حکمتیار زیر ذره بین، حکومت زیر فشار
حکمتیار به اراده و اختیار خود در این موقعیت استراتژیک زمانی و مکانی وارد خاک کابل نشده است بلکه غربی ها یا قدرت های منطقه پشت پرده دلایل بیشماری برای رو کردن این برگ برنده دارند 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۴    ۱۳۹۶/۳/۳ کد خبر: 133553 منبع: پرینت

درحالیکه مشکلاتی نظیر نفاق و تفرقه میان سران ارگ نشین و برخی حلقات خاص سیاسی بیداد می کند و فقر، ناامنی، اعتیاد، فساد، باندبازی و لابی گری، رشوت خواری و معامله ی خارجی ها بر سر خاک کشورمان سر به فلک کشیده است؛ از حکمتیار بتی ساخته اند که همه چیز را تحت الشعاع قرار داده است.

در بحبوهه ای که حکومت از همه طرف های داخلی و خارجی اعم از منطقه و جهان تحت فشار است حکمتیار زیر ذره بین شخصیت های سیاسی و رجال قدرتمند و صاحب نامی قرار گرفته که همه ی مسایل مهمتر امنیتی، سیاسی و اقتصادی را وا نهاده اند و صرفا به دنبال این هستند که گلبدین کجا می رود و چه می کند و چه می گوید.

متاسفانه همچون اکثریت قریب به اتفاق موارد شاهد هستیم که مطبوعات و رسانه ها و به تبع آن نهادهای مدنی و مردم ملکی چشم بر حوادث تلخ و تامل برانگیز چیرامون خود نظیر سقوط چندین باره ی قندوز، سربازان قربانی، گرانی و کمیاب شدن تیل و ارزاق ضروری، صفحات شمال، تحرکات طالبان، باج دادن های بی پایان به مخالفان مسلح و غربی ها بسته اند و تیاتر خیابانی حزب اسلامی را دنبال می کنند.

این همه در حالی است که جای هیچ تردیدی وجود ندارد که گلبدین حکمتیار به اراده و اختیار خود در این موقعیت استراتژیک زمانی و مکانی وارد خاک کابل نشده است بلکه غربی ها یا قدرت های منطقه پشت پرده دلایل بیشماری برای رو کردن این برگ برنده یا بازی گرفتن از آخرین مهره ی سوخته خود دارند.

البته پیش از این بارها و به تفصیل درخصوص طبل توخالی بودن رهبر حزب اسلامی قلم فرسایی و آگاهی دهی شده و این بار این حکمتیار نیست که در راس مساله قرار دارد بلکه آنچه حایز اهمیت و نیز تاسف برانگیز است بت ساختن از وی و قرار گرفتن مسایل در اولویت ملت و دولت زیر سایه آن است.

در افغانستان افکار عمومی به قدری در معرض شایعات واهی، التهابات زودگذر و هیجانات کاذب قرار گرفته است که به کمترین مکر رسانه ای و فریب سیاسی جای مسایل اهم و مهم را با مسایل بی اهمیت و روزمره دگرگون می پندارد و سرانجام خود را بازنده و غفلت زده می یابد.

باید منتظر ماند و دید گلبدین ناخودآگاه و ناخواسته دستمایه ی کدام طرح توطئه آمیز غرب و منطقه قرار گرفته است و به لطف قدم نهادن بر دیدگان نوکران و چاکران خود کدام مسایل معلوم را به مجهول و مغفول تبدیل کرده است؟ الله اعلم.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکمتیار
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   برادز محترم دل جمع باش نانت بخور با هیچ چیز غیر از صلح نه آمده اگر جوان هستی بریاست تاصف میکنم پشت سیاست نگرد که خاک به سر میشوی

>>>   حکمتیار جزیی از یک پورسه کلان غربی است
او امده است تا تیم قومیت سازی تکمیل شود
شیما از کابل

>>>   چی زمانی لست دست آورد های مذاکره عطا به نمایندگی از جمعیت با جناب اشرف غنی نشر میشود ؟

>>>   در شان گل بی دین راکت یار چیزی که وجود ندارد پذیرش دیگران است ، راکت یار به منظور تفرقه افگنی بین اقوام بامم برابر وبردار این سرزمین و مذاهب این کشور به موافقت استخبارات امریکا ، انگلیس و پاکستان آمده است ، از او جزء شر دیگر هیچ امیدی نیست ، اینرا خواهیم دید ولی یکتعداد فاشیستان و قبیله پرستان از راکت یار شیاد بت ساخته اند و کوشش میکنند جنایات گذشته او را بپوشانند . ولی تاریخ هیچ گاهی جنایات گل بی دین و حزب منقورش را فراموش نخواهد کرد ، چنانچه از غدر نادر غدار پرده برداشته است روزی از جنایات گل بی دین نیز پرده برداشته خواهد شد.

>>>   دیگران را کیها به اریکه یی قدرت رساندند؟
مرتضی امیری

>>>   جناب نویسنده! افراد مثل شما از بزرگان و رهبران بت میسازید. این رسانه های اجتماعی وباالخص افغان پپر هم قسمت زیاد اخبار و گزارش های خود را از مدت زیادی به ظهور حکمتیار تغصیص داده است. حکمتیار یک انسان است که خالی از سهو وخطا نیست، نه معصوم است و نه هم ادعای معصومیت را کرده است. اما چیزی که واقعیت است، کسانیکه از حکمتیار شناخت دارند، انسان خیلی پرکار و اضافه از چهل سال است که مصروف مبارزه سیاسی است. حکمتیار نه تنها اینکه در افغانستان شهرت سرتاسری دارد، بلکه از شهرت بین المللی نیز برخوردار است. بنابراین ایشان همیشه مورد توجه رسانه ها بود.
حسیب

>>>   طالبان هم بعد از حکمتیار می ایند و بترتیب این جریان تکمیل می شود

>>>   حکمتیار امده است تا غنی را ارام سازد و براه راست هدایت کند

>>>   بدون شک اقای حکمتیار برگ است اما برنده نمیتواند باشداحتمالا میشود اورا برگ برنده {به ضم با}خواند در واقع با اوردن او خارجی ها چندین هدف دارند یکی ازان اهداف تحقیر وتوهین خود اوست که این بار به او لباس نیشنلیزم پوشانیده اند وان بلند پروازی های جهادی واسلامی اورا وارمان امپراطوری اسلامیش را دفن نموده انداو ظاهرا با لباس یک پشتون متعصب ویک مذهبی افراطی جلوه گر شده میخواهد خامی های یون واحدی وکرزی وغنی را پخته نموده وخال خال مسلمانی که از سایر تنظیم های اسلامی تاهنوز نفس میکشند خفه سازد
او ازیکسو ادعا دارد که اعمال طالب وسایر گروه های افراطی هیچ توجیه شرعی واسلامی ندارد وازسوی دیگر انها را برادر میخواند هم میگوید حکومت عین وغین ساخته ای جان کیری است وهم با انها مصالحه نمودهدرزیر چتر استعماری خارجی ها حیات بسر می برد انچه جالب توجه وقابل تقدیر است این که این بار او به لباس اصلی وبه چهره ای واقعیش نمایان گردیده دیگر ان بلند پروازی های دینی را کنار گذاشته است معمولا او باهرگروهی که قرار گرفته ان گروه سقوط نموده دیده شود که سایه ای شوم ان بالای عین وغین ویا خارجی های موجود در کشور چه اثر میگذارد
شیخ علی بلخابی سرپلی

>>>   تمام كابل و افغانستان صد ها گلبدين دارد،

>>>   زنده باد حکمتیار

>>>   ما همه انقلابی هستیم رفت امد اینگونه افراد ترس افرین نیست
مگر دعا می کنیم که به خیر ملت باشد فرق بین حکمتیار دیگران نیست
این هم افغان است

>>>   دوست که نوشته اند فلان امده تا بستان را هدایت وارام سازد ولی پیشینیان گفته اند انکس که خود گم است که را رهبری کند؟وقتی خدا نخواهد همه دنیا یک طرف باشدکاری از پیش نمی رودعملا دیدیم که بیش از ۶۵ درصد امکانات هنگفت جهاد ومهاجرین را بنام او ثبت وضبط نمودند ودر پشت پرده همه کشور های اسلامی طرفدار غرب عقب او استادند کابل را خلقی های تنی ونجیب برایش تخلیه وتسلیم نمودند و...اما نشد که نشدونتوانست تا کاری مثبت ومفید انجام دهد امین خواست تا با او یکجا شود ولی خدانخواست تنی اراده کرد که به نفع او کودتا نماید ولی اراده ای پروردگار چیزی دیگری بود وداکتر نجیب وهواخواهانش همه برایش کف زدند واستقبال نمودند ولی در تقدیرش چیزی دیگری نوشتندشورای هم بستگی را سازمان دادند ویکبار دیگر کابل را خون بار ساختند بازهم چیزی نشد حال که زمینه از هر وقت دیگر مساعد تر وموانع اورا از پیش رویش برداشته اند دیده شود که چه خواهد کرد؟
گل زمان برادر لالی از ننگرهار


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است