تلاش مجلس برای موجه کردن معامله شرکت الکوزی
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۵    ۱۳۹۶/۳/۱۰ کد خبر: 133865 منبع: پرینت

کمیسیون بررسی فروش زمین‌های دولتی به شرکت الکوزی است این معامله را فراقانونی خواند و خواهان فسخ این قرارداد شد.

به نقل از طلوع، قیس حسن، رییس کمیسیون مواصلات و مخابرات مجلس نمایندگان در نشست روز سه شنبه 9 جوزای 96، با بیان این مطلب گفته است که اگر در بررسی و کار ما مشکل، خیانت یا موضوعات قومی، نژادی و سمتی در نظر گرفته شده بود، حاضر هستیم به دادستانی برویم و جواب بدهیم.

یافته‌های این کمیسیون نشان می دهد که زمین‌ها در مخالفت با قانون اساسی و نیز قانون امور زمین داری بدون داوطلبی یا مزایده به بهای ناچیز به فروش رسیده‌اند و همچنین شرکت الکوزی 144 جریب زمین نه بلکه 206 جریب را احاطه کرده است؛ از اینرو کمیسیون خواهان لغو این قرارداد شده است.

این در حالی است که نذیر احمد احمدزی، معاون دوم مجلس نمایند‌گان، که از سوی هیات اداری در راس یک هیات تازه مامور بررسی این موضوع شده است، بیان کرده است که با لغو این قرارداد مخالف است و بر بررسی بیشتر این معامله تاکید دارد.

درگیری‌های لفظی میان رییس کمیسیون مواصلات و مخابرات سرانجام باعث شد که آقای احمدزی نشست را ترک کند.

کمیسیون مواصلات و مخابرات یافته هایش را به مجلس عمومی پیش کرد اما گماشتن هیات تازه از سوی هیات اداری مجلس نشان می دهد که یافته های کمیسیون مواصلات و مخابرات برای هیات اداری قابل پذیرش نبوده است. یافته های هیات جدید در مجلس عمومی مطرح خواهد شد و نمایندگان بر بنیاد آن تصمیم خواهند گرفت.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجلس نمایندگان
شرکت الکوزی
نظرات بینندگان:

>>>   تذیراحمد زی نوکر غنی احمد زی و طرفدار معامله هست

>>>   یک بازار جدید برای وکلا باز گردیده خدا کند که این متاع با ارزش را ارزان نفروشند همین وقتش وکیل جان خوب پول بگیر بدون انهم پولهای الکوزی از چپاول ودزدی است میگویند دزدرا قرقچی زد
بی روزگار اما همت وکیل هارا که میبینم با یک ملیون دالر ان را به نفع الکوزی فیصله مینمایند نمیدانم چرا خارجی ها سکوت نموده وبه این خیا نت بزرگ رسیگی نمی کنند
ولایت خان از کاپیسا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است