ترکیه جنرال دوستم را با گلبدین تعویض کرد!
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۱    ۱۳۹۶/۲/۸ کد خبر: 132336 منبع: پرینت

افشا سازي تازهِ، نيويارك تايمز!
رييس جمهور غني دو مرتبه، در مورد تبعيد جنرال دوستم با رجب طيب اردوغان رييس جمهوري تركيه حرف زده و حتي يكبار، هوا پيماي تركي براي انتقال او در ميدان هواي كابل نشست كرد، اما جنرال حاضر نشد كه به تركيه برود.

شناخت و آشنایی قبلی گلبدین با اردوغان و سفر گلبدین به بهانه تداوی به ترکیه فرصت خوبی شد درحالیکه جنرال دوستم از قدرت به حایشه رانده شده و درحبس خانگی بسر می برد.

ترکیه و همکار نزدیک آن پاکستانی ها این مهره گرچه نا بکار گلبدین، ولی یک مهره مزدور وجاسوس شناخته شده چند جانبه را وارد میدان بازی کنند، گلبدین اینبار به حمایت ترکیه وارد میدان پیچیده ای بازی به حیث مهره ای ترکیه و پاکستان با مهره هایی امریکایی ها عرب ها و روس ها و هندی ها و ایرانی بازی خواهد کرد.

آینده نشان خواهد داد که این مهرهء سیاه جز بدبختی برای مردم کشورما چیز دیگری به ارمغان نخواهد آورد.

محمداسلم سلیم


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترکیه
دوستم
نظرات بینندگان:

>>>   شوراى نظار و جميعت جطور؟! انها فرشتكان صلح و قهرمانان اند؟! شما بد تَر از بيكانه هستيد تعصب جشم تان را كور و مغر تان را كدن كرده!!

>>>   خلیفه تا سالم بسیار یاوه سرایی کردی خداوند خودت وامثالت را حدایت نیکی کند تا مردم بیچاره از شر شما جارچیهای غلط و خودفروخته نجات پیدا کنند.

>>>   عقل سلیم در بدن سالم
اما میگیوند اردوغان از غنی خواسته مکاتب تحت سرپرستی فتح الله گولن را که بنام افغان ترک است به یک وزارت ترکی بنام تعلیم وقف تسلیم دهد > غ درمقابل گفته است: بشرطی این کار را میکنم که شما دوستم را وادارید که به ترکیه بیاید ودرانجغا بماند هردو طرف قبول کردند
ر

>>>   جنرال صاحب دوستم صد گلبیدین می ارزد

>>>   تر کیه در پی تشکیل امپراطور عثمانی ترک زبانان ،از بحیره مدیترانه تا سرحد مغولستان است.
گلبدین در پی تشکیل پشتونستان از ایالت پشتونخواه پاکستان تا سرحد آمو است.
روس ها کم از کم در پی حفظ نفوذ خویش در آسیای میانه هستند.
ایرانی ها در پی تشکیل خراسان از خلیج فارس الی تاجکستان و سمرقند و بخارا هستند.
درین میان بلوچ های هرسه کشور خواهان تشکیل بلوچستان هستند.
هند نیز خواهان حفظ نفوذ خویش در افغانستان، جهت جلو گیری از نفوذ پاکستان در افغانستان است.
امریکا میگوید که شما هر پلانی دارید دل تان، اما نقش قالین افغانی خواهد رفت، اما من ازینجا نمیروم، این که پلان های شما قابل تطبیق است و یا نیست، من تنظیم کرده نمیتوانم. اما یک چیز را برایتان میگویم که: بی احترامی به بزرگان عاقبت خوب ندارد، متوجه حرکات و رفتار خود باشید.

>>>   Raheel
غنی تا میتواند عمل قومی و قومگرایی می کند و حق دارد چنین کند، اما هیچکسی حق ندارد در مورد چنین اعمالی صحبت کند. یعنی فومگرایی کردن سراپای نظام را در خدمت خود و قوم خود قرار دادن مساله یی نیست، اما اگر کسی بر این قومگرایی رذیلانه و غدارانه اعتراض کرد و در موردش شکایت داشت، ناروا می کند و حق ندارد؛ بلی؟!
غنی مانند سلفش، تره کی، فرمان صادر می کند. حرف نمی شنود. اعتراض برنمی تابد. خط و و نشان می کشد. تهدید می کند.
من شرایط کنونی برای مردم مان را درست و راست همانند دوران حاکمیت حزب خلق و خفقان دستگاه امین-تره کی می دانم.
هرگونه اعتراض، افشاگری، شکایت، توضیح و فریاد از اینهمه نابکاری در این حکومت روا، به جا، ضرور و مشروع است؟ خاموشی در برابر ظلم، گناه است!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است