نه خبری از اصلاحات است و نه برگزاری انتخابات
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۲    ۱۳۹۶/۳/۹ کد خبر: 133819 منبع: پرینت

رییس جمهور و رییس اجرایی انتخابات پارلمانی و شورای ولسوالی ها را به گروگان گرفته اند.

به نقل از یک، یوسف رشید، رییس اجرایی تیفا با بیان این مطلب می گوید که واضح است که سران حکومت وحدت ملی نمی خواهند که انتخابات را امسال برگزار کنند. اینها در کلام یک چیز هستند و در عمل کار دیگری می کنند.

رشید افزوده است که سه ماه است که طرح ساختن حوزه های انتخاباتی نزد حکومت است اما هیچ تصمیمی برای رد یا قبول آن گرفته نمی شود.

اسپین غر، رییس بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان نیز در اینباره می گوید که نشانه هایی دیده نمی شود که سیاسیون روی یک نظر واحد یک برنامه واحد را حمایت کنند و از بعد تکنیکی هم کمیسیون انتخابات ظرفیت عیار کردن برنامه ای که سیاسیون را قانع و حمایت شان را جلب کند وجود ندارد.

این انتقادات در حالی حکومت وحدت ملی را نشانه گرفته است که سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری بیان کرده است آنچه در تمویل مالی و تامین امنیت انتخابات به حکومت مربوط است، حکومت بدان متعهد است و سایر مسایل تکنیکی و تقویم انتخابات از مسوولیت های کمیسیون انتخابات است که باید آن را در وقتش اعلام کند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   من فکر میکنم در کشور به غیر از اقایی یوسف رشید و فرید افغانیزی که شله اصلاحات انتخاباتی اند از بزرگان دولت میخواهم که ایشان را هم در کمیسیون مستقل انتخابات چوکی بدهید تا ایشان هم مانند اقایی صالح سکوت اخنیار کنند اینقدر که شلگی بخاطر اصلاحات هدف شان دسترسی به کرسی در مرکز کمیسیون انتخابات است ورنه درکشور 40 ملیون نفر ز ندکی میکند یک شان حرف نمی زند به غییر همین دوشخص بیکار
قیام


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است