کثرت گرایی سیاسی، ضرورت ملی است
هدف از بازسازی ساختاری حزب جمعیت، تقویت بیش از پیش قدرت بسیج مردمی برای کارها و برنامه های کلان است. جمعیت خانه همه مردم افغانستان است و دروازه این حزب به روی همه شهروندان باز است 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۲    ۱۳۹۶/۳/۲ کد خبر: 133518 منبع: پرینت

مراسم اعلام توسعه شورای رهبری موقت جمعیت اسلامی افغانستان امروز سه شنبه 2 جوزا 96 در کابل با حضور وزیر خارجه، والی بلخ و وزیر پیشین آب و انرژی برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، صلاح الدین ربانی در این مراسم در خصوص شیوه عملکرد و موقف حزب جمعیت اسلامی گفت: جمعیت اسلامی افغانستان به عنوان نماینده خط اعتدال گرایی در تفکر اسلامی هرگونه افراط گرایی و خشونت طلبی را مردود دانسته و مانند گذشته در آینده نیز با هرگونه افراط گرایی و مظاهر خشونت طلبی مبارزه می کند.

ربانی گفت: این حزب همانگونه که نمایندگی از خط اعتدال گرایی در تفکر اسلامی می کند در عرصه سیاسی نیز خط میانه روی را برای آینده یک افغانستان مردم سالار و توسعه یافته ترسیم کرده است.

وزیر خارجه کشور، نظام پارلمانی را مشارکتی ترین نظام مردم سالار برای افغانستان خواند و بیان کرد: نظام پارلمانی که در آن قدرت بصورت افقی توزیع شود چاره ساز عبور از انحصار گرایی و استبداد سیاسی است.

وی افزود: جمعیت اسلامی افغانستان تنها به فکر قدرت سیاسی یا شریک شدن در حاکمیت نیست بلکه فراتر از آن به عنوان یک جریان تاثیرگذار بدنبال این است که چگونه به روند اداره کشور و جامعه برای بهبود شرایط زندگی مردم تاثیرگذار باقی بماند و منافع کلان ملی کشور در شرایط کنونی، تحکیم وحدت ملی، پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور، تامین صلح عادلانه، امنیت پایدار و دستیابی جامعه به رفاه و توسعه می باشد.

ربانی بیان کرد: به باور جمعیت اسلامی، بدون مشارکت ملی تحقق منافع کلان ملی ممکن نیست و این حزب با توجه به این ضرورت ملی در کنار تعامل با دولت، طرفدار ایجاد همسویی و همکاری با احزاب و گروه های مختلف می باشد. جمعیت با تکیه بر بنیاد های فکری اعتدال گرایانه، خانه مشترک همه مردم کشور است و دروازه این حزب به روی همه شهروندان باز است.

وزیر خارجه کشور، کثرت گرایی و نظام چند حزبی را از دید جمعیت یک ضرورت ملی گفت و بیان کرد: در داخل جمعیت نیز همیشه یک فضای کثرت گرایانه و چند صدایی وجود داشته که از نقاط قوت حزب است. جمعیت همانگونه که کثرت گرایی سیاسی را برای توسعه کشور ضرورت می داند، در داخل حزب نیز به تفاوت دیدگاه به عنوان لازمه توسعه سیاسی به رسمیت می شناسد.

وی افزود: هدف از بازسازی ساختاری جمعیت اسلامی افغانستان این است که قدرت بسیج مردمی خویش را برای کارها و برنامه های کلان بیش از پیش تقویت کنیم. همانگونه که در انتخابات گذشته قدرت بسیج مردمی خویش را نشان دادیم، باور داریم که با توجه به وضعیت امروز در انتخابات بعدی نیز با قوت و قدرت مردمی در صحنه حضور خواهیم داشت.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ربانی
حزب جمعیت
نظرات بینندگان:

>>>   نتیجه مذاکرات استاد عطا به نمایندگی از جمعیت با حکومت وحدت ملی چی شد؟ دست آورد هایش را چی زمانی جشن میگیرند؟؟

>>>   هیچ امکان ندارد که بزرگان قطار اول از یک نفر بیعت کنند و دور یکتن جم شوند هرکدام رهبر اند و باید قبول کنیم یگانه حزبی که بی سر پوش برای همیش میباشد جمعیت است
مثلآ صلاح الدین بخاطر پدرش میگوید منم
برادران مسعود میگویند یگانه وارث مقاومت ما هستیم و حقا که رهبری جمعیت از ما است
داکتر عبدالله را گرچه هیچ کدام خوش ندارد لیکن او هم نفر اول است
اسماعیل خان میداند که حتی بعد از مرگش دعا گوی هم در جمعیت ندارد در هر مجلس حاضر میشود و با هر کدام سر شور میدهد
قانونی، بسم الله خان ، امرالله صالح و یکتعداد دیگر با سرمایه های بدون حساب هریک خودرا هر کاره جمعیت میدنند و به کسی تن نمیدهند
از عطا محمد نور پرسان نکنید ولا اگر غیر از خودش را به رهبری جمعیت احد من الناس را قبول کند حتی اگر استاد ربانی زنده شود.
سیدعبدالغفور


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است