اعتراض به اخراج پناهجویان در آلمان (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۳    ۱۳۹۶/۳/۱۰ کد خبر: 133859 منبع: پرینت

اعتراض 9 سازمان حقوق بشری به اخراج پناهجویان.

موضوع بازگرداندن پناهجویان افغانستانی که درخواست پناهندگی‌ شان رد شده، یک موضوع بسیار حساس در آلمان است. صدها نفر غروب چهارشنبه در فرودگاه فرانکفورت تجمع کرده و به این اخراج گروهی اعتراض کردند.

در آلمان مناقشه بر سر اخراج گروهی از پناهجویان افغانستان مدت‌ ها است که ادامه دارد. حال 9 انجمن خیریه و سازمان حامی پناهجویان در حرکتی جدید به اعتراض‌ ها همچنان ادامه می دهد و خواستار پایان روند اخراج‌ های اجباری شده‌ اند. نه سازمان حقوق بشری و انجمن خیریه، از جمله عفو بین‌ الملل، سازمان حمایت از پناهندگی "پرو آزول" و نهاد خدمات اجتماعی وابسته به کلیسای پروتستان (دیاکونی)، روز سه‌ شنبه (30 می) با انتشار بیانیه‌ ای مشترک در برابر رسانه ها در برلین ظاهر شدند.

آنان در بیانیه خود تصمیم عملی‌ شده‌ اداره فدرال مهاجرت آلمان را مورد انتقاد قرار دادند. این سازمان‌ ها نگران آن هستند که پس از رسیدگی ناقص به تقاضاهای پناهندگی، افغانستانی هایی که تقاضایشان رد شده به افغانستان بازگردانده شوند و جانشان از این طریق در معرض خطر قرار گیرد.

به گفته این سازمان‌ های حامی پناهجویان، اندک زمانی پیش، اداره فدرال مهاجرت آلمان پس از بررسی مجدد، مجبور شد به رسیدگی‌ های ناقص به چندین پرونده اعتراف کند. طبق اطلاعات این سازمان‌ ها، برای روز چهارشنبه همین هفته (31 مه) استرداد گروهی دیگر از پناهجویان به افغانستان برنامه‌ ریزی شده است.

سازمان‌ های حامی پناهجویان تردید دارند که در افغانستان مناطقی وجود داشته باشد که پناهجویان بتوانند به اعتبار آن از تقاضای پناهندگی در کشوری دیگر چشم‌ پوشی کنند. به باور آنان، مناقشه‌ های نظامی چنان از مناطق جنگی فراتر رفته که انسان‌ ها "همه جا می‌ توانند قربانی درگیری مسلحانه، سوقصد و پیگرد شوند"؛ امری که مرتب در جریان حملات طالبان در آغاز سال جاری قابل مشاهده بوده است.


افغانستان آلمان پناهجویان

افغانستان آلمان پناهجویان



منجم زاده

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پناهجویان
آلمان
نظرات بینندگان:

>>>   بــه کانادا بروند یک دربسته صد در دیگر باز

>>>   باید اخراج شوید کسانیکه بول ندارند در این مملکت کشته وزخمی شوند خوب میکنند کشور های خارجی که شما را اخراج میکند وباید کنند بیاید این مملکت را جور نماید با بول خویش زندگی میسازید وغریب کشته شود این انصاف نیست از جامعه جهانی میخواهیم که تمام افغان ها را باید اخراج کنند تابدانند که غریبی یعنی چی

>>>   اين ها خدا داده، از خون شهداي كابل استفاده مينمايند، نشود كه دوستان اين مهاجرين الماني اين انفجار را نموده باشند تا باشد كه از اخراج اينها جلوگيري شود.

>>>   اخراج کلیه افغانستانی ها به کشورشان مساوی است با افغانستان اباد نمیگویم همان روز سال ولی کم کم میشود اگر کسی با من هم عقیده است تایید کند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است