دولت باید فرود هواپیماهای ناشناس را شفاف سازی کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۰    ۱۳۹۶/۳/۱۰ کد خبر: 133888 منبع: پرینت

در یک ماه اخیر، گزارش های فراوانی مبنی بر فرود هواپیماهای ناشناس در مناطق تحت کنترل طالبان و پشتیبانی تسلیحاتی از این گروه منتشر شده که موجی از نگرانی را میان عموم مردم و برخی از مسوولین محلی برانگیخته است.

متاسفانه علیرغم انتشار مکرر این اخبار، ارگان های امنیتی کشور هیچ واکنش مثبتی در جهت کنترل اوضاع نداشته اند و پیش بینی می شود تداوم این وضعیت ضربه سنگینی به نیروهای امنیتی و اعتماد مردم وارد سازد.

موضع انفعالی دولت و نهادهای امنیتی کشور در خصوص تحولات روز، مساله ای است که همواره به امنیت ملی افغانستان آسیب زده است و اکنون نیز هیچ سیاست مشخصی در خصوص این گزارشات وجود ندارد و نتیجه این بی برنامگی این می شود که هزینه آن را به طور نامحسوس ملت افغانستان می پردازند.

ادامه این وضعیت پیامدهای خطرناکی از جمله بی باوری به ارگان امنيتی و بالا رفتن ديوار بی اعتمادی بين مردم و حکومت دارد.

پيامد ديگر، تضعيف روحيه سربازان و نيروهای امنيتی است. آنان که در سرما و گرما در دنيايی از رنج و مرارت، شبانه روز با دشمن می جنگند، انتظار دارند که افکار عمومی و نهادهای امنيتی با آنها صادقانه برخورد کنند و مورد حمايت قرار گيرند اما انتشار مکرر گزارشات حمایت تسلیحاتی هواپیماهای ناشناس از طالبان از یک سود و بی توجهی دولت برای پیگیری این مساله از سوی دیگر سبب می شود آنها انگیزه خود برای مبارزه با دشمن را از دست بدهند.

حداقل چیزی که از دولت انتظار می رود این است که در رابطه با این موضوع شفاف سازی نموده و واکنشی در جهت تقویت روحی مردم و نیروهای امنیتی نشان دهد.

احمد سعیدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هواپیما
نیروهای امنیتی
نظرات بینندگان:

>>>   با عرض ادب باید بگویم که شفاف سازی فرود طیاره ها(نه هوا پیما)را باید دولت بشکل ۵۰-۵۰ البته به تصویب قوای ناتو جواب بدهد.
به نظرم بعضی مردم زیاده روی میکند؛زیرا دولت ۵۰-۵۰ تقسیم شده؛ بناءواضیح ساختن هم باید ۵۰-۵۰ باشدونباید همیشه از تمامی فشارهابالای ۵۰ مشخص استفاده نمود.
شریف

>>>   خود دولت عامل اکمالات مخالفین در میدان نبرد است کسانیکه درارگ اقتدار دارند استند درتمام خیانت وجنایت بشری درکشور دخیل هستند. فقط تماشا دارند.

>>>   بجز از سخنان مولوي مصلح، ديگر همه نوشتار و سخنان رهبر نماهاي چون عطا، عبدالله، صالح و ديگرانش يك وجه مشترك و برنامه ريزي شده داشت، آن اينكه:

همه اينها با زبان مشترك از خانواده قربانيان صميمانه درخواست شكيبايي كردند، تا مبادا خانواده قربانيانِ رويداد هاي تروريستي، دست به دادخواهي و انتقامگيري بزنند، آنگاه روزگار اين رهبر نماها كمي بد تر خواهد شد، چون اينها مامور اند تا با خاموشاندن ملت پول و چوكي را دريافت كنند

رهبر نماهاي ما تنها يك ماموريت دارند كه آن خاموشاندن ملت و در ازاي آن دريافت پول ميباشد بس
ديگر خداوند كله و مغز اينها به كله و معز ح.... همسات ساخته است، اينها نه برنامه دارند و نه وجدان كافي براي دفاع از ملت

>>>   شماتنها طیاره های سمت شمال رادیده اید چه خبر دارید که درهرشب چقدر طیاره درارگ نشست ثیکند وتروریستهاپایین میشود

>>>   دولت از مقعد خود طیاره را کشف کند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/ امریکا بادار است نګاه مان میګند! بد بکند بګوید افغانستان ازاد است! افغانستان ایالت جدید امریکا است!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است