۳/۲۴ کد خبر: 134537 منبع: پرینت

افغانستان کشوری است که مردم آن سال ها است که انتظار داشتن صلح و امنیت، را دارند. حالا هم که دو سال و چند ماه از عمر حکومت وحدت ملی می گذرد، باتوجه به تعهدات و وعده های رهبران حکومت وحدت ملی و مسایل و موارد مختلف، مخصوصا در خصوص رسیدن به صلح حکومت افغانستان و دولت افغانستان دیده می شود که یک تغییری مردم را امیدوار به آینده نساخته است و حوادث اخیری که در کابل اتفاق افتاد،در چهارشنبه خونین در یک حادثه انتحاری، نزدیک به هزار نفر کشته و زخمی شدند.فردای همان روز مردم هم به تنگ می آیند و به جاده ها ریختند و اعتراض کردند که چرا حکومت به مسوولیت های خود که تامین امنیت است، نمی رسد. اما دیدیم که با برخورد خشونت آمیز حکومت روبرو شدند و در آنجا هم چند نفربه دست نیروهای امنیتی خودمان کشته شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، داکتر لطیف پدرام استاد دانشگاه در برنامه «رو در رو» گفت: یکی از اساسی ترین وعده های حکومت وحدت ملی این بود که امنیت در افغانستان تامین خواهد شد و به زودی ثبات در افغانستان ایجاد می کند، این مساله بسیار مهمی بود، چرا که امنیت واقعا در افغانستان اولویت دارد. کشوری که امن نباشد، کار هم نمی شود در آن کرد. اینها وعده ایجاد اشتغال داده بودند، وعده داده بودند که با فساد مالی و اداری مبارزه می کنتد، وعده داده بودند که کشت و ترافیک مواد مخدر کم می کنند و از انکشاف معادن و بهره برداری از آن حرف زده بودند. حالا ما داریم به پایان این حکومت می رسیم اما هیچ کدام از این وعده ها عملی نشده است. همان وقتی که گفتند ما امنیت را در افغانستان تامین می کنیم، در جریان کمپین های انتخاباتی، برای ریاست جمهوری، مخالفان در جاهایی کمتر از پنجاه یا چهل درصد حضور داشتند و حتی کمتر از این بود و حالا مناطق تحت کنترل نیروهای مخالف، که مستقیما در کنترل دارند و با تهدید امنیتی بالا هستند چیزی بالاتر از شصت و پنج درصد است.

وی، در خصوص اوضاع امنتیی و اجتماعی کنونی بیان داشت: ما در این دوره بیشترین فرار و بیشترین مهاجرت منابع بشری جوانمان را در این پنج سال اخیر، در زمان حکومت وحدت ملی داشته ایم که جریان های آن فاجعه بار بود. شاید بیشتر از صدها نفر در سواحل ترکیه غرق شدند و به مقصد نرسیدند و هنوز هم به صورت فاجعه باری، در کمپ های مهاجرین زندگی می کنند. وحدت ملی می گفت که ما وفاق ایجاد می کنیم و وفاق می بایست بر اساس عدالت در افغانستان ایجاد می شد، انقطاب های سیاسی هم در داخل سیستم و هم در بیرون از سیستم به مراتب بیشتر شده و شما می بینید که تظاهرات همین حالا ادامه دارد و خیمه هایی که در شهر کابل برافراشته شده است، به این معنا است که ما به یک وضع خوب برنگشته ایم بلکه به وضعیت سخت تر و دشوارتری برگشته ایم.

استاد دانشگاه، بحث حکومت را در مورد پاکستان، موضوع بحث عوض کردن می داند و می گوید: بحثی هم که در مورد پاکستان وجود دارد و حکومت می گوید که باید پاکستان را منزوی کنیم، فرض بر این می شود که ما پاکستان را منزوی کردیم، این به آن مثل بسیار معروف می ماند که هنر کرد در بلخ، آهنگری، به شوشتر زدند گردن مسگری. حالا ما اگر ما چه پاکستان را منزوی کنیم یا نکنیم، این وضعیت را داریم. ما درباره افغانستان حرف می زنیم. این کار وضعیت را حواله کردن به چیزها و موضوعات پرت است تا مردم افغانستان را منحرف کنند.

پدرام ادامه داد: منزوی کردن پاکستان یک اصل متفاوت است، پاکستان زمانی منزوی می شود که کشورهای اروپایی، سفارت هایشان را از آنجا بردارند، پاکستان زمانی منزوی می شود که در واقع باتحریم ها و با مجازات جامعه بین المللی روبرو باشد. همه کشورهایی که فعلا در میدان مبارزه هستند فقط از پاکستان انتقاد می کنند. این انتقاد به معنای تحریم کردن و منزوی کردن نیست. کشورهای جامعه بین المللی از آمریکا هم پیوسته انتقاد می کنند اما به این معنا نیست که پاکستان منزوی می شود. تحریم کردن مانند تحریم کردن ایران است که کشورها را مجبور می کند، با آنها داد و ستد نکنند و ارتباطی نگیرند.

استاد دانشگاه معتقد است که اراده ای در حکومت وحدت ملی برای بهبود اوضاع کشور وجود ندارد و افزود: اراده به خودی خود شکل نمی گیرد ودر واقع تبلور یک آگاهی است. تبلور یک مسوولیت است. تبلور یک وجدان است. اراده چیزی غیر از این نیست. در این ساختاری که من نگاه می کنم، هیچ ظرفتی برای اینکه یک اراده قدرتمند از داخلش بازتولید شود وجود ندارد. من اکثر این سران را می شناسم. به لحاظ نظری، به لحاظ مبادی علمی، بر اموری که متصدی هستند آگاه نیستند و به لحاظ معنوی در جایگاهی نیستند که خودشان از متن یک حرکت بیرون آمده باشند. آنها از بیرون به مردم افغانستان تحمیل شده اند، بنابراین در یک چنین وضعیتی اراده مستقل به لحاظ فلسفی شکل نمی گیرد. امکان ندارد فردی که برای بنزین هواپیماهایش محتاج به جای دیگری است بتواند اراده داشته باشد. چرا که زمینه های شکل گیری یک چنین اراده ای وجود ندارد. بنابراین اینها از اول درگیر بحران، مشکلات و سختی هستند و نمی توانند از این وضعیت بیرون برآیند. حکومت ما هم اوضاعش چنین است. نمی تواند برای تامین امنیت خود اراده داشته باشد و برای آن برنامه ریزی کند، نمی تواند وعده های خود را در این خصوص عملی کند و نمی تواند در واقع ضمانت جان شهروندان خود را کند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پدرام
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   خودت هم تهميلى هستى!! جه فكر مى كنى اكر أمريكا در افغانستان نمى بود ايا خودت مى توانستى اينجا باشى و جنين جفنك بكويى؟؟ بيا واقع بينانه فكر كنيم!!

>>>   تا زمانیکه لطیف پدرام از عضویت پارلمان استعفا ندهد دست نشانده پنداشته شده و همه سخنانش فریبنده اند، مدت بیشتر از دوسال است که ایشان به اساس فرمان رئیس جمهور اشرف غنی عضو پارلمان استند که نه پارلمان شان قانونی است و نه هم عضویت شان در پارلمان!
جناب پدرام، شما براستی این مردم را گوسفند میپندارید؟ حد اقل شما خو بدانید که این مردم گوسفند نیست که به ارادۀ هر شبان (چوپان) نا لایقی به دم گرگان برود، لطفاً از ظاهر فریبی دست کشیده راه درست مبارزه را در پیش بگیرید، اگر مردم را میخواهید، پس در کنار مردم بایستید، بازی دو طرفۀ تان برای همه خسته کن شده.
شما با گرگ میدرید و با صاحب گریه میکنید، شما گفته میتوانید که این پارلمان قانونی است؟ شاید نه، لطفاً به این گفته های آفاقی تان مردم را فریب ندهید، شما مزدور همین کسانید که بگفتۀ خارجی هابر مردم تحمیل شده اند! بلی اینان از طرف خارجی ها بر مردم تحمیل شده اند و شما با پارلمان تان یکچا از طرف اینان بر مردم تحمیل شده اید.
میهن زرغون

>>>   کاملن واقعیت است

>>>   والا بلا مردم از این ها چیزی زیاد نمیخواهند فقط تامین امنیت میخواهند در کشور خودشان راحت زندگی کنند بچه های شان راحت با لبخند به مکتب بروند بس اما این اشخاص اینقدر بی تفاوت در قبال امنیت کشور نشستن که دیگر صبر مردم بلاخره لبریز شد. تابه کی مردم همین را می خواهند اگر نمی توانی حکومت بکنید بروید کنار . مجبور که نیستید .مردم می فهمند که درکشور ما . ده هامشکل تاقت فرسا موجود است اما بلاخره یک راهی حلی . باید وجود داشته باشد . تا به کی گروه گروه مردم ناحق کشته میشوند

>>>   دوسال مردم تحمل کردند منتظر ماندن . فکر می کردندمیگفتن شاید مشکلات زیادی از دولت قبل به جا مانده این ها سرگرم برطرف کردن. آن هستند به لحاظ خدا سه سال از حکومت وحدت ملی شان این ها میگذرد هزاران نفر همینطور ناحق کشته شدن میلیون ها نفر آواره کشور های دور و نزدیک شدن . اگر بگويم مملکت ما ارتش و پوليس فراوان ندارد که دارد پول و سرمایه ندارد که دارد. درضمن ابر قدرت ترین کشور جهان هم از ما حمایت میکند باز هم همان آش و همان کاسه انشاالله که پروردگار هرچه زودتر خائنین وانسان های کار شکن را به جزای اعمالشان برساند. و رسوا و ذلیل بگرداند این دوعاي از عمق قلبی مادران رنجدیده و اطفال يتيم است وآن های که از این وضعیت رنج می برند افسرده شدن

>>>   Salam
غنى را از ارگ دور كنيد و با عزت به امريكاى ها تسليم كنيد ، تشويش نكنيد زمين و آسمان بر هم نمى خورد ، فقط يك آدم مى رود ، مردم مى مانند و راه خود را مى يابند . از امريكاى ها هم هراس نداشته باشيد ، امريكاى ها نمى خواهند خود را با مردم ملكى مواجه كنند ، اگر اين اشتباه را كردند كه به رخ شما شمشير بكشند ، آن روز روزِ پيروزى شماست .

>>>   تاریخ پر از استبداد و استثمار اکثریت این مردم را به حدی ذلیل ساخته است که فقط برایش نان خشک وآب بده بالایش فرمانروایی کن !
wafid

>>>   در میان تاجیکهای ترسو فردی دلیر و متقن مثل پدرام نیافتم او نه منافق است ونه سازش کار همیشه حرف حق را گفته و از موجودیت و حقوق قومش دفاع کرده است ملت
omar

>>>   وقتی افرادی مثل شما روشنفکر در داخل خانه های سمنتی خودش آ رام میخوابد و صرف فیسبوک کار میکند نا گذیر باید پدرام جای شما مدعی ها در اجتماعات مردمی و انسانی حضور بهم برسانند.
kabuli

>>>   دفاع از هویت خویش درضمن اینکه شرم وخجالت آور نیست ، بلکه یقینآ دفاع از هستی انسانی شما را تایید میکند ، زیرا هویت بدون انسان ونیز انسان بودن هویت موجود نیست.اگر هویت را از قالب انسان بیرون کنیم دیگر انسان مفوم وموجود هستی اش حس نمیگردد.
kurban

>>>   درود بر یگانه فرد حقیقت گو وعدالت خواه.سرفراز باشی.پدرام بزرگ
jamal

>>>   Najib Salam
غنى راست مى گويد به زور تفنگ وتفنگچه و پول هاى بى ارزشى اوغانى نيامده است ، بل با قوت هواپيما هاى اف شانزده و چرخبال هاى اپچى ، بم هاى صوتى و دالر هاى با ارزش امريكاى . اينها اگر با هم يكجا شوند از ديوانه مست هم مى سازد.

>>>   جعفر عطايى
بعد از هفده سال به خون تپیدن مردم افغانستان، دستاورد ما یک نظام استوار بر تقلب، فریب و دروغ است. فساد از در و دیوار این نظام راه می‌رود. به دیده‌درایی و دروغگویی اشرف غنی نباید خندید. باید گریست که ما چقدر مردم بدبخت هستیم که تصمیم درباره سرنوشت ما به دست چنین آدم مبتذل و رسوا سپرده شده است.
من یک وقت از سر خشم این آدم را بچه ....خطاب می‌کردم، اما حالا باید دنبال دشنام غلیظ‌تری گشت تا خشم و غضب آدم در برابر رسوایی مطلق این موجود بی‌شرم کمی فروکش کند.

>>>   Ayar
تاجيكان بايد به وحدت بينديشند نه اين كه خود را در محور حوزه هاى كوچك محلى تعريف و زندانى كنند، اين درست هدف اساسى قبيله گرايان حاكم است كه مى كوشند تا تاجيكان را تكه و پارچه كنند و آن ها را دچار پراگندگى سازند.

>>>   Wahid Ayar
تاجيكان بايد به وحدت بينديشند نه اين كه خود را در محور حوزه هاى كوچك محلى تعريف و زندانى كنند، اين درست هدف اساسى قبيله گرايان حاكم است كه مى كوشند تا تاجيكان را تكه و پارچه كنند و آن ها را دچار پراگندگى سازند.

>>>   پدرام جان. تو را نيز مردم مى شناسند باستعمال كردن لغات چرب ونرم نمتوانى مردم را فريب بدهى خودت نوكر همين دولت دست نشانده هستى ماهانه از همين حكومت مبلغ دوهزار پينجصد دابر امريكايى كه معادل مبلغ ( يك لك هشتاد هزار افغانى ) حقوق ميگيرى نمك حرامي نكن هم در ميخ مى زنى وهم در نعل تو خود كمى باز هم يك كمى وجدان پيداكن يك كمى اعتراف خو بكو در همين دوسال اخير چند بار با چند سفارت ملاقات خوصوصى داشتى اشتبا ميكنى مردم شريف افغانستان ترا خوب مى شناسند

>>>   کدام رهبر ما ازداخل تعیین شدع که اینها شوند وقتی پول از بیرون بیاید رهبر هم از بیرون می آید
عبدالرحمن خان از بیرون نیامد؟ شاه شجاع از بیرون نیامد؟ ببرک کارمل از بیرون نیامد؟ کرزی از بیرون نیامد؟ شاه محمود دوست محمد خان نادر شاه همه از بیرون آمدند بشنمول سقو ، صرف امان الله خان و داود خان که محصول نیمه داخلی بودند سرنوشت شانرا را دیدید که چی شد!
ر

>>>   هر نوع حکومت که در صد سال آینده در افغانستان بوجود آید، باید تابع امریکا باشد و اهداف امریکا را درین کشور عملی کند. چه در راس آن افراد مانند کرزی، عبدالله، غنی و یا پدرام باشد.
فعلاّ تا آینده ای نامعلوم حاکم اصلی این کشور امریکاست. این حقیقت را پدرام بهتر از همه میداند، اما واضح و پوست کنده اظهار نمی کند.

>>>   جناب پدرام شما از کجا تحمیل شدید از ایران یا کدام کشور دیگری، ارباب شما کیست؟ شما در داخل کمپ گفتید نظام سیصد ساله را می خواهید نابود کنید. شرم نمی کنید با چنین افکار و الفاظ بر علیه ملت شدید و می خواهید بین برادران افغانستان تفرقه ایجاد کنید.
شما که از زیر گلوی خود خبر ندارد که از شما فیلم میگیرند، چه قسم از خانه شخصی خود حفاظت می کنید چه رسد به محل تان ...
کسانیکه به هر نام و از هر آدرس بین مسلمانان تفرقه ایجاد کند، کشته شود ...

>>>   همه جا دکان رنگ است همه رنگ ميفروشد
دل من به شيشه سوزد همه سنگ ميفروشد
به کرشمه يی نگاهش دل ساده لوح ما را
چه به ناز ميربايد چه قشنگ ميفروشد
شرری بگير و آتش به جهان بزن تو ای آه
ز شراره يی که هر شب دل تنگ ميفروشد
به دکان بخت مردم کی نشسته است يارب
گل خنده ميستاند غم جنگ ميفروشد
دل کس به کس نسوزد به محيط ما به حدی
که غزال چوچه اش را به پلنگ ميفروشد
مدتيست کس نديده گهری به قلزم ما
که صدف هر آنچه دارد به نهنگ ميفروشد
ز تنور طبع فانی تو مجو سرود آرام
مطلب گل از دکانی که تفنگ ميفروشد

>>>   باید یاد اورشد که از پدارم بپرسید که شما از جانب کی بالای مردم افغانستان تحمیل شده اید و این برایت معلوم است که مردم افغانستان هر نوع فشارهارا قبول دارد ولی یک انسان خم چشم و کونی را تحمل کرده نمیتواند اولتر از همه شما باید خاک افغانستان را ترک نماید و به همان کشور بروید که خودرا به حیث کونی برایش معرفی نموده اید.

>>>   اینها وعده ایجاد اشتغال نداده بودند. اینها وعده ادامه کدام چیز دیگر دیگر را داده بودند، اما شما اشتباه شنیدید. لطفأ یا گوش ها خویش را تداوی کنید و یا هم از آله شنوایی استفاده کنید.
شما باید بدانید که شنیدن یک حرف(ت) اضافه در یک کلمه، مفهوم کلمه را کاملآ تغیر میدهد.

>>>   آقای پدرام خودت هم بمانند غنی همه چیز را میدانی خبر داری واگر خودت در راس قدرت باشی حتمآ نظر به شعار موستان به زور تفنگ به مردم حکومت خواهی نمود ،خودت در افغانستان یک انسان مغرب ومشوق اعمال ضد حکومت هستی قسمی که میگویی این نظام قابل قبول نیست ،نقط اساسی برایت خاطر نشان بسازم هر قدر انسانهای خوب وکارکن در رهبر دولت باشد بازهم از ط ف اشخاص وافراد بی همت وبدگمان وضد اسلام همیشه تغریب وبد نام میشود مانند خودت انسانهای که فقط وفقط به گپ. خویش استوار اند ودیگران را اصلآ در نظر ندارند وافغانستان برباد ومردم سرگردان اند ،کوشش کن اداب واخلاق سیاسی را یاد بگیری وبعدآ در سیاست حرف بزنی.
عبدالله ریحان

>>>   Zahir Ariaie
در دنيايى امروز سياسيون با تفنگ به قدرت نمى رسند و فورمول تغير نموده است. اكنون براى رسيدن به قدرت B52 در اسمان و گوسفندان در زمين مارش ميكنند.
روز جهانى تقلب نفرين باد

>>>   فدا محمد تورانیان
فاشیست ها و شوونیست ها کسانی را ستمی مینامند که علیه ستم ملی می ایستند و ایستاده اند . بنابرین ، من ستمی ام و سخت دشمن ستمگر ....

>>>   Bakhshi Zafari
یاد تان است گفته بودم؛هر گاهی که حاکمیت فاشیزم قبیله با خطر مواجه شود بدون درنگ عبدالله برای نجاتش دست به کار میشود.
گویند:
عبدالله عبدالله به غنی وعده سپرده که خیمه ها را بر میدارد.

>>>   Saboor Raheel
پشتونی که مغزشویی می شود و خود را می کفاند، قابل ترحم است. نفرت ما از پشتونهای ارگ است که کارشان استفاده از این "برادران" نادان شان است برای تداوم قدرت.
تروریزم با مذاکره و صلح جور نمی آیند. راه پایان دادن به غایلۀ طالب و داعش تنها و تنها از میدان جنگ می گذارد. چرا که در قاموس طالب و تروریزم چیزی به نام صلح وجود ندارد. اما جنگ علیه طالب و داعش از ارگ رهبری می شود و ارگ نمی خواهد طالب و تروریزم پایان بیابد. چرا که قربانی جنگ طالب یا مردم عادی اند، یا سران مخالف و اپوزیسون دولت که بیشرینه به اقوام غیر پشتون منسوب اند. اینست که ارگ خواهان تداوم این وضع است. و چه بسا که اکثریت ترورهای شخصیت های سیاسی مخالف دولت از سوی ارگ و حلقات استخبااراتی ارگ صورت گرفته است و به نام طالب تمامش کرده اند.

در چنین وضعیتی که اظهر من الشمس است، کسانی که به فکر کنار آمدن با این دولت (دولت با هرادو شاخش) اند و نه به فکر پایان دادن به آن، یا عقل ندارند یا وجدان و غیرت.

>>>   Zahir Ariaie
مردم كه براى نجات خود دو هفته در خيابان نمى ايستند و با انتحار و انفجار خون مى ريزند، سخت است سزاوار تسليت باشند.

>>>   این یک واقیعت است که این دولت از بیرون تحمیل شد، و این هم یک واقیعت است که خود آقای پدرام نیز از بیرون تمویل و تجهیز می شود.

>>>   استاد جان قند ورهبر عسلی !
اینهارا ان ب ۵۲ شانده که شما در یر سایه بالهای ان بهد از ګرشت مرحله وندبازی وقتال کابلیان قند ووارثین فرهنګ مشترک این مرز وبوم دوباره به چور کابل رسیدید اما حال که وقت ګزشته همان وندبازان تاریخ سیاه زیر خیمه نشسته وحق خود میدانند که چور وقتال مردم حقشان است؟؟
من حیف میدانم که تو واری استاد تا حال سیات را نداسته!اګر پاکستان چوچه انګلیس منزوی شود چاره امنیت داخلی وسرکوب وندبازان اسان است!!!!!اینهارا کسانی شانده که از دالرها ان زنهای وندبازان تنبان های طلایی می پوشند!!!اماکسانیکه در قربانی میدهند اولاد بیوه !!!

>>>   دوستان اگر به حرف های آقای پدرام دقیق بیندیشید دانسته می شود که دولتمداران افغانستان در سدد ارمش و صلح پایدار در افغانستان نمی باشند و پدرام چون فرزند افغانیستان میباشد و دمباله روی اجنبی ها نبوده وواقعیت های جامعه بصورت دست برای مردم باز گو می کند و آقای پدرام مردم خواب برده را از خواب بیدار کرد و راه صلح برای این کشور وانمود کرد وای کاشکی جندانه پدرام در کابینه و چندانه پدارم در پارلمان میداشیتم که نداریم و آقای پدرام با فاشیسم مدرن وباارتجاع سیاه وبا مافیا روبه رو است و مردم افغانستان برای نجات افغانستان از برنامه های انسانی و اسلامی آقای پدرام ناگذیر دفاع کنند که دیگر راه به جز برنامه های پردام راه دیگر وجود ندارد . زره

>>>   زنده باد آقای پدرام سیاستمدار با شهامت و تابو شکن.

>>>   غنى را از ارگ دور كنيد و با عزت به امريكاى ها تسليم كنيد ، تشويش نكنيد زمين و آسمان بر هم نمى خورد ، فقط يك آدم مى رود ، مردم مى مانند و راه خود را مى يابند . از امريكاى ها هم هراس نداشته باشيد ، امريكاى ها نمى خواهند خود را با مردم ملكى مواجه كنند ، اگر اين اشتباه را كردند كه به رخ شما شمشير بكشند ، آن روز روزِ پيروزى شماست .
دوستان اگر به حرف های آقای پدرام دقیق بیندیشید دانسته می شود که دولتمداران افغانستان در سدد ارمش و صلح پایدار در افغانستان نمی باشند و پدرام چون فرزند افغانیستان میباشد و دمباله روی اجنبی ها نبوده وواقعیت های جامعه بصورت دست برای مردم باز گو می کند و آقای پدرام مردم خواب برده را از خواب بیدار کرد و راه صلح برای این کشور وانمود کرد وای کاشکی جند پدرام در کابینه و چند پدارم در پارلمان میداشیتم که نداریم و آقای پدرام با فاشیسم مدرن وباارتجاع سیاه وبا مافیا روبه رو است و مردم افغانستان برای نجات افغانستان از برنامه های انسانی و اسلامی آقای پدرام ناگذیر دفاع کنند که دیگر راه به جز برنامه های پردام راه دیگر وجود ندارد .
زره

>>>   خود این اقا هم ازبیرون تمویل وتجهیز میشود خود کش بیگانه پرور

>>>   بلی پدارم جون عزیز
سخن شما بجاست
تاکه به مانند خودات اشخاص سیکولار متعصب ونشنلیست موجود باشد این کشور روی ارامی نخواهددید سخنان شما همیش برمحور تعصب میچرخد از خود نه فکری دارید ونه کدام برنامه همیش وظیفه شما دامن زدن به تعصبات قومی میباشد ودر اصل بنیاد حزب گنره براین منوال از طرف کشورهای منطقه ایجاد گردیده که باید این کشور تجزیه گردد که وظیفه اساسی شما همین میباشد درهر مجلی درهر جا سخن شما برمحور افروختن اتش تعصبات قومی باشد ولله الحمد مردم ما هوشیار وبیدار هستند ومیدانند که چگونه اینگونه فتنه ها را ازبین بیبرند وهمه گی میدانند که اینگون حرکت های نژاد پرستانه شما صرف ریختن به اسباب دشمن میباشد ومیدانند که شما کی از مهره های کشور های منطقه میباشید که کشور مارا دراتش تعصبات قومی ثوق دهید
مگر متوجه باشی که این سرزین سرزمین اسلام ومومنین میباشد هرگون تحرکات ماتریالیست وسیکولاریستی شمارا خداوند وملت ما درنطفه خنثی مینماید یقین داشته باشید
والسلام
احمدی(ادرسکن)

>>>   لطیف پترام واقعیت را گفته و نباید کمبودی و کاستی خود را به گردن دیگران بیندازیم.

>>>   به اقایان که در بالاه احظار نظر کردن باید گفت که تاریخ را بخانند که کدام وقت در افغانستان وحدت ملی بوده که احالا با خواستن عدالت سیاسی و اجتماعی این وحدت ملی از بین میره از نظر بنده وحدت ملی یک کلیمه خوب برای قوم پرستهای یکه تاز است که تاپی وحدت ملی در دستشان است و در هر جایکه از عدالت سیاسی و اجتماعی یاد شد او صدا در گلو خفه کنند‌ و مور وحدت ملی را در پشانیش بکوبند

>>>   زنده باد آقای پدرام سیاستمدار با شهامت و تابو شکن.

>>>   میهن زرغون اين تبلغ و پروپاگند به شيوه گوبلى (گوبل وزير تبلغات و پروپاگند رژم ديکتاتورى نازى هيتلر ) بود اين گاز بود که نه تنها عارى ازعطر بود بلکه برپايه قانون اساسى رژيم پشتونافغان استوار نيست. همين پارلمانپشتونافغان که شما نام برديد از دو تالار ويا اطاق ساخته شده:
1- مجلس نمايندگان که نام اش براى غير پشتون ها به زبان پشتو تحميل شده که از نام اش متنفرم.
2- تالار ديگر اش که سناتوران مجلس مى کنند به زبان افغانى يعنى پشتو آن تحميل شده که من از آن نفرت دارم. رئیس جمهور اشرف غنی تيرکش عليه مردم به پاخيزته براى امنيت و صلح حق دارد مقدارى فيصدى از سناتوران را به اساس فرمان نامزد کند.
شما پشتون ها هميش دروغ تقلب و جعل مى کنيد. تا جايکه من مى دانم وى نماينده مجلس نمايندگان شوراى در کشورغلط نام است.
مرگ به رژيم ديکتاتورى و فاشيستى شيوه غنى و رسوا شود افغانان درغگو واندک مغز وعارى از دانش!
دانا و دانش حقيقتياب و واقعيتگو است.
میهن زرغون در کوه هندو موش کور و کر زاييد!

>>>   خودت تحمیلی خارجی نیستی؟ پس بیا و به همه مردم بیان کن که چطور و با کدام منابع به این جایگاه رسیده ای.
یک کمی حیا خوب است

>>>   به یقین شما هم از بیرون خود را بر مردم تحمیل میکنید برای شما پارچه شدن افغانستان به خون غلطیدن هموطنان در به در شدن مردم مداخلات وتعرضات ویرانگر دشمن حالت بحرانی منطقه هیچ ارزش ندارد شما تنها عاشق نوکری بیگانه استید به هر قیمتی که تمام شود باید این وجیبه وجدانی که ویرانی افغانستان است باید به انجام برسانید.
ای مکار این ۵ملیون دالر که از نزدت گیر امد مال کی بود از کجا بدست اورده بودی؟ایا باور دارید که شرم هم چیزی خوبی است او بی شرم درمظاهرات تنها بروی ات تف نکردند در غیر ان همه ناسزا ها را نثارت کردند مگر توشرم نداری.

>>>   خلص چیزیکه میخواهی بدست اورده نمیتوانی بیغم باش بسیارخیزک بیجا نزن


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است