مرکل از اخراج پناهجویان رد شده افغانستانی دفاع کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۷    ۱۳۹۶/۳/۵ کد خبر: 133640 منبع: پرینت

موضوع اخراج پناهجویان افغانستان از آلمان روز پنجشنبه در کانگرس کلیسای پروتستانت آلمان در شهر برلین مطرح شد. در این نشست انگلا مرکل صدراعظم آلمان و بارک اوباما رییس جمهور پیشین امریکا نیز شرکت داشتند.

به نقل از دیوچه وله، انگلا مرکل روز پنجشنبه در این برنامه در پاسخ به سوالی از اخراج پناهجویان رد شده افغانستانی دفاع کرد. مرکل گفت که تصامیم ادارات مربوطه راجع به دوسیه پناهجویان باید اجرا شود. صدراعظم آلمان افزود: «می‌دانم که با این کار، خودم را غیرمحبوب می‌سازم. و این را هم می‌دانم که باید مواظب باشیم تا به آنهایی کمک کنیم که به حمایت ما واقعاَ نیاز دارند.»

مرکل تاکید کرد که در کشوری استوار بر حاکمیت قانون، وقتی تقاضای پناهندگی یک فرد بعد از بررسی چندگانه رد می‌شود، این تصمیم باید اجرایی شود. به گفته او، به این ترتیب باید به آن‌هایی تمرکز شود که ضرورت به حفاظت دارند.

در این برنامه، که در فضای باز برگزار شد، هاینریش بدفورد اشتروم، رییس شورای کلیسای پروتستانت از مرکل سوال کرد که چرا پناهجویان ادغام یافته به جامعه اخراج می‌شوند. مرکل در پاسخ به این سوال به امکانات و صلاحدید اداری اشاره کرد و گفت در آینده برای جلوگیری از چنین جنجال‌هایی روی درخواست‌های جدید پناهندگی به سرعت تصمیم گرفته می‌شود و پناهجویان زمانی به محلات تقسیمات می‌شوند که دورنمایی برای ماندن در آلمان داشته باشد.

از زمان اوج بحران مهاجرت در سال 2015 در آلمان، منتقدان محافظه کار انگلا مرکل را به موضعگیری بسیار ضعیف در این زمینه متهم می‌سازند اما کلیساها و اپوزیسیون برعکس اولتر از همه از بازگرداندن پناهجویان افغانستانی به وطن شان انتقاد می‌کنند. موضوع اخراج پناهجویان رد شده افغانستان از آلمان، به خاطر وضعیت امنیتی افغانستان، در بین حزب سوسیال دمکرات مسیحی آلمان نیز مورد اختلاف قرار دارد.

کد(10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مهاجرت
آلمان
مرکل
نظرات بینندگان:

>>>   برحق هستند، تا چه غرب مرداري شرق را بردارد، افغانها بجاي گريختن بايد مقاومت كنند، و وطن خود بسازند. ما را به ديگران كاري نيست، هر ملك حق حفاظت خود را دارند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است