رویدادها و تحولات سوریه در 17 ثور 96
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۵۸    ۱۳۹۶/۲/۱۸ کد خبر: 132785 منبع: پرینت

** روسیه اطلاعات مربوط به تفاهم نامه این کشور با ایران و ترکیه را با موضوع تشکیل مناطق کاهش تنش در سوریه به آمریکا ارایه کرد.
تمام تصمیم ها و توافق های حاصله در نشست آستانه و اطلاعات مربوط به تفاهم نامه ایجاد چهار منطقه کاهش تنش به استوارت جونز دستیار امور خاورمیانه وزیر امور خارجه آمریکا در پایتخت قزاقستان ارایه شد.

** مرحله دوم توافق فوعه و کفریا و الزبدانی مبنی بر خروج و انتقال عناصر تروریستی از جمله افراد زخمی از اردوگاه یرموک به استان ادلب آغاز شد.
تروریست های جبهه النصره که زخمی شده اند، به همراه برخی از همراهان شان که 50 نفر هستند، از اردوگاه یرموک در جنوب دمشق به شهر ادلب انتقال داده می شوند.
در چارچوب توافق امضا شده میان گروه های مسلح تروریستی و نیروهای مقاومت، قرار است 3هزار و 800 تن از عناصر مسلح و خانواده های آن ها که در شهرهای مضایا، زبدانی، بقین و بلودان استان ریف دمشق مستقر هستند با هشت هزار نفر از اهالی شهرهای فوعه و کفریا مبادله شوند.

** جنرال یونس بک یوکوروف رییس جمهوری اینگوش اعلام کرد که 132 نفر از جمهوری اینگوش در منطقه قفقاز فدراسیون روسیه برای فعالیت های تروریستی به سوریه رفته اند و از این تعداد تاکنون 67 نفر کشته شده اند.
وی، تاکید کرد: در مورد کسانی که قصد ترک فعالیت های تروریستی، توبه، بازگشت به میهن و آغاز دوباره زندگی عادی را دارند، اقدام های سختگیرانه از جمله لغو تابعیت انجام در نظر گرفته شده است.

** خلوصی آکار رییس ستاد کل ارتش ترکیه و ارتشبد جوزف دانفورد رییس ستاد کل ارتش آمریکا امروز طی نشستی در واشنگتن پیرامون مبارزه با تروریسم و آخرین تحولات سوریه و عراق به مذاکره پرداختند.
رییس ستاد مشترک ارتش ترکیه به همراه هاکان فیدان رییس سازمان اطلاعات ملی و ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه برای فراهم کردن مقدمات سفر اردوغان در 25 اردیبهشت ماه به واشنگتن سفر کرده است.

** روسیه ادعای برخی رسانه های غربی مبنی بر بروز درگیری بین ارتش سوریه و معارضان در استان حما را در اولین روز اجرای چهار منطقه بدون درگیری یا محدوده کاهش تنش تکذیب کرد.

** 'ریاض سیف' 70 ساله یکی از رهبران ارشد مخالفان سوری برای مدت یک سال به عنوان رییس جدید ایتلاف ملی مخالفان سوری انتخاب شد.
ایتلاف مخالفان سوری در دوره کنونی، شاهد عقب نشینی بسیاری از اعضای خود بوده، به گونه ای که شمار اعضای آن به 112 نفر کاهش یافته است.

** رییسان ستاد کل نیروهای مسلح روسیه و آمریکا در گفتگویی تلفنی برای ازسرگیری اجرای تفاهمنامه جلوگیری از حوادث هوایی به هنگام مبارزه با گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره و ادامه تماس ها توافق کردند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سوریه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است