حکمتیار نباید به رسانه ها حمله کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۳۲    ۱۳۹۶/۲/۱۵ کد خبر: 132693 منبع: پرینت

در تازه ترین مورد، حکمتیار می گوید که جنگ طالبان، نامشروع است و حکمتیار به برخی رسانه ها می گوید که شرارت پخش می کنند و باعث جدال و اختلاف در میان برخی از اقوام شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، باقی سمندر آگاه مسایل سیاسی، در باره انتقاد حکمتیار به جامعه افغانستان و رسانه ها گفت: حکمتیار باید ابتدا جواب خون کسانی که ریخته است را بدهد، رسانه های افغانستان از کسانی هستند که قربانی شده اند. افراد رسانه ها سرشان با توپ پرانده شده است. تیکه پاره شده اند، لت و کوب شده اند شکنجه شدند تاریخ را قبلش مطالعه کنید. هیچ کسی نمی تواند آزادی بیان و اصحاب رسانه افغانستان را که تا به امروز قربانی شده اند را مورد حمله گفته های خود قرار دهد. هیچ کسی نمی تواند آزادی گفتار را خاموش کند، نه رییس یک حزب، رییس یک جمعیت و نه رییس یک تنظیم.

وی افزود: رسانه ها دستاوردی در افغانستان هستند که مردم برای آنها کشته و قربانی داده اند. در افغانستان بیش از سی تلویزیون وجود دارد و برای آن مبارزات بسیاری صورت گرفته است. صدای آزادی بیان را در افغانستان نه آی اس آی نه اسراییل و نه دیگران خوش ندارند. اما نباید اجازه داد که صدای آنها خاموش شود. اینها اگر عمداً بر سر آن پافشاری کنند، کورخوانده اند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکمتیار
نظرات بینندگان:

>>>   کاملا درست و بجااست. نفاق ملی،قومی،سمتی وسریال های غیر اخلاقی را همین رسانه ها است که پخش میکند در هیچ شکی وجود ندارد همه با حکمتیار است. آیا تلویزون شمشاد،ژوندون،طلوع همه روزه موضوعات قومی و دین ستیزی نمیپردازند. بلکه می پردازند.
گلالی زدران

>>>   تعداد زياد رسانه ها از غربى ها بول مى كيرند ووظيفه أنها تفرقه إندازى وتبليغات بر ضد إسلام ومسلمانان ميباشد اين يك واقعيت است .

>>>   قابل توجه :
وزارت محترم عدليه
كمسيون تقنين ولسى جرکه
کمسیون تقنین مشرانو جرگه
با توجه به ازدیاد روز افزون تبلیغات سوء علیه اخوت اسلامی و وحدت ملی مردم افغانستان و با در نظر داشت نقش منفی بعض اشخاص و رسانه های وابسته به دستگاه های استخباراتی بیگانه در ایجاد فتنه و اختلاف در بین ملت افغانستان از طریق دامن زدن به تعصبات و فتنه های قومی و نژادی و توهین به اقوام با هم برادر و برابر افغانستان، پیشنهاد می شود تا مسوده طرح " قانون مبارزه با تعصب قومی و نژادی و منع توهین به اقوام و زبانهای کشور " را تسوید و غرض تصویب به شورای ملی بسپارید.
تصویب این قانون از مقتضیات شریعت اسلامی و قانون اساسی افغانستان بوده و یک نیاز فوری و مبرم برای حفاظت از اخوت اسلامی و وحدت ملی مردم افغانستان می باشد.
درین قانون باید هرگونه تبلیغ برای تعصبات قومی و نژادی و توهین اقوام و زبانهای کشور خیانت و جنایت علیه امنیت عامه تلقی و جرم شناخته شده و برای مرتکب آن جزای مشخص از یک تا پنج سال حبس در نظر گرفته شود‌.
رسانه های که با سوء استفاده از آزادی بیان در مخالفت با قوانین نافذه کشور و بر خلاف منافع ملی افغانستان به نشرات حساسیت بر انگیز و مبنی بر تعصبات می پردازند باید به جزا محکوم شوند.

>>>   نیش عقرب نه از پی کین است + مقتضای طبیعتش این است

>>>   حکمتیار میخواهد پیشگیری کند به این معنی که اگر رسانه ها را تهدید نکند جنایاتش را تکراراً افشا میکنند و بی آبروی یش در میان مردم بیشتر میشود.

>>>   ما رسانه هارا به مثابه ای بشیر و نذیر میدانیم . کسانیکه در اعمال خود
با اظهارات خویش صداقت ندارند از وجود رسانه های آزاد ترس دارند
بشیر به معنای خبر دهنده از رویدادهای خوب و نذیر انتقاد و نقد گرایی
از رویداد های منفی و غلط و خلاف مصالح عامه .
به مصداق آیه های مبارک قرآن ظلم را باید افشاء کرد و در مقابل آن باید ایستاد
و مبارزه کرد.
م.ش.فروغ کلیفورنیا

>>>   همچنان رسانه نباید برحکمتیارحمله کند

>>>   به رسانه ها وآزادی بیان احترام اما قسمیکه دیده میشود یکتعدادی از رسانه های محترم به مدح سرائی صاحب رسانه قوم سمت ولسان مصروف اند یکطرفه لول میخورند و باز بگویند که هیچکس درمورد ما حق نظردادن راندارد خواهشمندیم رسانه های محترم اسلامی وملی بیاندیشند زیرا ما میبینیم بعضی رسانه هائیکه ازطرف یک شخص ساخته شده شب وروزمدح سرائی همان شخص رامیکند وجانب مقابل آنرامیکوبد وبستر تشنج ونفاق را هموارمیکند واین درست نیست باید ملی بیاندیشند واگرملی بیندیشند درآنصورت هیچکس حق ندارد که بررسانه ها بتازد منظورم این است که رسانه نباید لودسپیکر یک شخص باشد وباید به تمام مردم خدمت کند

>>>   این بدین معنی که رسانه ها هرچیزدلش خواست به هرکس بگوید آزاد است وآزادی بیان است کس حق ندارد به رسانه ها چیزی بگوید واگر اشخاص بالای رسانه ها انتقاد کرد حق ندارد باز آزادی بیان زیرسؤال میرود عجیب قضاوتی غیرعادلانه

>>>   اگر از رسانه ها ترس ندارد پس چرا از رسانه ها میترسد.
اگر جنایت نکرده باشد و کار خوب انجام دهد پس رسانه ها اعمال وی را بیان میکنند و بدون ثبوت چگونه افترا کنند.

>>>   وحشی اگر حمله نکند پس چه کند؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است