تا به خود آمدیم، دیدیم افغانستان را خراب کردیم
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۳    ۱۳۹۶/۲/۹ کد خبر: 132380 منبع: پرینت

در یک بحث گفتم آمریکایی ها در جنگ سرد شوروی ها را شکست دادند و باعث شد که ارتش شوروی از افغانستان بیرون شوند.

یکی از دوستان مجاهد ناراحت شدند و گفتند شوروی ها را ما شکست دادیم، اصلا ما با نیروی ایمان کرملین را بر سر گورباچف خراب کردیم و تکه تکه شان کردیم و کشورهای آسیای میانه هم باید مدیون ما باشند که استقلال پیدا کردند و چون ما زیاد زور زدیم همه دنیا مانده بودند که ما اینهمه زور را از کجا پیدا کردیم.

بعد متوجه شدیم که ما خیلی زور داشتیم که خودمان از اینهمه قدرت بی خبر بودیم، به همین خاطر برای تخلیه زورمان با هم زور زدیم، اینقدر که تا به خود آمدیم دیدیم افغانستان را خراب کردیم، ولی چون ما شوروی ها را با دستان خالی نابود کردیم همه دنیا فهمید ما چه اعجوبه هایی هستیم به همین خاطر امریکایی ها آمدند افغانستان تا از ما یاد بگیرند که چطور زور بزنند.

تا آنها نیز بتوانند روسیه و کوریای شمالی و ایران را با نیروی ایمان نابود کنند.

مهدی ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
8 ثور
روسیه
نظرات بینندگان:

>>>   از گرباچف پرسیدند ازکی میترسی؟
گفت از گاو >چون زوردارد اما عقل ندارد
ر

>>>   اکنون زوزبزنید تاکشورهای همسایه راهم به اسلام امریکایی دعوت کرده تحویل امریکانمایند.
خام خیال

>>>   حكمتيار حكومت رولا غنى را مى پذيرد و تحت درفش و غرش هوا پيما هاى امريكاى ها مى خواهد زيست كند ، اما حكومت مجاهدين و همفكران خود را قبول نداشت و براى تخريب حاكميت مجاهدين بيش از هزار ها انسان كابلى را به قتل رساند . مگر رولا و غنى ، مسلمان تر از شهيد مسعود و ربانى اند ! بديهى است كه حكمتيار فاشيست حاكميت تاجيكها را بد تر از حاكميت عيسوى ها و كمونيست ها تلقى مى كرد و مى كند.
من از همين جا به عبدالله ، عطا و هر تاجيكى كه با هر بهانه و دليلى از حكمتيار استقبال مى كنند لعنت مى فرستم و اينها را هم دست جنايات و خيانت هاى حكمتيار مى دانم ، باور دارم كه هر انسانى با شرفى اين حقيقت را مى داند.
تاجيكان نبايد به خايين هاى صف خود بيش از اين فرصت دهند ورنه در انتظار توهين تاريخ باشند.
Najib Salam

>>>   ايا روز تاجيك از اين بدتر ميشود كه جوان ان بخاطر نبود اعتماد و ترس از معامله از بزرگ خود حمايت كرده نتواند؟
من در مورد شما نمى دانم اما اين احساس را من دارم و فكر ميكنم شما هم در چنين موقعيتى هستيد . متاسفانه امروز به وضاحت ديده ميشود كه براى اكثريت تاجيكان نه داكتر عبدالله ، نه استاد عطا ، نه احمد ضيا، نه قانونى... هيچ كدام قابل اعتماد نيستند. چون هر كدام به نوعى اعتماد مردم را از دست دادند. اينها بعضى شان به دفعات معامله كردند، بعضى انها مشكوك عمل كردند، بعضى انها ظرفيت و رهبرى نشان ندادند، بعضى خيانت كردند ...
هيچ كدام نتوانستند ان اعتماد را كه مردم ميخواست جلب كنند. اينها رهبرى مردمى نه بلكه براى يك ولايت ، معاونيت، يك حزب كوچك، يك تشكيلات كوچك ممكن خوب باشند اما مطمناً تا همين حال نتوانستند تشكيلاتى را بوجود بياورند كه ان تشكيلات بتواند جوان تاجيك را جذب كند و قانع سازد كه با اين استراتژى و ديد دراز مدت ميتواند به جاى رسيد و معامله يى در كار نخواهد بود.

>>>   Raheel
غنی تا میتواند عمل قومی و قومگرایی می کند و حق دارد چنین کند، اما هیچکسی حق ندارد در مورد چنین اعمالی صحبت کند. یعنی فومگرایی کردن سراپای نظام را در خدمت خود و قوم خود قرار دادن مساله یی نیست، اما اگر کسی بر این قومگرایی رذیلانه و غدارانه اعتراض کرد و در موردش شکایت داشت، ناروا می کند و حق ندارد؛ بلی؟!
غنی مانند سلفش، تره کی، فرمان صادر می کند. حرف نمی شنود. اعتراض برنمی تابد. خط و و نشان می کشد. تهدید می کند.
من شرایط کنونی برای مردم مان را درست و راست همانند دوران حاکمیت حزب خلق و خفقان دستگاه امین-تره کی می دانم.
هرگونه اعتراض، افشاگری، شکایت، توضیح و فریاد از اینهمه نابکاری در این حکومت روا، به جا، ضرور و مشروع است؟ خاموشی در برابر ظلم، گناه است!

>>>   حکمتیار هم حکومت متمرکز و مقتدر می خواهدسر های تمام فاشیست ها از یک یحن بیرون می شود و می گویند خکومت متمرکز و مقتدر قبیلوی ضرورت است . یعنی خاکمیت عام وتام قبائیل پشتون چه زی ها باشد چه طالب و داعش !
ف -ش -جوزجانی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است