حکومت باید در سیاست خود اصلاحات بیاورد
حکومت به خاطر این مردم و خدا، در سیاست کادری خود تجدید نظر کند. هر کس تلاش کند که ملت را منزوی کند، خودش منزوی می شود. اگر کشور به نام اقوام و سمت ها تقسیم شود، سرنوشت هر بخش جز غلامی چیز دیگری نخواهد بود 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۵۰    ۱۳۹۶/۲/۱۱ کد خبر: 132515 منبع: پرینت

حکومت به خاطر این مردم و خدا، در سیاست کادری خود تجدید نظر کند. هر کس تلاش کند که ملت را منزوی کند، خودش منزوی می شود. اگر کشور به نام اقوام و سمت ها تقسیم شود، سرنوشت هر بخش جز غلامی چیز دیگری نخواهد بود.

مراسم بزرگداشت از 25 سالروز پیروزی مجاهدین، در هشتم ثور امروز دوشنبه 11 ثور 1396 با حضور اشخاص برجسته کشوری در کابل برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، عبدالرب رسول سیاف، از رهبران جهادی پیشین و رییس شورای حراست و ثبات در این مراسم در خصوص مجاهدت مجاهدین گفت: دشمنان، ما را اشرار می خواندند، آنها در جهنم دنبال ما می گردند اما بشارت خدا است که ما اهل دوزخ نیستیم.

سیاف گفت: کسانیکه در برابر قرآن قرار می گیرند و عقیدتا در برابر آن می ایستند، کافر به خدا و قرآن هستند و از دین خارج هستند. اگر نام مجاهد از این ملت دور یا به انزوا کشیده شود، آن روز است که می فهمید که خط دفاعی این ملک می شکند و شغال ها و موش های بیگانه سرازیر می شوند. این مجاهدین هستند که رویشان را غبار گرفته اما به دفاع می پردازند و ما در نتیجه قربانی آنان محافل دایر می کنیم.

این رهبر پیشین جهادی، خطاب به رسانه اظهار کرد: دوستانه از رسانه ها خواهش می کنم که برای ارج گذاری به مقام شهیدان در اخبار خود اعلام نکنند که از اردوی ملی چه تعداد تلفات یا کشته داشته ایم بلکه بگویند که این تعداد شهید شده اند.

وی، خطاب به مخالفین کشور گفت: باید به مخالفین کشور خود بفهمانیم که به گپ مفتی های خود که به آنها سند ساختگی جنت را می دهند، بازی نخورند به آنان می می گویم که کاری که به نام جهاد می کنند، قطعا جهاد نیست. کسی که زندگی را بر مردم سخت می کند، راه ها را بند می آورد و دست به کشتار زن و کودک و طفل می زند اینها جهاد نیست و بازی خورده اند.

سیاف بیان کرد: در دین آمده است که زن، طفل و پیرمرد را نکشید اما کدام موارد در جهاد اینها عملی شده است؟ اگر بخاطر خدا این عمل را ترک نمی کنند حداقل به کارشان جهاد هم نگویند چرا که جهاد قداست و عظمت دارد و مخالفین متوجه باشند که اگر این کارها به حق بود کدام یک از صاحبان فکرشان و مفتی هایشان واسکت انتحاری پوشیده اند و خود را انفجار داده اند؟ حتی یک نفرشان هم این کار را نکرده است.

این رهبر پیشین جهادی، درباره همسایگان تمویل کننده مخالفان کشور بیان کرد: وقتی همسایه ای مریض و ناتوان است، کمال بی مروتی است که بر سرش حمله شود. امروز ملت ما ناتوان و زخمی است و در این فرصت حمله از هر طرف ناجوانمردانه است و تمام همسایگانی که دشمنان ما را تغذیه می کنند، بشنوند که تاوان آن را بیست برابر خواهند داد.

وی افزود: به تمام همسایه ها و مخصوصا به همسایه شمال می گویم که جنگ بس است، یکبار سرشکسته از این کشور خارج شده اید و همین باید برایتان کافی باشد چرا که جنگ دوباره نه به خیر شما است و نه به خیر منطقه و سرانجام به این منجر می شود که ملت بخواهد تاوان جنگش را پس بگیرد و دیگر کوتاه نیاید.

سیاف، در انتقاد به اعضای ستون پنجم در دولت تصریح کرد: هیتلر گفته بود "در هر کشور خسیس ترین و ذلیل ترین مردم کسانی بودند که در عرصه گرفتن ملک شان با من همکاری کردند" از اینرو کسانیکه با دشمن همکار و همراز هستند بفهمند که نه تنها دین و شرع و مردم، بلکه هیتلر هم آنان را ذلیل خوانده است.

وی خطاب به حکومت گفت: همیشه اعلام کرده ایم که در صدد براندازی نظام نیستیم و بی نظامی را روا نمی دانیم اما از این می ترسیم که اگر خود را اصلاح نسازند فاجعه بار است. از سوراخ ها و درزهایی که داخل کشتی حکومت ایجاد شده، سرانجام آب بالا خواهد آمد و خشک و تر را غرق می کنند. اینها در نظرشان تجدید کنند که به خیر همه، منطقه و دنیا است.

این رهبر جهادی پیشین کشور، در همین مورد ادامه داد: حکومت به خاطر این مردم و خدا، در سیاست کادری خود تجدید نظر کند. افغانستان مملو از مردم و شخصیت های توانمند است. همان کسانیکه توانایی دفاع دارند چرا باید به جرم مجاهد بودن به انزوا کشیده شوند؟ هر کس تلاش کند که ملت را منزوی کند، خودش منزوی می شود.

سیاف گفت: اینها باید صدای ملت را بشنوند. امروز بدلیل بیکاری جوانان کشور در دریاهای مدیترانه غرق می شوند و در بند های آلمان و استرالیا زندانی می شوند. حکومت بجای اینکه از بیرون کشور افراد را جذب کند و با هزینه گزاف به کرسی بنشاند با همان پول یک نفر می توان برای 20 جوان شغل ایجاد کرد و از رفتنش جلوگیری کرد. به این ترتیب است که ملت در کنار دولت خود می ایستد.

وی گفت: حکومت ها شکست می خورند اما در تاریخ ملت افغانستان کلمه شکست نوشته نشده است و در مواجهه با هر اشغالگر در ختم آن پیروزی نوشته شده است.

سیاف، خطاب به روشنفکران، رسانه ها و عوام افزود: باید صدای همه، صدای افغانستان واحد، ملت واحد و کشور واحد باشد چرا که اگر کشور به نام اقوام و سمت ها تقسیم شود، سرنوشت هر بخش جز غلامی چیز دیگری نخواهد بود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سیاف
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   يك جيز را خيلى درست و واقيعت كفتيد!! " در هر كشور خسيس ترين و ذليل ترين مردم كسانى بودند كه در عرصه كرفتن ملك شان با من كمك كردند"!
حالا مردم با شما جه كنند!!! مكر هيتلر بايد اين كلمات را هم أضافه مىًكرد!! خاين ترين، وطنفروش ترين، حريس ترين، وغيره وغيره ....

>>>   همه حرف های استاد گرانمایه عین حقیقت است خداوند عمر وصحت با سعادت نصیب تان سازد > سال های پیش از 1371خیلی برداشت نادرست داشتم از استاد> اما حالادر طی 20 سال متوجه شدم که درست ترین وبهترین سیاست از استاد سیاف است
ر

>>>   سیاف صاحب!
"شغال ها و موش های بیگانه" مانند بن لادن، جنرال حمیدگل پاکستانی و هزاران قاتل و تروریست عرب را با "مهمانان جدید تان" شماباین کشور سرازیر کردید!!!!

>>>   سلام ودرود برشهداي افغانستان و تمام ملّت افغانستان.
اقای فورفیسور سیاف فقط یگ سوال؟
شما اولین دین وهابی وعقاید وهابی را که امروز دردنیاه بدنام و زيادترین کارهايش بدین اسلام ارتباط ندارد،شما همرای بین لادن ،وآی ایس ای پاکستان وغیره را افتخارانه درافغانستان اوردید.
واولین وهابی افغانستان شما هستید وحالا وجداناً باشما چه نام گزاشت؟ فریب کار یا ....؟
ناصری

>>>   حکومت به خاطر این مردم و خدا، در سیاست کادری خود تجدید نظر کند. هر کس تلاش کند که ملت را منزوی کند، خودش منزوی می شود. اگر کشور به نام اقوام و سمت ها تقسیم شود، سرنوشت هر بخش جز غلامی چیز دیگری نخواهد بود
ع

>>>   سیاف داد ازاسلام،وجهاد میزند درصدراسلام ببینید مردان راه خدا تمام زنده گی ، دارائی وسرهایشان را شان وقف دین واسلام کردن،مردم مسلمان ودیندار افغانستان در راه خدا ودین اسلام ازهیچ چیز دریغ نکردن اما ایت مسلمان نما بنام جهاد تمام هستی ودارای این ملک را برباد دادند تحت نام جهاد ملک ووط را برای غول جهان خوارجهان امریکا ودشمن دیرینافغانستان انگلیس داده وپایگاه اجانب ساختند باز با آن ریش دراز خود که ازخون ملت خودش ودارودسته اش صاحب قصر ها شده وپول پیسه که دها مستفی به حسابش نمیرسید ازکجاه کرده اگر جهاد کرده پول ازکجاه شد اگرتجارت کرده جهادچه کرده س است مردم فریبی دیگر مردم خسته شده اند شرم هم بکاراست قلندرکابلی

>>>   استاد سیاف درانتخابات سال 1393 جایگاه خودرا میان مردم اففانستان دریافته است
ودرتماماکشور چهارفیصد رای مردم که انهم
3 فیصد ان تقلب بوده ازان خود کرده پس با توجه به محبوبیت میان مردم سخن رانی کند نه تنها به چند تن مفسدین که ازچوکی هادورشده ودوباره درصدد ان است جای شرم به یک رهبراست که عکس العمل مردم رادیده وبازخود رارهبر فکرمیکند.

>>>   هزار مولانای ترورست پضل رحمن سمیع ال اس آی فدای یک تارموی استاد سیاف واقعا یگانه عالم دینی است که هم در سیاست وارد است وهم حق وطن ومردمش را میداند وهم بهتر از هرعالم دیگر وارد درمسایل دینی است به استاد سیاف افتخار میکنیم

>>>   یگانه زعیم جهادی که در طول سالیان به صراط المستقیم روان بوده همین عالم دینی جید ما لاستاد سیاف بوده نه فریب قوم بازی راخورد نه سیاست بازان پله بین وابن الوقت مانند کوه در خطش استوار وثابت ماند

>>>   خداومدهمگی راهدایت نیکی بدهد .یک صلح سرتاسری به کشور ما .

>>>   میگویند که خداوند مهربان است و هر شخص به وقت و زمانش جزا میدهد اما خداوند بزرگ زنان مردان و کودکان را بامرمی مین و واسکت انتحاری سیاف و یارانش جزا داد اما خود سیاف و یارانش را جزا نداد......

>>>   اصلاحات درین "حکومت"؟ مانند اصلاح در ریش بنیادگرایان ممکن نیست!!!!!!

>>>   "یگانه زعیم جهادی که در طول سالیان به صراط المستقیم روان بوده همین عالم دینی جید ما لاستاد سیاف بوده نه فریب قوم بازی راخورد نه سیاست بازان پله بین وابن الوقت مانند کوه در خطش استوار وثابت ماند"

اگر صراط المستقیم دزدی، قتل،غارت، غصب مال و زمین مردم، ساختن شهرکها در زمین دولت و فروش آن بالای مردم، ویران کردن بخشهای مختلف شهر کابل و قتل هزاران شهریان کابل و غیره جنایات باشد، خدا سگ ما را از ان نگاه کند!!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است