از شومی تا فریبندگی!
همه مخالفان و موافقان حکمتیار پس از سال ها انزوا در انتظار سخن تازه بودند، در دوران سرخوردگی مردم از دولتمردان و بی رهبری که شومی حکمتیار را تاب آورند اما هرچه تا حالا گفته از دل تاریکی بود و بوی نفاق می داد 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۹    ۱۳۹۶/۲/۱۴ کد خبر: 132665 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)،لقب های چون "قصاب کابل" و " جانی کابل" به خوبی انزجار مردم را بخصوص بازماندگان جنایت های دهه 1990 از گلبدین حکمتیار نشان میدهد اما وی با سابقه سیاسی چهل و پنج ساله یکی از تندروترین رهبران جهادی بوده که برای بار دوم به روند صلح پیوسته و پس از 20 سال به کابل باز می گردد.

هرچند حکمتیار با بدترین تصمیم ها در حساس ترین موقعیت ها باعث جنگ، خونریزی و قتل عام مردم بی گناه شد اما می توان گفت بهترین زمان برای بازگشت به صحنه سیاسی را انتخاب کرده است.

حکومت وحدت ملی در بحرانی ترین روزهای خود با اختلاف شدید درون حکومتی مواجه است و اشرف غنی با وجود تمامی تلاش ها نتوانست جنرال دوستم سرکش را مجبور به تبعید و یا از قدرت و محبوبیت مردمی وی کم کند و از سوی دیگر مشروعیت حکومت در برکناری ها و تضعیف مقام های بلندپایه در پایین ترین حد قرار دارد.

گلبدین حکمتیار با شامل شدن در قدرت امیدوار است بیشتری سود را از اوضاع آشفته حکومت کسب کند و با تثبیت موقعیت، اکثریت کرسی های مجلس را از آن خود کرده و در قدم بعدی ریاست جمهوری را در تصاحب فرد مورد نظر خود داشته باشد.

هرچند طی سال های گذشته افراد حزب اسلامی توانسته اند به مقام های با نفودی در حکومت بدل شوند و در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی به موفقیت های برسند اما اختلافات میان این حزب و چنددستگی آن یکی از موانع عمده بر سر راه اهداف حکمتیار می باشد.

از سوی دیگر این سیاستمدار تفرقه برانگیز از دیرباز با تفکرات رادیکالی و قومیتی تنها در میان قوم پشتون از محبوبیت برخوردار بوده و اکنون پس از سال ها انزوا با بیان سخنان خود نشان داد که همچنان با همان سیاست و در تفکرات گذشته به سر می برد.

رهبر حزب اسلامی را می توان از این جهت که طرفدار قومی شدن راس حکومت می باشد را متحد باب طبع اشرف غنی دانست، هرچند در گذشته وی تنها می توان نفاق و دسیسه را دید که همواره پای ثابت خیانت به متحدان خود بوده است.

حکومت افغانستان طی 16 سال گذشته اگرچه با آغوش باز رهبران جهادی گذشته را پذیرفت اما اتحاد اشرف غنی با حکمتیار بازی خطرناک برای قدرت و دولت می باشد زیرا وی، مرد سیاست برای یک کشور نیست بلکه افراط گری برخاسته از گذشته تاریک که هیچ گاه تحمل قومیت های دیگر را نخواهد داشت و در پی قدرتی تک قومی با عملکردی تندرو می باشد.

چراغ سبز امریکا دلیل توافقنامه صلح غنی با حزب اسلامی بود، برنامه های کلانی که افغانستان همواره نقش قربانی را دارد و غرب با سلاح طالبان و تروریستان در منطقه به دنبال منفعت جویی است و حذف رقبا.

با وجود تمامی مخالفت ها و هراس ها، گلبدین حکمتیار به کابل می آید و انتخابات آینده زیر نفوذ وی برگزار خواهند شد و برای اشرف غنی در حکومت چه خواهد ماند: سیاستمداری بسیار باتجربه تر از وی در دسیسه که نه به مانند جنرال دوستم فریب می خورد و نه ضعیف همچون عبدالله در سیاستمداری و مصلحت اندیش به مانند عطا محمد نور.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکمتیار
نظرات بینندگان:

>>>   حـکـومــت باید ثابت کند که همــین شخـــص گلبیدین خــود ما است نکند که آی اس آِ مانند ملامنصور تقلبی کاپی اش را برای ویران کاری فرستاده باشد ؟

>>>   چشمت سدقه همراه همین تحلیل ات

>>>   خواسته ام از حكومت افغانستان اينست كه بنا به حكم قرآن هركس جرمش ثابت گردد كه شخص بي گناهي را به قتل رسانده با درنظر داشت شرائطي كه شريعت تعين ومشخص نموده ، بايد قصاص شود وآن شخص قاتل هم كشته شود ، تا جامعهء اسلامي ازاين ويروس ها وميكروب هاي خطرناك درحفظ وسلامت بماند . برحكومت افغانستان لازم وضروري است كه احكام قرآن را ، آنگونه كه خودشان درقانون اساسي درج نمودند ، درجامعه اجراء وعملي نمايند .
ازهمه دوستان عزيز وگرامي ام ميخواهم كه در رساندن اين آيات وروايات براي ديگران ازهيچگونه سعي وتلاش دريغ نورزند . چراكه بدون شك در صلاح ما وجامعهء ما خواهدبود . ان شاء الله
الله متعالي درميان امت اسلامي اخوت وبرادري را برقرار فرمايد ، وجاهلان وظالمان را هدايت فرمايد تادست ازكشتن انسان هاي بي گناه بردارند ، واگر قابل هدايت نيستند ، الله متعالي آنان را نابود بگرداند . آمين يارب العالمين

>>>   اصلا هدف انجینر صا حب پرو گرام های غیر اسلا می طور مسا ل تلویزون خورشید که پرو گرام ها ی رخص و غیره را به نشر می رسا ند

>>>   او برادر پیش کله خر یاسین خاندن گلو شخصی که همیشه در تاریکی زندگی کرده نوکر وغلامی پیشه اصلی اش است بگذار هر چه که بد میکند بکند ان زمان گذشته که به جز چند تا..... کسی دیگری عقب این فاشیست برود من بشما میگویم که گلو هر گز کابل نخواهد امد زیرا توان جواب دادن به رسانه ها و مردم کابل را ندارد

>>>   حکمتیار فقط ملای خواجه حسن گردیز واری است.
ع

>>>   آقای حکمت یار که خود را مجاهد ومدافع اسلام ووطن ودیگران را متهم به وطن فروشی ورسانه ها را شریر میخواند یکبار به گذشته خویش نطر اندازی ازکارنامه هایش ازمبارزات زمان ظاهرشاه الی اکنون که درصفحات تاریخ کشوروجهان وهمچنان ازنوارهای ثبت شده چندین دهه،دردیوارهای ویران شده وطن بخصوص شهرویران کابل ،قتل صدها نفرزن ومرد ازاثر راکت پراگنی هایش کشتن وتروزصدها عالم ودانشمندان وخبرنکاربخصوص قتل ناجوانردانه میرویس "جلیل " مردم شریف لغمان باید به عوض استقبال سنگسارش میکردند امروز به عوض اینکه ازمردم معذرت بخواهندبیشرمانهاظهارمیدارد که دهنرسانه ها را ببندند تا خازجنایات وخیات هایش چیزی نگویند ازمردم افغانستان جامعه جهانی تقاضا دارم با این خاین به دین ،وطن .شرف مردم محاسبه نمایند. تاباعث التهام زخم های مردم گردد سرفراز سمنگانی

>>>   زن دگر نوع وسیله فجایع و قتل عام نیست که گلبدین برایش جایگاه بسازد عمل گلبدین و ساختن جایگاه برای زنان معرف اعمال گلبدین است کسیکه سالها به آوارگی در پس دروازه های پاکستانی هاباانجام دادن هزاران نوع فجایع بر علیه مردمش زندگی کرد توان ساختن جایگاه برای خودش نداشت برای دگران چه قسم دارد؟ برای گلبدین یک زن وسیله ساختن جایگاه به اساس قانون الهی شد. که تا امروز درهر دو جهان نفرین میگردد مادر که گلبدین را به دنیا آورد. شاید صد ها بار توبه کرده باشد از اینکه برای گلبدین جایگاه ساخت. اما گلبدین امروز حتی توان پرداخت جبران خساره زن که او را در دنیا آورد هم ندارد. چه رسد به ملیون ها زن دگر که از آغوش گرم کانون خانوادگی به اساس خصومت گرایی و امیتیاز طلبی یک شخص.....چون گلبدین بی نصیب گردیدند در ابتدا باید این شخص خود رابه حلقه دار آویزان نماید تا آرامش نسبی گیتی را نصیب گردد. اگر این جرات را ندارد از تمام آسیب دیدگان دوره جهالت خود بخواهد که وی را سنگ باران نماید تا از عذاب وجدان رهایی پیدا نماید. اگر این جرآت را هم ندارد و خداوند هر دو گیتی این شهادت را به وی نصیب نمیگرداند. افغانستان را برای همیشه ترک کند و تابعیت افغانستان درا در محظر خداوند و بندگان خداوند (جهان ) رد نماید با گذشته و آیند اش از افغانستان خارج گردد تا دگر آثار و نشانه از فساد خود رادر گوشه گوشه این سرزمین نبیند و مردم بعد از این در آرامش نسبی بسر برند

>>>   خواسته ام از حكومت افغانستان اينست كه بنا به حكم قرآن هركس جرمش ثابت گردد كه شخص بي گناهي را به قتل رسانده با درنظر داشت شرائطي كه شريعت تعين ومشخص نموده ، بايد قصاص شود وآن شخص قاتل هم كشته شود ، تا جامعهء اسلامي ازاين ويروس ها وميكروب هاي خطرناك درحفظ وسلامت بماند . برحكومت افغانستان لازم وضروري است كه احكام قرآن را ، آنگونه كه خودشان درقانون اساسي درج نمودند ، درجامعه اجراء وعملي نمايند .
ازهمه دوستان عزيز وگرامي ام ميخواهم كه در رساندن اين آيات وروايات براي ديگران ازهيچگونه سعي وتلاش دريغ نورزند . چراكه بدون شك در صلاح ما وجامعهء ما خواهدبود . ان شاء الله
الله متعالي درميان امت اسلامي اخوت وبرادري را برقرار فرمايد ، وجاهلان وظالمان را هدايت فرمايد تادست ازكشتن انسان هاي بي گناه بردارند ، واگر قابل هدايت نيستند ، الله متعالي آنان را نابود بگرداند .
آمين يارب العالمين

>>>   شایان ذكر است كه احترام به انسان و حرمت قتل نفس، از مسائلی است كه همه شرایع آسمانی و قوانین بشری در مورد آن متفق‌اند و قتل نفس را یكی از بزرگترین گناهان و جنایات می‌شمارند. ولی دین اسلام به عنوان آخرین پیام‌آور عزت و امنیت، بیش از همه برای این مسئله اهمیت قایل شده است و برای قاتلان و اخلال‌گران امنیت و متعرضان به جان و مال بی‌گناهان، در دنیا و آخرت مجازات‌‌‌های سنگینی بیان نموده است.
از دیدگاه اسلام جان هر انسان، مسلمان باشد یا غیر مسلمان، محترم است و گرفتن جان فقط حق جان‌‌‌آفرین است و بس. بجز جان‌دهنده و جان‌آفرین كسی دیگر حق جان‌ستانی را ندارد. واقعاً چه قدر سنگین و غیرقابل تحمل است كه یك انسان بی‌گناه كه این همه مورد لطف و مهربانی خالقش است، توسط یك انسان دیگر با سنگدلی و قساوت در یك لحظه كشته شود و طعمه ظلم و جور گردد.
آیا قاتل سنگدل و بی‌رحم هیچ فكر كرده كه مرتكب چه جنایتی شده و چه مخلوق با ارزشی را بدون اجازه صاحبش نابود نموده است؟
آیا قاتل ستمگر و جنایتكار می‌داند كه چه شاهكاری از شاهكارهای قدرت الهی را تخریب نموده و چه گلی از گلستان انسانیت و چه نهالی از باغ بشریت را پر پر و ویران كرده است؟
قطعاً آفریدگار توانا از این قاتل سنگدل انتقام خون مقتول را خواهد گرفت. قتل هر انسان به هر حال جرمی سنگین و خطرناك است، اما قتل یك مسلمان با توجه به ایمان و اسلامش سنگین‌تر و خطرناك‌تر است. به همین دلیل مجازات آن بسیار سخت‌تر و هولناك‌تر است.
حالا اینبرادران که میخواهند برای زن جایگاه بسازند برای این ها که جایگاه خواهدساخت گاهی در اینمورد فکر نموده اندیا خیر؟ آیا فکر نموده اند که به کدام جرآت میخواهند در مورد دگران فکر نمایند؟ این اشخاصان فرصت طلب هستند که از کوچک ترین شگاف دولتی استفاده سؤ نموده خود را سر نوشتسازبرای دگران میسازند.

>>>   آقای (ع) راست گفتی فقط ملا خیراندیش واری است.
سیدصوفی گردیزی

>>>   جناب تازه از کو به شهر تشریف ٱوردند.ٱیسته ٱیسته خوب میشود.باشه چند کانال تلویزیون رقص را ببیند.دلگرم میشو.به وطن.هنوز زود است قضاوت کردن.
ناصر.مزار.

>>>   رسانه هاي هم مانند سياسيون مشكل وابستگي دارند، و همان قسمي كه ضرورت به اين تعداد حزب موجوده نيست، رسانه ها هم بايد كمتر ولي بزرگتر و أفغانستاني تَر شوند، رسانه ها بايد چراغ زنده گي ملت باشد، نه مزدور خارجي ها. فرهنگ و كلتور دين و تقاليد وطن را به مردم بياموزند، أفغانستان تنها كابل و چند بزرگ نيست.

>>>   زمانيكه بعد از نزاع وجنگ صلح و آشتى صورت ميگيرد
كارها و اعمال سابق به رخ يكدبگر كشانيده نميشوند،
در غير ان صلح و اشتى ناممكن گرديده و كدام مفهوم نداشتو ندارد

>>>   حکمتیار باید محاکمه شود.
او جنایتکار جنگی است
او باید بابت جنایتهایش مجازات شود
این خواست همه عدالتخواهان است

>>>   دوستان محترم امدن حکمت یار رهبر حزب اسلامی را به فا لی نیک محاسبه میکنیم هر کس بخا طر صلح یک قدم بر میدارد باید خوش امدید گفت جنگ هچ وقت یکطرفه نبوده هر گاه در ابتدای امدن مجا هدین قدرت به شکل اسا سی ان تقسیم میشد چرا کا بل ویران میشد این وطن تنها مر بوط به حزب جمیت نیست که مادام لعمر باید حاکمیت داشته باشند نمونه ان اعلامیه احمد ضیا؟ است.

>>>   حکمتیار مرد است، مرد سیاست و میدان! کسیکه توانیست نام خود را از لست سیاه بکشد، تمام خواسته های خود را بالائی حکومت و امریکائی ها قبولاند و هم مثل یک فاتح دو جهاد به کشور بر میگردد. سیاست را باید از وی آموخت. او تصمیم دارد تا تمامی احزاب که اساس و پایه ها یش قومی است از بین ببرد. حزب او یک حزب افغانستان شمول است. بیبینید کدام یکی از رهبران بدین سویه استفابال میشود هم از طرف مردم و هم از طرف دولت.
حسن از کابل

>>>   زمان زمان زمبورک شاه و عبدالرحمن شاه نیست زمان و عصر ساینس و کمپیوتر است قرن 21 است حرف های کهنه که قبیله در نظر دارد ویاپلان داشته باشدپیش پا افتاده و غیر عملی است زمان در گذر است واینده هم پیش رودیده شود که چه خواهد شد

>>>   مشکلات که افغانستان در گیر آن است با آمدن حکمتیار دو چند خواهد شد . معنی این پند ها و نصحیت ها را همه مردم خوب میدانند.
چون محکی تجربه آید به میان
تا سیاه روی شود هر کی در اوغیش باشد

>>>   سلام دوستان بایدگفت که توبه گرگ مرگ است.این
شخص اگرتسلیم شدنی بودچرا۳۰سال پیش تسلیم دولت دولت نجیب الله نشدکه میلیونها خانه راویران
ومیلیونهاانسان بیگناه رازیرنام جهاد در راه اسلام به کام مرگ بردند مگرشرایط فعلی افغانستان بازمان داکترنجیب الله چی فرقی داردکه شخص مجاهد تسلیم دولت شده

>>>   ارگ با کنارزدن مقام های بلندپایه مخالف و جابه جایی چهره های حزب اسلامی در ساختار قدرت دست به سازماندهی حکومتی زد که برای تشکیل کشوری پشتونیزم و در سایه قرار دادن دیگر اقوام از هر منبعی حال جانی باشد یا دشمن استفاده می کند.
با ادغام شدن حکمتیار در ساختار قدرت دیگر فضایی برای حضور جنرال دوستم و عبدالله و دیگر مخالفان نمی ماند، فرصت برای هر مخالفتی را از میان می برد و از این پس روند گفتگوهای عطا محمد نور با ارگ به خود شکل دیگر خواهد گرفت.
ع>>>   با وجوديكه مخالفت سياسي با جناب حكمتيار دارم، و جمعيتي دري زبان بودم، اما يگانه امتيازي كه حكمتيار نظر به همه رهبران دارد، قومگرا و سمت گرا نبودنش است، يك دامادش غيرت پشتون است، و داماد ديگرش جرير پنجشيري، پيشرفت در حزبش به أساس سابقه و اهليت حزبي بود، نه مانند جمعيت ما كه همه چيز به أساس قرب سلطان بود، نه سابقه و نه اهليت.

>>>   سوال با جایزه خیلی نفیس
گلبدین حکمتیار سوگند خورده بود که اگر در صورت حضور امریکا من به کابل بیایم ، از امت محمدرسول الله (ص) نباشم. حالا که او تحت تدابیر امنیتی قوت های امریکایی و با مدیریت سفارت امریکا آمد و از امتی محمد(ص) هم خارج شد. بگویید که به امتی چه کسی در آمده؟ بعضی ها رولای مسیحی را گفته ولی اشتباه است.
جایزه: یک راکت لوکس کاغذپیچ امریکایی

>>>   گفتار و كردار در تناقص محض. تمام شهكاريهاي سالهاي پسين را مردم خود شاهدند و ضرورت به خواندن كتاب تاريخ ندارند. جنگ، راكتپراني، قتل، كشتار، ترور، ويراني را مردم ديدند وبه گوشت و پوست خود لمس كردند. بايد ترس از الله (ج) داشت و خجالتي پيش وجدان.

>>>   شورای نظار ، جمعیت اسلامی، خلیلی و محقق علیه جهادی خود شان حکمتیار آنقدر تبلیغ و پروپاگند کردند و میکنند که مردم فکر میکردند که گلبدین بمجرد رسیدن به کابل آدمها را زنده قورت خواهد کرد. در حالیکه بین حکمتیار و مسعود هیچ فرقی وجود ندارد.

>>>   نظر دهندگان محترم، اخر اياشما صلح كرده ايد ويا اينكه او را به اسارت گرفته ايد كه چنين سخنان زهرالود را مينويسيد؟ زمانيكه كسى صلح ميكند جاى براى ياد اورى اعمال گذشته نيست، در غير ان همه اين عاليجنابان كه هم اكنون در حكومت هستند سابقه جرمى كمتر از گلبدالدين ندارند،

>>>   شعری که کاملا حقیقت را بیان میدارد
فریاد کابل
بزن دول و بزن سرنی که راکت یار می آید
برای دیدن کابل قلندر وار می آید
به استقبال اگر آیی بکش پطلون و نکتایی
شریعت را ببین جانا که با ایزار می آید
تنفر میکند هردم وجود زخمی ام یاران
به صد چال و به صد نیرنگ همان مکار می آید
گرفته پای آهویم به دندان گرگ نا اصلی
به امید ز لاشستان همان لاشخوار می آید
سفیدشد روی و موی او ولی رویش سیاه باشد
حیارا زیرپا کرده عجب بی خوار می آید
خدا داند خر دجال می آید نمی آید؟
خری بی دم اگر ناید خر دم دار می آید
ندیده چهره ابلیس بنی آدم به عمر خود
ولی در ملک ما فردا سر بازار می آید
ندارد سر پناه در این دنیایی پهناور
برای حفظ جان خود چو موش در غار می آید
فغان و ناله ای کابل شنو از صفحه ای تاریخ
هنوزهم تشنه،خونست که آن،خونخوار می آید
برایم شرم ننگین است اگر خاموش بنشینم
چو خالق سر به کف دارم که آن غدار می آید
به آیین جوانمردی زنیم بر فرق نامردان
چرا در بیشه شیران .... می آید؟

این بود توصیف اصلی حکمتیار

>>>   از يكطرف داد ميزنيد كه ما صلح ميخواهيم و از جانب ديگر زمانيكه طرف مقابل حاضر به صلح ميشود باز فورأ داد و بيداد راه مياندازيد كه ما انتقام ميخواهيم؟؟؟

>>>   بنام خداوندپاک.
یادم نرفته خون عزیزان این وطن
دردشت ها وکوطل افراف کوه سار
اطرافرف رود بارلب های چشمه سار
اینگ دوباره امده، گل بدین خبیش
تاباز کند ای ریشهٔ تر، این جنبش عظیم، این سیل پورخروش.
رییس جمهوراففغانستان محمداشرف غني احمدزي وحنیف اتمر و باقی قوم گرایان...؟
پلان شوم وبرنامه ریزه شده ای را دردست دارد، که بهانه امدن گل بدین حکمت یار،که تمام افراداین حزب، درهمه وقت همراي طالبان همکاری انسان کشی قطل دزدی داشت ودارد،این بار بنا بر مسلهٔ قومیت محمداشرف غني احمدزي، این شوم را به بهانه سلح اورده وتمام قومندانان وافرادش زیاد ترازقبل مسلح کرده تا اینکه فاز جدیدی ونیرنگ جدید را بکار بیندازد.
۱.جای بجای قمندانان وافراد این حزب تبهکار رادرمیان پولیس ملّی اردومّلی وارتش ملّی.
۲.ترور افراد کارامد باقی اقوام افغانستان واهسته اهسته حزف باقی اقوام از میان دولت.
۳.جاه بجای تمام تفنگ داران وقمندانان این حزبدرميان نظام درشمال افغانستان ،وجنگ کشتن تمام نظامی وکاری باقی اقوام افغانستان غیر از پشتون.
باید ملّت وتمام اقوام افغاستان هوشیار باشد،که هر خیانت کار وقاطل دردولت محمداشرف غني احمدزي ارتفاه وظیفه مییاند یاسفیر یا درجای دیگر تبدیل میشود علّتش پلان شوم اشرف غني است،و اوردن قاطل تمام ملّت افغانستان گل بدین.
علّت امدن گل بدين حکمت ياردردولت اشرف غني چنين است.
ق.ناصری.

>>>   زنده باد حکمتیار
از الف تا ی در ارگ برایش چاپلوسی کردند لیکن حکمتیار مردانه وار حتی نام شانرا به زبان نگرفت

>>>   برای چه مثلا چاپلوسی کردن مگر این آقا با بار سنگین از گناه دوباره برگشته مگر که است که مردم برایش چاپلوسی کردن.این چاپلوسی نیست. آنها ی که از .وی استقبال نمودند .وطن پرست مردم و کشور خود را د وست دارد و تلاش می کنند صلح را به کشور خود حاکم کنند

>>>   این که گل بیدین است هر مخالفین که بخواهد به دولت بپيوندت از طرف دولت و مردم رنجدیده ما مورد استقبال گرم قرار میگیرند.حتی در زمان حکومت نجیب هم همینطور بود. بعضی از آدم های نادان برای این که زخمی زبانی خود را بزند به این استقبال میگویند چاپلوسی

>>>   حکمتیار می فهمید که در افغانستان کسی نیست که حمایت اش کند سرباز های پاکستانی را با خوداش آورده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است