بازی سیاسی در افغانستان بر محور قومی استوار است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۴    ۱۳۹۶/۲/۹ کد خبر: 132358 منبع: پرینت

هنر بازی سیاسی در بخش داخلی سران حکومت وحدت ملی امروز در افغانستان بیشتر روی محور قومی و تضاد بدست آوردن قدرت و ثروت از هر راه ممکن می باشد.

حتی با ریختن خون هزاران هزار انسان این سرزمین میان شاخه هایی تباری پشتون (غلجایی و درانی) که بیشتر غلجی ها برای تحول و تداوم هژمونی خود و نصب گسترده ای عناصر از این تبار (غلجی ها) در کرسی هایی محور قدرت در نظام و بخش اقتصادی با لابی گری هایی خیلی موثر بیرونی به ویژه غرب و حالا نگهداری توازن غرب و شرق در سیاستگذاری ها بر محور خواست هایی که به منفعت خارجی ها بوده و کامیابی هایی را برای راضی ساختن بیرونی ها در قبال داشته است.

با از همپاشی اقوام چون تاجیک، ازبیک و هزاره با آوردن مهره ای دیگر غلجی ها "حکمتیار" بر پایه ای تاثیر گذاری بیشتر کسب قدرت و شعار تحول و تداوم غلجی ها در اصل جامعه عمل پوشیده و دارد به سمت و سوی دیدگاه ای خیلی متاثر از روادید تاریخی و حس انتقام جویانه و این دسته افکار اشرف غنی احمدزی و مشاوران ایشان موفقانه در حال اجرا می باشد.

اما تاجیک، هزاره و ازبیک یک قشر جدا در کنار پشتون هایی غلجایی و درانی هستند که به آسانی تا اینجای کار در راستای سهم شان در قدرت نیامدند و سخت مبارزه نموده اند که حالا دارند بیشتر از هر زمانی دیگر روز به روز به حاشیه رانده می شوند و جالب اینکه آب از آب تکان نمی خورد.

هر چند مردم به تنگ آمده اند دیده شود چه وقت به جنگ می آیند...؟

این در حالی است که رهبران هر سه تبار بیشتر متهم به معامله گری از آغاز روند سیاسی پیش آمده پسا طالبان تا امروز با کرزی و احمدزی نزد مردم به شمار می روند که همین ها مانع بزرگی در برابر آزادی خواهان مردمی از این وضعیت اند...

"فرزاد"


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
افغانستان
حکمتیار
نظرات بینندگان:

>>>   اين است جنرال اردوى ملى در خدمت يك تروريست ، هر تاجيكى كه در منطقه يى غير، سربازى و افسرى كند به مرگش نبايد گريست !


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است