جنگ امروز، جنگی چند لایه و استخباراتی می باشد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۱    ۱۳۹۶/۲/۷ کد خبر: 132308 منبع: پرینت

همانگونه که همه‌ ما و شما می‌ دانیم جنگ امروزی، یک جنگ استخباراتی، پیچیده و چند لایه است که غلبه بر آن، نه با زور بازو، نه با تیغه‌ شمشیر و نه در جنگ رویاروی مقدور و میسر است چون در تمامی این بخش‌ ها، نیروهای امنیتی‌ مان دشمن را با شکست مفتضحانه مواجه ساخته اند و آنها بخوبی می‌ دانند که توان رویارویی را با نیروهای امنیتی ما ندارند.

اما پیروزی در این جنگ نامریی و بغرنج بستگی به هوشیاری، ذکاوت و نبوغ استخباراتی و اطلاع‌ رسانی تمامی نیروهای امنیتی، فعالین سیاسی و مدنی، احزاب و جریان های «ملی» دارد. چون ما و شما نه با افراد که با اشباح که قابل رویت نیستند، می‌ جنگیم و این اشباح ممکن است در هر جایی حضور داشته باشد.

مثلا در دفتر کار در پهلوی ما و شما و یا در مسجد و مدرسه یا ممکن در کابینه دولت و در نهادهای امنیتی از راس تا قاعده در تمامی سطوح ممکن حضور داشته باشند و سرگرم طرح‌ ریزی و سازماندهی فعالیت‌ های تروریستی زیر زمینی علیه سرباز، افسر، داکتر، انجینیر، دست فروش، کسبه کار و سایر فرزندان میهن‌ مان و یا پروژه‌ های عمرانی و غیره باشند.

بنابراین برهمه‌ ما و شما است تا در خصوص افراد و اشخاص پیرامون‌ مان چه در دفتر کار، چه در اجتماع، چه در صفوف نیروهای دفاعی و امنیتی، با زیرکی تمام دقت بیشتر را به خرج دهیم و بخاطر دفاع از مردم رنج‌ کشیده و مادر وطن و جلوگیری از ریختن خون بیشتر، اخلاقا و بخاطر ادای دین و مسوولیت ایمانی و وجدانی خویش، رفتار، کردار، ارتباطات آنان را زیر نظارت داشته تا جلو هرگونه دسایس شوم آنان پیش از وقوع فاجعه گرفته شود.

هارون معترف


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
افغانستان
نیروهای امنیتی
نظرات بینندگان:

>>>   كدام نبوغ نظامى؟ أيا جنك را بدون استخبارات قوى مى توان برد؟ نه! بس جه كونه اين اردو اجير مخاليفين را شكست مفتضحانه داده ايد؟ و در كجا؟ از همين خاطر هر روز ولايات و ولسوالى ها يكى بي ديكر سقوط وى كند.
برو آغا ....نكو!! هميشه مضامين ات كجً ، به مزه و افوات كرانه است!!
تو كدام عغده خاص مقابل افغانها دارى.

>>>   خطرناک ترازعملیات های تروریستی نفوذ استخبارات منطقه به بدنه دولت وامننیتی کشوراست .
دولت باید پاکسازی شود .نظارتهاوشفافیت هابیشترشود وهرگونه ارتباط بامقامات خارجی رسماکنترل وگزارش شود
شیوای بلخی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است