رویدادها و تحولات سوریه در روز شنبه 30 ثور 96
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۵۴    ۱۳۹۶/۲/۳۰ کد خبر: 133362 منبع: پرینت

** ساکنان شهر الباب واقع در شرق استان حلب در مخالفت با حضور ارتش ترکیه در برخی مناطق سوریه و نیز اقدامات نظامیان ترک در ویرانی اماکن و منازل مسکونی مردم در شهر الباب تظاهرات کردند.
به گزارش امروز رسانه های محلی، نظامیان ترکیه شماری از منازل شهروندان در محله جبل عقیل شهر الباب را با هدف ایجاد یک پایگاه نظامی ویران کرده اند.

** رسانه های نزدیک به تروریست ها اعلام کردند که مازن محمد معروف به ابو ولید از فرماندهان گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه روز گذشته در مقابل منزلش در شهر انخل بر اثر تیراندازی مستقیم کشته شد.
استان درعا در جنوب سوریه طی دو سال گذشته شاهد هلاکت بسیاری از فرماندهان ارتش آزاد بوده است.

** امروز همزمان با خروج آخرین گروه تروریست ها و خانواده های آن ها از محله الوعر شهر حمص، عملیات خروج سومین گروه از تروریست های محله برزه دمشق نیز آغاز شد.
براساس اعلام مخالفان در فضای مجازی، در این مرحله بیش از یکهزار نفر شامل افراد مسلح و خانواده های آن ها از برزه خارج می شوند.
در دومین مرحله از این عملیات در روز 22 ماه ثور، یکهزار و 246 تن شامل 718 تروریست و خانواده آن ها، محله های برزه و تشرین دمشق پایتخت سوریه را ترک کردند.

** رسانه های سوریه با اهتمامی ویِژه به حضور گسترده ایرانیان داخل و مقیم خارج از کشور در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، این انتخابات را کم نظیر توصیف کردند.

** فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه شامگاه جمعه با اعلام پایان این دور از گفتگوهای صلح سوریه در ژنو از برگزاری دور بعدی گفتگوها در ماه آینده (ژوئن) خبر داد.
استفان دی میستورا طی کنفرانسی مطبوعاتی، گفت که روز جمعه نشست یک جانبه سازنده و مفیدی به همراه نمایندگانی از آمریکا و روسیه داشتیم که به مذاکره میان طرف های سوری و مسایل دیگر اختصاص داشت و نتایج این دور از گفت و گوها هفته آینده به شورای امنیت سازمان ملل ارائه خواهد شد.

** سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه ضمن تقبیح از حمله هواپیماهای آمریکایی به مواضع ارتش سوریه، این اقدام را غیرمشروع و غیرقانونی و یک مورد دیگر از نقض حق حاکمیت سوریه دانست.
هواپیماهای آمریکایی روز پنجشنبه مواضع ارتش سوریه در جاده الطنف در بادیه سوریه (نزدیک مرز سوریه و اردن) را مورد حمله قرار دادند که بر اثر آن دهها تن از جمله شماری غیرنظامی کشته و مجروح شدند.
حملات سه شنبه گذشته جنگنده های آمریکا به شرق سوریه به بهانه مبارزه با داعش نیز سبب کشته شدن 20 غیر نظامی شد.

** بشار الجعفری نماینده سوریه در سازمان ملل امروز حمله ایتلاف تحت سرکردگی آمریکا به کاروان ارتش سوریه را در حکم تروریسم دولتی دانست.
به گزارش برخی از رسانه ها، این اولین بار نیست که ایتلاف آمریکایی عامدانه و یا غیرعامدانه مواضع ارتش سوریه را هدف قرار داده است. حمله هوایی به پایگاه الشعیرات سوریه واقع در 40 کیلومتری شهر حمص و پایگاه نظامی سوریه در حوالی دیرالزور که منجر به کشته شدن تعدادی از غیرنظامیان شد از تازه ترین نمونه های این حملات غیرقانونی است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سوریه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است