رویدادها و تحولات عراق در نهم ماه ثور 96
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۵۱    ۱۳۹۶/۲/۹ کد خبر: 132401 منبع: پرینت

** خیری بوزانی مسوول امور اقلیت دینی ایزدی ها در عراق، اعلام کرد که نیروهای امنیتی عراق توانستند 36 تن از ایزدی ها را که در بین آن ها 27 کودک وجود دارد، از دست گروه تروریستی داعش در استان نینوا در شمال عراق نجات دهند.
تمامی این ربوده شدگان از اهالی منطقه سنجار در غرب موصل از توابع استان نینوا در شمال عراق هستند.

** براساس بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع عراق در شامگاه جمعه، طی عملیات نیروهای عراقی در منطقه مطیبیه واقع در استان صلاح الدین عراق دستکم 50 تروریست داعشی به هلاکت رسیدند.

** هشام الدین حسین وزیر دفاع مالزیا هشدار داد که باقیمانده گروه تروریستی داعش احتمالا به دریای سولو چشم دوخته اند تا این منطقه را به عنوان پایگاه جدید خود پس از شکست در عراق و سوریه مورد استفاده قرار دهند؛ هرچند اطلاعات معتبر و قابل اعتمادی دریافت کرده ایم که تاکنون این پایگاه شکل نگرفته است.
گروه تروریستی ابوسیاف از جمله متحدان داعش که آموزش برخی افراد گروه تکفیری داعش را بر عهده دارد، هم اکنون در جنوب فیلیپین و دریای سولو فعال است و علاوه بر آدم ربایی های زیاد برای باج گیری در منطقه، تهدیدی برای امنیت تجارت در این بخش از آب های این دریا محسوب می شود.

** براساس اعلام سعد معن سخنگوی وزارت داخله عراق، در عملیات تروریستی شامگاه جمعه که عامل انتحاری موتر بمب گذاری شده را به سمت یک پاسگاه راهنمایی و رانندگی در بخش الرصافه در شرق دجله هدایت کرد، 4تن کشته و 5 تن دیگر زخمی شدند که یک افسر پولیس ترافیک عراق نیز در میان کشته شدگان است.

** رییس ستاد مشترک ارتش عراق روز جمعه با اعلام این خبر که طی سه هفته آینده بخش غربی موصل را از اشغال تروریست ها آزاد می کنیم, گفت که بر اساس اطلاعات به دست آمده ابوبکر البغدادی سرکرده داعش در منطقه مرزی عراق و سوریه پنهان شده است.

** آیت الله محمد تقی المدرسی مرجع شیعی ساکن عراق در بیانیه هفتگی خود، از دولت ترکیه که هفته گذشته ارتفاعات شمال عراق در سنجار را بمباران کرد خواست تا بطور جدی از دخالت در امور داخلی عراق اجتناب کند.

** نیچروان بارزانی نخست وزیر دولت اقلیم کردستان عراق، روز جمعه در حاشیه نشست انجمن آتلانتیک در استانبول با رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه دیدار و گفتگو کرد.
این دیدار در شرایطی صورت گرفت که جنگنده های ارتش ترکیه بامداد سه شنبه اقدام به بمباران هوایی مناطقی در ارتفاعات سنجار کردند که بر اثر آن شماری از نیروهای پیشمرگه کشته و زخمی شدند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عراق
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است