رویدادها و تحولات سوریه در 20 ماه ثور 96
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۳۴    ۱۳۹۶/۲/۲۱ کد خبر: 132933 منبع: پرینت

** پیکر 65 شهید انفجار تروریستی الراشدین با حضور پرشور مردم و مسوولان سوری در شهر حلب تشییع شد.
ششم ماه ثور نیز پیکر 52 شهید این انفجار پس از اقامه نماز بر پیکر این شهیدان توسط نماینده رهبرمعظم انقلاب در سوریه، از صحن حرم حضرت زینب تشییع و در مقبره شهدا منطقه زینبیه به خاک سپرده شد.

** پایگاه خبری 'روشنگری در منطقه بالکان' (بالکان اینسایت) امروز از ارسال
یک محموله جدید سلاح تیربارسنگین خودکار تولید یکی از کارخانه های دولتی صربستان برای معارضان مسلح در سوریه، خبر داد.
به نوشته این منبع خبری، ارسال این محموله توسط یک باند قاچاق اسلحه بلغاری و اردوگاه آموزش تروریسم سعودی به دست تروریست های سوری رسیده است.

** محمدرضا کرباسی معاون بین‌الملل اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی ایران در دیدار با ایاد محمد نایب رییس اتحادیه صادرکنندگان سوریه ضمن اعلام آمادگی صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران برای بازسازی سوریه؛ گفت که با وجود روابط سیاسی بسیار خوب با سوریه، اما همکاری‌های اقتصادی محدود بوده و بازرگانان مترصد فرصتی برای توسعه روابط اقتصادی با سوریه هستند.

** پنتاگون با صدور بیانیه ای اعلام کرد که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا، وزارت دفاع را موظف کرده است که برای کسب موفقیت در مبارزه با داعش در الرقه، عناصر کرد وابسته به حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د) مسلح شوند.

** شان اسپایسر سخنگوی کاخ سفید دیروز در یک کنفرانس خبری ضمن تایید خبر تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در مورد تجهیز نیروهای کرد سوری برای مبارزه با داعش، گفت که به نظر واشنگتن این نیروها تنها نیروهایی هستند که با کمک ائتلاف قادر به حفظ شهر الرقه خواهند بود.

** وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز گذشته از موافقت دولت ترامپ با تجهیز نیروهای کرد سوریه به سلاح سنگین برای شرکت در آزادسازی شهر الرقه خبر داد؛ اقدامی که می تواند بار دیگر در روابط 2 جانبه با ترکیه تنش جدی ایجاد کند.

** در همین راستا، فکری ایشیک وزیر دفاع ترکیه با جیمز ماتیس همتای آمریکایی خود در یک تماس تلفنی، آخرین وضعیت جنگ داخلی در سوریه، مبارزه با داعش در عراق، تحولات شمال عراق و تحرک گروه تروریستی پ.ک.ک و حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د) و یگان‌های مدافع خلق سوریه (ی.پ.گ) و همچنین روند عملیات رقه را بررسی کردند.

** وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه ای ضمن تکذیب ادعای خبرگزاری رویترز مبنی بر اعدام یک سرهنگ ربوده شده روس در سوریه توسط گروه تروریستی داعش؛ اعلام کرد که همه پرسنل نظامی روس در سوریه سالم و تندرست هستند و در قالب یگان های خود وظایف محوله در مبارزه با تروریسم بین المللی را انجام می دهند.
برخی رسانه های روسی روز گذشته به نقل از خبرگزاری رویترز اعلام کردند که گروه تروریستی داعش یک افسر روس را که گفته می شود در سوریه به اسارت این گروه درآمده بود، اعدام و صحنه های قتل وی را در شبکه مجازی منتشر کرد.

** روزنامه رای الیوم چاپ لندن در تحلیلی، تحرکات اردن، آمریکا و انگلیس در مرزهای جنوب و جنوب شرق سوریه را تحولات خطرناکی خواند که سبب شعله وری بحران سوریه و بازگشت این کشور به گذشته، همچنین توافق آستانه را برهم خواهد زد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سوریه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است