گفتگو های کرزی هیچ کمکی به افغانستان نمی کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۶    ۱۳۹۶/۲/۶ کد خبر: 132265 منبع: پرینت

حامد کرزی بعنوان رییس جمهور سایه عمل می کند. او هر از گاهی از کشورهای منطقه و جهان دیدار و در جریان این سفرها با مقامات ارشد دولتی آن کشورها گفتگو می کند.

در تازه ترین مورد، آقای کرزی به مسکو رفته و در جریان این سفر با سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه دیدار کرده است. با آنکه شاید کدام قاعده نوشته شده در مورد اینکه رهبران پیشین کشورها از دیدار با سران و مقام های خارجی خودداری کنند وجود نداشته باشد اما اخلاق سیاسی می طلبد که نباید چنین ملاقات هایی صورت بگیرد زیرا چنین دیدارهایی نقش رهبران برحال را زیر پرسش می برد.

بگونه‌ مثال باراک اوباما که در 20 جنوری امسال قدرت را به جانشینش واگذار کرد و برای سه ماه اصلا در کدام برنامه‌ ای حضور نیافت، برای نخستین بار در انظار عمومی ظاهر شد و اصلا در مورد ترامپ، اداره جدید آمریکا و یا وضعیت جاری در آمریکا و جهان اشاره‌ ای نکرد.

رییس جمهور بوش هم در جریان 8 سال اداره باراک اوباما هیچگاهی به انتقاد از او نپرداخت و از هرگونه ابراز نظر که اداره اوباما را زیر پرسش ببرد خودداری کرد. اما در افغانستان وضعیت برعکس است. حامد کرزی که بیش از 13 سال در این کشور حکمروایی داشت، هنوز تمام آنچه را انجام می دهد که رهبران پیشین بسیاری کشورها از آن خودداری می کنند.

دید و بازدیدهای آقای کرزی با سران و مقام های ارشد کشورهای منطقه و جهان نه به سود افغانستان است و نه به بهبود وضعیت در کشور کمک می کند. او باید بگذارد که حکومت افغانستان تنها آدرس گفتگو کننده با کشورهای خارجی باشد.

آریا نسیم


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کرزی
مسکو
نظرات بینندگان:

>>>   در اوغانستان همه احتمال و امكان موجود است.
بچه افغان

>>>   ازین مارگیر کسی انتظار کمک ندارد

>>>   واقعن ساده لوحانه خواهد بود كه حامد كرزي را جدا از برنامه هاي قومي اشرف غني بخوانيم. براي تداوم هژموني قدرت قومي، تلاش هاي اشرف غني و كرزي در دو جبهه اما يكي است. غني جانب كشورهاي عربي و امريكا را گرفته و مشروعيت و منبع تمويل تفكر قومي خود آنهارا مي داند، اما از آنجاي كه تحليل گرانِ جنگ و سياست بر اين باور اند كه روسيه، بازيگر پس از امريكا در افغانستان خواهد بود، كرزي تلاش مي كند توجه روسيه را براي بقاي قدرت قومي خويش جلب كند. حامد كرزي به عنوان يك چهره متعصب و قوم گرا، همان شخصي است كه انتخابات ٩٣ را به بن بست كشيد و كاري كرد كه قدرتِ پس از خودرا به نفع يك همتبارش رقم بزند. بسيار ساده لوحانه خواهد بود كه تلاش هاي كرزي را جدا از مانيفيست قومي دانست. در آخر روز تلاش هاي كرزي، طالب، غني و ديگر گروه هاي شونيست تلاش براي قدرت و بقاي قومي است. آيا ممكن است حامد كرزي كه به زور امريكا ١٣ سال حاكميت كرد، امروز متحد روسيه شود؟ آدم هاي ساده لوح باور خواهند كرد.
هـ .معترف

>>>   کرزی با همه سخنان اش در رابطه با امریکا در حقیقت یک ریزرفی امریکا برای آیندۀ حکومت افغانستان است. او باید چند سال خودش را ضد امریکائی و به اصطلاح یک شخصیت ملی به مردم معرفی کند، تا مردم ساده لوح ما بار دیگر بالای این مداری اعتماد کنند و در انتخابات آینده به او رای بدهند.
افراد مانند کرزی، غنی و عبدالله بدون اجازه و مشورۀ باداران امریکائی شان حتی یک گیلاس آب نوشیده نمی تواند، چه رسد که ضد آنها تبلیغ کنند. به این گویند، دیموکراسی امریکائی!

>>>   شوونیست ها میخواهند هم غرب را دراختیار داشته باشند هم شرق را:
سفرآقای کرزی به روسیه ویکی از کشورهای عضو پیمان شانگهای به قصد فضا سازی برای تحقق برنامه های کلان شوونیست ها است. یعنی می خواهند هم غرب را دراختیار داشته باشند هم شرق را. این کوشش های مستمر و سازمان یافته وبرنامه ریزی شده در اوضاع واحوالی رخ مینمایند که بقیه مدعیان وتیکه داران قومی به پست های کوچک و درآمدهای شخصی پول وثروت وحضور سمبولیک درهیرارشی قدرت قانع شده اند وتوان و شهامت مقابله کردن با شوونیزم را درسمت وسوی تغییررادیکال وبنیادین وعدالت خواهانه ندارند .بنا براین پیشاپیش هشدار می دهم جوانان آگاه باشند، برای هرنوع اقدامی که ضرور افتد ودرست تشخیص داده شود، در همه حال دربرابر تمامیت خواهان وبی عدالتی ها وقانون شکنی های شان بی تفاوت نخواهیم ماند.
لطیف پدرام

>>>   خیانت ملی آشکار کرزی
آیا تماس های اخیر کرزی با روسیه دعوت علنی روسیه به جنگ نیابتی علیه امریکا و قرار دادن کشور به میدان جنگ میان قدرت ها خیانت ملی نیست ؟

>>>   کرزى چتيات مى گويد !
او مانند پاپ باز نشته کاتوليکهاى جهان است.
پاپ باز نشته در دژ واتيکان
کرزى رييس باز نشته اوغان طالبان در دژ کابل ارگ و دژ را قعله بزرگ باديوارهاى بزرگ مى گويند.
دارا نام شهر باستانى شمال را کهن دژ ناميده بود
ولى اوغو اين شهر را قند دزد کرد. راستى اين شهر فالزهاى از ميوه هاى شرين داشت قند در آن توليد مى شد
عبدالرحمان خان خاک فروش قوم و قبيله خويش خود را به کهندژ آورد و مردمان بومى را قتل عام کرد زمين ها کوردها و فاليزهاى سرشاررا به پشتونها= افغانها داد.
افغان = ظلم و ستم

>>>   اما برعکس این خاک فروشان پای تجاوز دیگر خارجی را به کشور باز میکند .حکومت اشرف غنی یک حکومت فاسد و دست نشانده سفارت امریکاست چرا میگذارد که یک فرد هادی کشور رفته راجع به امنیت ملی کشور با کشورهای خارجی نشسته و صحبت کند ؟ همین اشتباه پشتونهاست که همیشه ناکام هستند و توسط یکدیگر خود سرنگون شده اند. داود خان هم بالای کمونیستان پشتون خود اعتماد کرد و نجیب هم بالای طالب پشتون خود اعتماد کرد و احمدزی هم بالای کرزی اعتماد کرده قبرخودرا به دست خود میکند.

>>>   اصلا یکی بپرسه آقای کرزی با کدام هزینه و از جیب کی سفرهای آن چنانی میروی؟بماند این که اصلا گفتگوهایش مشروعیت ندارد.
سعیدی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است