آمریکا و اسقرار سامانه ضدموشکی در کوریای جنوبی
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۴۱    ۱۳۹۶/۲/۷ کد خبر: 132283 منبع: پرینت

ارتش امریکا در تداوم تنش های میان این کشور و کوریای شمالی تجهیزات کلیدی سامانه های ضد موشکی خود را به نزدیکی شهر کوچکی در کوریای جنوبی منتقل کرده است.

وزارت دفاع کوریای جنوبی گزارش داد که ارتش آمریکا سه شنبه شب به وقت محلی تجهیزات سامانه های دفاع موشکی تاد را به منطقه ای در نزدیکی شهر سئونجیو در کوریای جنوبی منتقل کرده است.

بر اساس این گزارش، انتقال تجهیزات یادشده با همراهی بیش از 8 هزار مامور پولیس و نیروهای نظامی کوریای جنوبی صورت گرفته و شمار زیادی از ساکنین منطقه در اعتراض به این اقدام به تظاهرات و پرتاب کردن بطری های خالی آب بسوی کاروان حامل این تجهیزات پرداخته اند.

«کیم پونگ هوان» مسوول این معترضان با اشاره به این اقدام پنتاگون گفته است که ارتش آمریکا بطور کامل به سرنوشت مردم این منطقه بی اعتنا است و تهدید کرده که گروه های مخالف کره ای با همه توان به مخالفت ها و مبارزات خود علیه این اقدامات ادامه خواهند داد.

این اقدام پنتاگون در حالی صورت گرفته که افزایش تنش های میان آمریکا و کوریای شمالی سبب نگرانی های شدید در میان قانونگذاران آمریکایی شده و شماری از سناتور های آمریکایی قرار است روز چهارشنبه در همین باره با رییس جمهوری کشورشان دیدار و گفتگو کنند.

نامزد پیشرو ریاست جمهوری کوریای جنوبی از جمله مخالفینی است که تاکنون اعتراض قاطع خود نسبت به استقرار این سامانه ها در خاک کشورش را ابراز کرده و چنین اقدامی را سبب به خطر افتادن امنیت کوریای جنوبی و از میان رفتن جان شهروندان این کشوردانسته است.

این اقدام پنتاگون درست یک روز بعد از پهلو گرفتن زیردریایی های آمریکایی در آب های کوریای صورت گرفته است.

کوریای شمالی نیز همزمان با این اقدام ارتش آمریکا در هشتاد و ششمین سالگرد ارتش خلق این کشور به بزرگترین رزمایش نظامی خود دست زد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کوریا
آمریکا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است