بازگشت پرنده های مرگبار آمریکا به آسمان پاکستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۴۴    ۱۳۹۶/۲/۹ کد خبر: 132394 منبع: پرینت

ماه ها پس از توقف نسبی حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به خاک پاکستان، روز چهارشنبه گذشته دست کم هفت نفر در اثر حمله یک فروند پهپاد آمریکایی به مناطق شمال غربی پاکستان کشته شدند.

رسانه های پاکستان روز جمعه اعلام کردند این حمله در یکی از مناطق 'وزیرستان شمالی' از جمله مناطق قبایلی پاکستان در نزدیکی مرز افغانستان رخ داده است.
گفته می شود در این حمله، یک واحد منزل مسکونی که شبه نظامیان گروه تروریستی طالبان در آن استقرار داشتند، هدف قرار گرفته است.

این دومین حمله پهپادی آمریکا به خاک پاکستان از زمان آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ است. حدود یک ماه و نیم پیش نیز دو نفر در مناطق قبایلی پاکستان در اثر حمله یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکا کشته شدند.

حملات پهپادی آمریکا به خاک پاکستان از سال 2004 در زمان جرج بوش رییس جمهوری وقت آمریکا آغاز شد و در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما شدت گرفت.
طی دوسال گذشته، حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به خاک پاکستان تقریبا متوقف شده بود. پایگاه این پهپادهای شکاری در افغانستان مستقر است و آمریکا با استفاده از خاک افغانستان، نقاط مختلف مرزی پاکستان را هدف قرار می دهد.

آمریکا مدعی است این حملات با هدف از بین بردن تروریست ها و شبه نظامیان انجام می شود اما روایت شاهدان عینی ساکنان مناطق شمال غرب پاکستان حاکی است حدود 80 درصد قربانیان این حملات، از افراد بی گناه و ساکنان عادی این مناطق هستند.

دولت پاکستان در سال های گذشته بارها مراتب اعتراض خود را نسبت به انجام حملات پهپادی آمریکا به خاک آن کشور اعلام کرده و آن را نقض صریح تمامیت ارضی پاکستان دانسته است. با این وجود، واشنگتن بدون توجه به اعتراض های اسلام آباد، هربار که اراده کرده، اقدامات تجاوزکارانه به خاک پاکستان را تکرار کرده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاکستان
آمریکا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است