اخراج پناهجویان از آلمان موقتا متوقف می گردد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۶    ۱۳۹۶/۳/۱۳ کد خبر: 133985 منبع: پرینت

حکومت فدرال آلمان و ایالت های این کشور بر سر توقف اخراج پناهجویان افغانستانی از آلمان به افغانستان موافقت کردند.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان بر ارزیابی مجدد اوضاع امنیتی افغانستان تاکید کرد. پس از رویداد خونین روز چهارشنبه در کابل، بحث ارزیابی وضعیت امنیتی افغانستان و دقت بیشتر بر چگونگی اوضاع در این کشور همچنان در آلمان نیز تشدید یافت. در همین ارتباط، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان از حزب دمکرات مسیحی این کشور تاکید نمود که وضعیت امنیتی افغانستان باید مجددا و به طور دقیق ارزیابی گردد.

بنابراین به گفته خانم مرکل اخراج پناهجویان افغانستانی تا زمان ارزیابی دقیق از اوضاع افغانستان و از سرگیری فعالیت های سفارت آلمان در کابل باید متوقف گردد. حکومت فدرال آلمان گفته است که در ادامه نیز از بازگشت مهاجرانی که به رضایت خود به افغانستان بر می گردند، حمایت خواهد کرد اما افرادی که مرتکب اعمال جنایی می شوند، صرف نظر از توافق کنونی، به افغانستان اخراج می شوند.

به نوشته (برلینر مارگن پست) پس از حمله ویرانگر در مجاورت سفارت آلمان در کابل که ده ها تن کشته و صدها زخمی بر جای گذاشت، موضوع اخراج پناهجویان افغانستانی مجددا مورد بحث قرار می گیرد.

سیاستمداران احزاب سوسیال دمکرات، حزب چپ و حزب سبزها و شماری از سازمان های مدافع حقوق پناهجویان خواهان آن شدند که هیچ افغانستانی را مجبور به اخراج از آلمان نکنند.

منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پناهجویان
آلمان
نظرات بینندگان:

>>>   یار در خانه و ما گرد جهان میگردیم
قوماندان گانیزیون کابل که در کشتار جمعی از گذشته و دولت کمونستی تجربه کافی دارد خطاب به مظاهره کننده ها گفته است انتحاری در راه است.
حال شما خود تفصیل این هوشدار نمایید که انتحاری از بیرون میاید یا در خانه است و هروقت ضرورت باشد استفاده میشود.
اجازه ندهید بیشتر این خاین ملحد و از خدا منکر بیشتر از این در سرنوشت ملت بازی نماید

>>>   پناهندگی یک حق است نه امتیاز .
اگر قرارداد اب هیرمند یک پروتکل بین افغانستان و ایران است .پروتکل های بین المللی درامور پناهنده گان نیز مشروعیت بین المللي دارد وایران ان را امضا نموده پس پناهندگی حق است نه امتیاز
واگر واقعا ایران توانایی پذیرش پناهنده گان را نداشت در طول این نزدیک به چهل سال باید پناهنده گان را توسط سازمان ملل در کشورهای ثالث اسکان مجدد میداد وتا به حال نه افغانی ها در ایران بودند نه اکنون صدای بعضی نژاد پرست ها بلند بود.
ولی مسئله این است که دولت ایران پس این سیاست چماق وهویچ بر پناهنده گان افغانی هدفهای دیگری را دنبال میکند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است