حزب اسلامی، هم به نعل می کوبد و هم به میخ!
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۸    ۱۳۹۶/۲/۲۰ کد خبر: 132894 منبع: پرینت

خبرنگار: سربازی که در دفاع از افغانستان طالب را می کشد و یا کشته می شود، کدامش شهید است؟
امین کریم: در هر دو طرف، هر کسی که در دفاع از استقلال افغانستان کشته می شود، شهید است.

آقای کریم منطق شما چگونه محاسبه دارد؟ یا سرباز همین نظام، در دفاع از افغانستان قرار دارد که شما با آن صلح کردید و یا طالب در دفاع از افغانستان قرار دارد، یک طرف می تواند برحق باشد. منطق ندارد و ممکن نیست دو طرفی در دفاع از افغانستان قرار داشته باشد که یک دیگرشان را بکشند.

آقای کریم بدون تردید که سرباز این وطن در چارچوب نهادهای امنیتی کشور امروز در دفاع از افغانستان خون می ریزند و شهید می شوند. اگر سرباز این نظام در دفاع از افغانستان قرار ندارد، شما چرا با اینها توافق صلح کردید؟

اگر طالب در دفاع از افغانستان قرار دارد، مگر امیر شما در سخنرانی به لغمان نگفت که جنگ طالبان مشروعیت ندارد و جنگ بر منفعت بیگانه است. جناب شما راست می گویید یا امیر شما راست می گویید؟ اگر طالب در دفاع از افغانستان قرار دارد، چرا کنارشان نمی ایستید که اینجا از ناز و نعمت حکومت افغانستان بهره می برید.

آقای کریم، حزب اسلامی خواستار شمولیت 3000 عضوشان به نهادهای امنیتی شده اند، لطف کنید بگویید اینها را در مقابل چه کسی مسلح می سازید، سرباز این نظام یا گروه طالبان؟ آقای کریم اگر به زعم شما هم سرباز نظام و هم گروه طالبان در دفاع از افغانستان قرار دارند، می شود بگویید که متجاوزی که اینجا حضور دارد کیست؟

بیاد دارم یک سال پیش از امروز امیر شما در تمامی صحبت های شان که بیرون داده می شد، حضور آمریکا و جامعه ملل در افغانستان را تجاوز می خواند اما شما پس از توافق تان با حکومت افغانستان هیچ سفارتی باقی نماند که دق الباب نکنید و خواهش حذف نام گلبدین حکمتیار را از لیست سیاه سازمان ملل و دولت آمریکا نکرده باشید، لیستی که آقای حکمتیار قبلا درج نامش در آن را افتخار می دانست.

حال شما بگویید، آمریکا و جامعه جهانی هنوز در افغانستان حضور دارند و شمایی که در سایه حضور و حمایت شان به کابل آمدید، دیگر آن اشغالگر کیست؟ که هم سرباز نظام و هم طالب در دفاع از افغانستان در برابرشان قرار دارند.

آقای کریم مردم افغانستان برحق بودن نیروی های نظامی شان را در دفاع از عزت مردم و آزادی افغانستان به خوبی می دانند و جنگ طالب هم به نیابت از بیگانه برای شان مثل آفتاب روشن است، اما آنچه را شما ثابت کردید، مردم دیدند که هنوز نیت تان برای افغانستان و مردم آن چیست.

امان الدین معنوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حزب اسلامی
امین کریم
نظرات بینندگان:

>>>   میدان را شغا لی دیده نشنیدید که گفتند دیگ بی سرپوش جای هر خس و خاشاک است

>>>   ای امین کریم را مه چقدر آدم منطقی فکر میکردم اما ای خو یک کله پوچ برآمد به راستی اگر طالب برحق است پس چرا شما با طالب یکجا نشدید این چه حرفهای مضخرف است وای به حال این ملت که میدان رقابت های انسانهای ناسلم شده است
امیر محمد افغانی دوشنبه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است