رویدادها و تحولات آمریکا در هشتم ماه ثور 96
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۴    ۱۳۹۶/۲/۹ کد خبر: 132340 منبع: پرینت

** برجسته ترین مبحث سیاسی روز پنجشنبه هفتم ماه ثور تغییر موضع سریع ترامپ در مورد تهدیدها مبنی بر خروج از معاهده نفتا بود در حالی که چهارشنبه مقام های کاخ سفید فاش کردند رییس جمهوری آمریکا پیش نویس فرمان ویژه ای را با هدف خروج از معاهده تجاری نفتا آماده کرده و در صدد است تا قبل از صدمین روز ورودش به کاخ سفید این تصمیم را عملی کند، او در یک پیام توییتری نوشت که در پی تماس تلفنی با رهبران کشور های مکزیک و کانادا در تصمیم خود تجدید نظر کرده و به پیشنهاد این رهبران در نظر دارد قبل از اجرای این تصمیم با آنها مذاکره کند.

**کشمکش ها و مجادلات قانونگذاران آمریکایی بر سر بودجه پیشنهادی ترامپ به کنگره کشورش همچنان ادامه دارد در حالیکه بیش از 48 ساعت به تعطیلی دولت آمریکا در نتیجه عقیم ماندن این لایحه نمانده کنگره آمریکا امروز طرح بودجه موقتی را به رای گیری گذاشت تا به این ترتیب در صورت به درازا کشیدن بررسی لایحه پیشنهادی ترامپ از تعطیلی دولت آمریکا جلوگیری کنند.

** در ادامه جنجال های مربوط به تماس و ارتباط مایک فلین مشاور امنیتی مستعفی ترامپ با دولت های خارجی از جمله دولت روسیه، اعضا کمیته نظارت مجلس آمریکا فاش کردند که وزارت دفاع آمریکا تحقیقاتی را به منظور روشن کردن اینکه آیا فلین با گرفتن پول از دولت های خارجی قوانین این کشور را زیر پا گذاشته است یا نه آغاز کرده اند.

** شبکه خبری سی بی اس نتایج نظر سنجی تازه‌ای را منتشر کرد که نشان می دهد مردم آمریکا خوشبینی و امیدواری بیشتری در مورد مبارزه نیروهای کشورشان با داعش پیدا کرده‌اند اما در عین حال گفته‌اند که نگاه آن‌ها به بحران سوریه و احتمال حل این بحران پس ازحمله موشکی آمریکا به این کشور تغییر نکرده و امید چندانی به حل این بحران ندارند.

** ترامپ که از ابتدای رقابت های انتخاباتی خود با قاطعیت گفته بود از حضور نظامی در سوریه و یا اعزام نیروهای بیشتر به عراق امتناع خواهد کرد اختیارات تازه‌ای را به سران پنتاگون داد تا در مورد شمار نیروهای مورد نیاز این کشور در سوریه و عراق تصمیم گیری کنند.
این تصمیم در حالیکه اکثر فرماندگان نظامی آمریکا بر ضرورت افزایش تعداد نیروهای آمریکایی در هر دو کشور اصرار می ورزیده اند عملا به معنی صدور مجوز نیروهای بیشتری به این کشور ها و حضور گسترده تر نظامی در منطقه خواهد بود.

** فرمانده نیروهای آمریکایی در منطقه اقیانوس آرام در نشست شهودی در مقابل کمیته تسلیحات سنای کشورش مدعی شد که کره شمالی به رغم تبلیغاتی که به راه انداخته از توانمندی هایی که مدعی است برخوردار نیست و سیستم دفاع موشکی آمریکا در آب‌های کره قادر خواهند بود در صورت تعرض‌های ‌کوریای شمالی علیه ناوگان ویژه آمریکا در این آب‌ها موشک‌های این کشور را نابود کنند.
وی در عین حال به این نکته نیز اشاره کرد که به نظر او پیونگ یانگ بزودی از توانایی هدف قرار دادن خاک آمریکا با کلاهک های هسته ای برخوردار خواهد بود اما به روشنی نگفت که در چنین صورتی آیا آمریکا توانایی مقابله با این حملات را خواهد داشت یا نه.

** رییس جمهوری آمریکا که هفته گذشته فرمان تحقیقاتی را در مورد زیان‌های ناشی از ورود فولاد خارجی به این کشور صادر کرده بود فرمان مشابهی را در مورد آلومینیوم وارداتی به آمریکا صادر کرد و به این ترتیب پیش بینی می شود که به زودی از ورود این فلز نیز به آمریکا جلوگیری شود.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است