حکمتیار: اکنون زمان صلح است و ما صلح می کنیم
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۱    ۱۳۹۶/۲/۹ کد خبر: 132347 منبع: پرینت

هيچکس نمي تواند بالاى افغانستانی ها با زور حکومت نمايد و طالبان به هیچ زمانی به این آرمان خود نمی رسند.

به نقل از پژواک، گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی در گفتگو با مقام های ولایت ننگرهار و اعضای حزب اسلامی گفته است که هر مجاهد و مسلمان که در راه آزادى وطن قربانى داده است، آرزوى بزرگ آنها اين است که جنگ خاتمه يابد و در کشور صلح تامين گردد.

حکمتيار گفته است که بيگانگان نمي توانند براى ما صلح بياورند، ما بايد ازطريق مذاکرات بين الافغانى به جنگ موجود نقطه پايان بگذاريم وبراى تامين صلح دايمى کار نماييم.

به گفته وی، درکشور بايد يک نظام مرکزى قوى مطابق خواست مردم بوجود آيد که براوضاع حاکم باشد چرا که جنگ راه حل نيست ،اگرجنگ به خیر افغانستان و اسلام باشد ما جنگ را ادامه مي داديم.

حکمتیار بیان کرده است که "ضرورت به جهاد بود، جهاد کرديم و متجاوزين را شکست داديم اکنون زمان صلح است ، افغانستان بيشتر از همه به صلح نياز دارد به همين منظور ما صلح نموديم ."

وی خطاب به طالبان گفته است که اگر براستى دل تان به اين ملت درد مي کند از جنگ دست بکشيد و صلح نماييد و در تمام پروسه ها ى ملى سهم اساسى بگيريد.

رهبر حزب اسلامی افزوده که "ما يک نظام مرکزى حاکم مى خواهيم، دل و دلبازی و خودسرى نمى خواهيم، نظامى مى خواهيم که ملت تحت آن جمع شوند و ممثل ارده ملت باشد".

وى بیان می کند که " اختلاف ما با طالبان اين است که آنها با زورحکومت مى نمايند و ما اين را نمى پذيريم ، دردنيا هرقدرتى که در پشت شما قرارداشته باشد نمى توانيد بالاى افغانستانی ها حکومت نماييد ونه کسى اين را با شما مى پذيرد ."

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکمتیار
نظرات بینندگان:

>>>   زمان صلح سی سال قبل بود او ....نکردید

>>>   Bagramyan
گلب الدین در نشستی در جلال آباد گفت: آمدم تا دولت مرکزی را تحکیم و تقویت ببخشم!؟
از نگاه من، منظور گلب الدین از تقویت و تحکیم دولت مرکزی به معنی و مفهوم تحکیم و تقویت حاکمیت سنتی قبیله ایی در افغانستان خدا داد است!

>>>   حکمتیار گفته است که گذشته را ما فراموش میکنیم.
آیا شهروندان کشور گذشته حکمتیار را فراموش می کنند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است