چرا امریکا، طالبان را گروه تروریستی تلقی نمی کند؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۷    ۱۳۹۶/۲/۸ کد خبر: 132337 منبع: پرینت

چرا امریکا، طالبان را گروه تروریستی تلقی نمی کند؟
چرا برای امریکایی ها، حمایت پاکستان از طالبان قابل پذیرش و حمایت روسیه از طالبان بسیار نگران کننده و غیر قابل تحمل است؟

در حالیکه هفده سال می شود امریکایی ها درگیر جنگ با طالبان به نام جنگ با تروریزم هستند و هزاران نیروی شان در این جنگ کشته و زخمی شده اند، اما واشنگتن، طالبان را به عنوان گروه تروریستی نمی شناسد و حاضر نیست تا این تروریستان را شامل لیست گروه های تروریستی کند.

به همینگونه، امریکایی ها در این هفده سال چشم خود را در واقع بر حمایت پاکستان از طالبان بستند و به هیچ واکنش جدی و بازدارنده در برابر پاکستان متوسل نشدند تا مانع حمایت زمام پاکستانی ها از تروریستان طالب شود.

اما حالا امریکایی ها به شدت بر سر رابطه و حمایت روس ها با طالبان، حساسیت و بی صبری نشان می دهند و سیاست روس ها را در این مورد مغایر قوانین بین المللی و غیر قابل پذیرش تلقی می کنند.

محمد اکرام اندیشمند


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   همان اشراریکه می گفتند ما .... هستیم وبرضد شوروی می جنگیم امروز به پابوسی پوتین میروند

>>>   نزد امریکا شورای نظار و طالب یکی است. ولی طالب یک اندتزن بهتر از شورای نظار است. که دزدی نمیکند. اختطاف نمیکند. اګر در ګروهی ترورستی شامل کند اولتر دزدان نظاری را میکند. چون طالبان یک ګروهی سیاسی قویتر از پنچرمین ها است. که به دنیا معلوم است.

>>>   Bagramyan
گلب الدین در نشستی در جلال آباد گفت: آمدم تا دولت مرکزی را تحکیم و تقویت ببخشم!؟
از نگاه من، منظور گلب الدین از تقویت و تحکیم دولت مرکزی به معنی و مفهوم تحکیم و تقویت حاکمیت سنتی قبیله ایی در افغانستان خدا داد است!

>>>   اگر خمایت روسها از طالبان به اثبات برسد شاید امریکا طالبان را تروریست بخواند.غیر از او خاطر روی پاکستان (غلام وفادارش) کی طالبان را تروریست می خواند.طالبان هم نوکر خوب نوکر امریکا است .حکمتیار را ببینید بالاخره به حکومت ساخت امریکا صلح کرد .
ف-ش - جوزجانی

>>>   من مثل سایرین از حکومت قبیله متنفر نیستم ازبسکه رنج اشغال وتجاوز را با گوشت وخون خود لمس نموده ام هرکه بیاید وحاکمیت وقدرت ملی را تحکیم بخشد ازان حمایت وپشتیبانی مینمایم بشرط این که استقلال وحاکمیت ملی را استحکام بخشد ودست.... بیگانه هارا ازین کشور دور نماید وقتی تاریخ احمد شاه بابای کبیر را میخوانم ویاکار نامه های میرویس خان هوتک را مطالعه مینمایم وشهامت های وزیر محمد اکبر خان را می شنوم به انها افتخار مینمایم وبه افغان بودن خود میبالم اما وقتی قصه های شاه شجاع وببرک کارما وتره کی وکرزی وغنی وحکمتیاررا ورق میزنم وارتباط انها را با خارجی ها وسازمانهای استخباراتی جهان میدانم از خود وافغانیت وانسانیت منزجر گردیده از تاریخ انسانیت خسته میشوم ازینرو به همه هم میهنان پیام میدهم که به دنبال قوم گرای وقبیله گرای نباشند هر که از هر قوم وقبیله که وطن را ازاد نماید واستقلال را به کشور باز گرداند ازان حمایت وپشتیبانی کنند وبا انهای که در گرو دشمن اند ووطن فروش وخاین باشد ازان نفرت داشته باشند
تبنگ چی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است